Gå til innhold

Her er min 318 som blir 325!

Ranger emnet

Ferrari

Anbefalte innlegg

For litt over en måned siden var jeg i Gjøvik å henta meg bil!:) Det er en BMW 318i 86 modell. Min første bil:D Planene mine er å bygge den om til en 325i. Jeg fikk med 325 motor og bakaksel++ når jeg kjøpte bilen. Det er egentlig tre defekte motorer som skal bygges om til en som blir i orden, det kommer til å bli artig:)

Har ganske store planer for bilen, håper på å få gjennomført det meste ihvertfall.. Vil ikke røpe alt, blir så jalla hvis jeg bare får gjort halvparten liksom:P

Til nå har jeg fått tatt ut den gamle motoren, og ribba interiøret på jakt etter rust!

Interiørt vil det bli to racingstoler med 4-punkt seler. Tenkte på Cobra Monaco stoler.

Har veldig lyst på bur, så det spørs om det ikke blir det etterhvert også:)

Er ikke turteller, så det må jeg seff montere, pluss diverse andre metere.

Bilen skal sandblåses og rustsveises. Motorommet skal sandblåses og lakkeres i samme farge som det kommer til å bli på bilen.

Satser på å få nedi 325i motor, med kvassere kam og muligens chip.

Skal sveise eksosanlegg i 3" hele veien, er det det beste å gå for, eller vil 2,5" funke bedre? Synspunkter på dette mottas gjerne!:)

Må nok også få på noe styling før jeg lakkerer bilen, blir da frontfanger, hekk, sideskjørt, bakrutesenker og spoiler da. Skal også valse hjulbuene, vil ha feite dekk bak:D

Her er noen bilder av bilen! (ser høy ut nå, men er senka altså, veier bare så jævla lite nå)

P1000234.jpg

P1000238.jpg

P1000250.jpg

Her skal det sekser nedi:D

P1000237.jpg

P1000246.jpg

318i motoren!

P1000248.jpg

Her er da panseret mitt

P1000249.jpg

Her var baksete

P1000245.jpg

Et lite rusthull her

P1000242.jpg

Hull i bagasjen

P1000244.jpg

Kommer selvfølgelig mer bilder etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Blir en morsom bil dette :) Bilen ser ganske bra ut for rust så det er jo et bra utgangspunkt. Bur og skikkelig stoler er jo kjekt å visst du skal ut på bane innimellom. 3" blir kanskje litt i overkant, tror ikke du kommer til å tjene noe på effektmessig på det men heller tape litt. Husk å gjør skikkelig godt arbeid der det blir valsa. Så synes jeg du heller skal gi faen i styling å heller bruke panga på noe som er morro som diff brems eller noe i den banen, men det er bare min mening :) Lykke til!

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag en bane rigget 325turbo hehe. det trpr jeg hadde blitt bra... ribbe helt og bare en stol og bur...

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtmontert stol er fett det, men det blir nok ikke det i denna bilen gitt:) Må jo ha plass til dama å:D

Det som er gjort siden sist er egentlig at jeg har fjerna hengerfeste. Må få kjøpt meg sveiseapparat snart, så det går ann å få vekk denna rusta!

Hvordan tror dere det blir med ribba interiør, asfaltmatter osv. bort, lakkere innvendig, sette i fullt bur, og to racingstoler, pluss masse metere for å måle diverse?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtmontert stol er fett det, men det blir nok ikke det i denna bilen gitt:) Må jo ha plass til dama å:D

Det som er gjort siden sist er egentlig at jeg har fjerna hengerfeste. Må få kjøpt meg sveiseapparat snart, så det går ann å få vekk denna rusta!

Hvordan tror dere det blir med ribba interiør, asfaltmatter osv. bort, lakkere innvendig, sette i fullt bur, og to racingstoler, pluss masse metere for å måle diverse?:D

fett vell:D det er planen for min:)

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider