Ferrari Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 For litt over en måned siden var jeg i Gjøvik å henta meg bil!:) Det er en BMW 318i 86 modell. Min første bil:D Planene mine er å bygge den om til en 325i. Jeg fikk med 325 motor og bakaksel++ når jeg kjøpte bilen. Det er egentlig tre defekte motorer som skal bygges om til en som blir i orden, det kommer til å bli artig:) Har ganske store planer for bilen, håper på å få gjennomført det meste ihvertfall.. Vil ikke røpe alt, blir så jalla hvis jeg bare får gjort halvparten liksom:P Til nå har jeg fått tatt ut den gamle motoren, og ribba interiøret på jakt etter rust! Interiørt vil det bli to racingstoler med 4-punkt seler. Tenkte på Cobra Monaco stoler. Har veldig lyst på bur, så det spørs om det ikke blir det etterhvert også:) Er ikke turteller, så det må jeg seff montere, pluss diverse andre metere. Bilen skal sandblåses og rustsveises. Motorommet skal sandblåses og lakkeres i samme farge som det kommer til å bli på bilen. Satser på å få nedi 325i motor, med kvassere kam og muligens chip. Skal sveise eksosanlegg i 3" hele veien, er det det beste å gå for, eller vil 2,5" funke bedre? Synspunkter på dette mottas gjerne!:) Må nok også få på noe styling før jeg lakkerer bilen, blir da frontfanger, hekk, sideskjørt, bakrutesenker og spoiler da. Skal også valse hjulbuene, vil ha feite dekk bak:D Her er noen bilder av bilen! (ser høy ut nå, men er senka altså, veier bare så jævla lite nå) Her skal det sekser nedi:D 318i motoren! Her er da panseret mitt Her var baksete Et lite rusthull her Hull i bagasjen Kommer selvfølgelig mer bilder etterhvert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Hei. Blir en morsom bil dette :) Bilen ser ganske bra ut for rust så det er jo et bra utgangspunkt. Bur og skikkelig stoler er jo kjekt å visst du skal ut på bane innimellom. 3" blir kanskje litt i overkant, tror ikke du kommer til å tjene noe på effektmessig på det men heller tape litt. Husk å gjør skikkelig godt arbeid der det blir valsa. Så synes jeg du heller skal gi faen i styling å heller bruke panga på noe som er morro som diff brems eller noe i den banen, men det er bare min mening :) Lykke til! Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Takker:) Det er diffbrems på den bakakselen jeg fikk med, 25%, blir ikke det litt lite...? Er enig i at det ser bra ut med tanke på rust! Noen som har tips til hva jeg kan gjøre med bilen, så skrik ut:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 lag en bane rigget 325turbo hehe. det trpr jeg hadde blitt bra... ribbe helt og bare en stol og bur... Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zh- Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 lag en bane rigget 325turbo hehe. det trpr jeg hadde blitt bra... ribbe helt og bare en stol og bur... Stemmer for det jeg å :) Kuleste som finnes er "Banebiler" som er registrert for å kjøre på vei med også :) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Er faktisk akkurat det jeg har tenkt! Men med to stoler da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 jaja, lars....detta blir jo bra:) Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Takktakk:) Får satse på det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Ser ut som om du også har rust tendenser på de samme stedene som de fleste E30 jeg har sett. Er ganske lett å fikse så bilen kan bli fin den. Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 midtmontert stol?? hadde blitt fett da!! og uvanlig:P er d lov å kjøre med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Midtmontert stol er fett det, men det blir nok ikke det i denna bilen gitt:) Må jo ha plass til dama å:D Det som er gjort siden sist er egentlig at jeg har fjerna hengerfeste. Må få kjøpt meg sveiseapparat snart, så det går ann å få vekk denna rusta! Hvordan tror dere det blir med ribba interiør, asfaltmatter osv. bort, lakkere innvendig, sette i fullt bur, og to racingstoler, pluss masse metere for å måle diverse?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Midtmontert stol er fett det, men det blir nok ikke det i denna bilen gitt:) Må jo ha plass til dama å:D Det som er gjort siden sist er egentlig at jeg har fjerna hengerfeste. Må få kjøpt meg sveiseapparat snart, så det går ann å få vekk denna rusta! Hvordan tror dere det blir med ribba interiør, asfaltmatter osv. bort, lakkere innvendig, sette i fullt bur, og to racingstoler, pluss masse metere for å måle diverse?:D fett vell:D det er planen for min:) Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Er det jeg tror å:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Får vel komme med en pitteliten update! I morgen skal jeg forhåpentligvis hente masse deler, motorer og girkasser, bakaksel, bremser og fjørbein! Bilder kommer selvfølgelig av alt når det er henta. Ellers har jeg fjerna hengerfeste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 forklar alt om hvordan du kobler det elektriske.. med de 2 sensorene som sitter på girkassa og slikt! ang effektanlegg så er org 325 grenrør veldig gode. det er 2 x 2" så det blir på en måte 4" hvis du setter det til en :P bare bytt lyddemperene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg