Gå til innhold

Tilbakeslag i motoren... chev. 350 tbi

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått skrudd sammen motoren og skal prøvestarte...

Vrir om tenninga, motoren drar rundt, men den starter ikke.

Jeg hører en lyd som minner meg om tilbakeslag eller feiltenning...

Hva kan det være??

Feiljustert tenning eller kan det være feiljusterte ventiler??

Når jeg justerte de så sto motoren i ØD på sylinder 1.

Så dreide jeg svingjulet 90 grader og stilte neste i tenningsrekka osv. til alle var stilt.

kan det være feil?

Mvh.

Kjell Bøe

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper feiljustert tenning (som pluggledninger eller fordeler 180grader feil), eller for hardt strammede ventiler (ingen komp).

Når du drar den på starteren, drar den lett rundt, som om det ikke er komp, eller høres den vanlig ut? Hvis du har hundehuset av, kan du vri litt på fordeleren mens du prøver å starte, eller uansett dobbeltsjekke rotor-posisjon og pluggkabler... Ellers blir det vanskelig å hjelpe uten å se eller høre da :confused:

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og vri på fordeleren mens jeg prøvde og starte, men det hjalp ikke... Men har ikke prøvd og vri 180 grader da...

Kjenner jeg om det er komp / dårlig komp på en av sylindrene om jeg setter på nøkkel på svinghjulet og drar runt? skulle vel kjenne om det er motstand når ett og ett stempel når toppen...

Jeg har også skjekket pluggkablene, men de er i dårlig forfattning...

Kan det være at de er ødelagte montro?

Jeg får forske mer på om det er tenning i det hele tatt i morgen :)

Mvh.

Kjell Bøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp...

Har nå målt ut de kablene med minst motstand (ikke over 9 ohm)

har også satt på en gnisttester for og se at det er grei gnist / strømframføring til pluggene.

jeg har også prøvd og stille ventilene på nytt, nå med 1/4 tildrag på slutten som jeg fant på internett noen steder, men det hjalp ikke noe...

Jeg har også gått over kablene så de sitter riktig...

Nå begynner jeg og gå tom for ideer her....

Mvh.

Kjell Bøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider