Gå til innhold

Dette blir RÅTT

Ranger emnet


Turboperformance

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kassa i gr.a hette vel M50/51 hvis jeg ikke husker helt feil.. produsent var getrag.

 

Det er volvos navn på den ja,med mer kjent er det en getrag 262cr..

 

Den er likevel ikke den samme som sitter i feks bmw e30 m3,gruppe a kasse hadde spesialherdede drev og annen utveksling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg HELT uenig i, åtter i Volvo tar IKKE kaka; ihvertfall ikke hvis du vil ha litt kjøreegenskaper.... :anger:

 

Ikke om man benytter seg av fjærer osv beregnet for original motor nei. Men med stivere oppsett forann siden du får en motor som er nesten dobbelt så tung så får du jo utligna det.

Å hadde du vert opptatt av kjøreegenskaper så hadde du vel strengt tatt ikke kjøpt deg en 240???

 

 

Men tilbake til tråden tråden. Mener besvist at det er sagt at det er en original grp.a bil ja. Og den blir GROOOOOMMMMMMM!!!!!

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om man benytter seg av fjærer osv beregnet for original motor nei. Men med stivere oppsett forann siden du får en motor som er nesten dobbelt så tung så får du jo utligna det.

Å hadde du vert opptatt av kjøreegenskaper så hadde du vel strengt tatt ikke kjøpt deg en 240???

 

 

Men tilbake til tråden tråden. Mener besvist at det er sagt at det er en original grp.a bil ja. Og den blir GROOOOOMMMMMMM!!!!!

 

Eller sett fra en annen vinkel: er man opptatt av V8 kjøper men vel ikke Volvo...

...jeg kan godt huske en 240 med åtter på Rudsskogen, og det var helt tragisk. En kompis bygde engang en 245 med Corvettemotor, og du verden for en fin lyd!

 

Tviler på at noen er så dumme at de hiver ut originalmotoren fra en original gr. A bil til fordel for en femmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gått med et par flasker øl under bygginga av den kjerra ja..

 

Så jo veldig strøken ut under! tøfft med sentermutter på hjula i stedet for 5bolt, standard på grp a akslinger?

 

Mye blank stål der, grunning og lakk er oppskrytt, her pusser vi ned en gang i uka.

 

Hva er det opplegget med bremsene? Så ut som at "nav"(det blåe) og skive ikke var støpt i ett sånn som det er på vanlig 240.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår