Gå til innhold

Lambdasonde hjelp 605 sr 3.0

Ranger emnet

Banzai84

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg bil i dag og selger sier at lambdasonden må byttes. Lyser ett ikon på dashbordet, men jeg vet ikke om det er pga den? Hvilken nytte har en sånn sonde og hvor mye koster det og fikse evt gjøre selv?

Håper på svar!

God natt!

Martin

X 84`Honda Accord Ex 1.6

X 01`Saab 9-5 2.0t (tjenestekjøretøy)

X 91`Peugeot 605 SV 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte meg bil i dag og selger sier at lambdasonden må byttes. Lyser ett ikon på dashbordet, men jeg vet ikke om det er pga den? Hvilken nytte har en sånn sonde og hvor mye koster det og fikse evt gjøre selv?

Håper på svar!

God natt!

Martin

lambdasonden regulere forholdet mellom luft og drivstoff i motoren... den er viktig for å få en fin forbrenning samt de måler lambdaverdien ved eu godkjenning.. lambda skal ligge på 1 +-0,3 mener jeg. kommer ikke igjennom eugodkjenning om lambdasonden er defekt.. du vil få feil avgasser om lambdaen ikke fungerer oxo... koster nokk litt penger ja.. er fort snakk om 1000+

er den ødelagt kan du glemme å fikse denn.. lambdasonden er en oksygenføler... men kan være dårlig kontakt..?

mvh peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lambdasonden regulere forholdet mellom luft og drivstoff i motoren... den er viktig for å få en fin forbrenning samt de måler lambdaverdien ved eu godkjenning.. lambda skal ligge på 1 +-0,3 mener jeg.

mvh peri

Kan bilen bruke mer bensin hvis lambdasonden er gåen?

X 84`Honda Accord Ex 1.6

X 01`Saab 9-5 2.0t (tjenestekjøretøy)

X 91`Peugeot 605 SV 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider