Gå til innhold

Plasering av åpent luftfilter i Chrysler Neon

Ranger emnet


Strez

Anbefalte innlegg

Har bytta ut det vanlige luftfilteret med et åpent ett. Men sånn som diverse rør osv er nå, så er luftfilteret plasert "bak" motoren... dvs mellom motoren og setene på en måte da... Dermed får det kun VARM luft inn i seg, gjør dette noe? eller har det ingenting å si? på alle engelske sider som selger luft filtere heter de alltid "COLD airinntake" så er det da farlig me varm luft? selve filteret er av typen "powertec", og lagd av aluminium, så det i seg selv tåler varmen...

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta ut det vanlige luftfilteret med et åpent ett. Men sånn som diverse rør osv er nå, så er luftfilteret plasert "bak" motoren... dvs mellom motoren og setene på en måte da... Dermed får det kun VARM luft inn i seg, gjør dette noe? eller har det ingenting å si? på alle engelske sider som selger luft filtere heter de alltid "COLD airinntake" så er det da farlig me varm luft? selve filteret er av typen "powertec", og lagd av aluminium, så det i seg selv tåler varmen...

 

det er enklere å komprimere kald luft... dvs får du kald luft til filteret får du mer luft i sylinderene dine å det gir bedre effekt.. var luft er vanskelig å komprimere for varm luft er utvidet... få kald luft på det eller kjør med vanlig innsatsfilter...

 

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med varm skikkelig varmt motorrom kan han risikere å miste 10 hk, men det mest sansynlige ligger nok på rundt 5 hk med godt varmt motorrom. En annen bakdel er at motoren jamt over blir varmere, eksosen blir varmere, og kjører du motoren hardt vil det øke farene for at ting går galt og slitasjen øker som igjen gir effekttap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg varmesjold rundt fulteret eller isoler med varmeisolasjon som du får kjøpt.. så bygger du el luftrør fra grillen og opp til filteret slik det får kald luftilførsel.. dette vil nokk bedre siatuasjonen, hvertfall når bilen er i bevegelse

 

se: http://www.hi-speed.dk så går du på guider å så velger du luftfiltere.. står fint forklart der med bilder ol.

 

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. da sliter jeg vist litt ja... så på det me å trekke et rør, men er så å si helt fullt i motor rommet.. er aircondition kabler og diverse annen dritt all over... Nesten så jeg vurderer panser scoop... noen som veit hva det kommer til å koste ca å sette det på bilen el? en som funker altså..

 

Eller hvor kan jeg få kjøpt sånne alu slanger, så kan jeg jo teste om jeg får en til å gå frem til luftfilteret.. pris?

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaaaaaaa.... da dro jeg til bilextra da... kjøpte jeg en alu slange... brukte en times tid osv på å få montert pent... kjørte en tur... lukta litt vondt... stoppa... slangen hadde et tyntplastikk lag uttapå, som ikke helt likte å bli varmt... så da var det bare å kaste den slangen! argh....!

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaaaaaaaa.... da dro jeg til bilextra da... kjøpte jeg en alu slange... brukte en times tid osv på å få montert pent... kjørte en tur... lukta litt vondt... stoppa... slangen hadde et tyntplastikk lag uttapå, som ikke helt likte å bli varmt... så da var det bare å kaste den slangen! argh....!

 

hehe det var synn...! prøvde du det jeg sa med varmesjold og bygge et rør som fører luften? eller bygga du rør å satte filtere på enden av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg går ut i fra at bilen orginalt fikk kald luft fra fronten. Da fjerner du bare den orginale filterboksen med sine røyr og trekker den nye slangen der. For å få masse kald luft kan du jo prøve å strekke en slange ved siden av motoren i tillegg.

 

Eller du kan bruke takrennerøyr i stedet, det så eg en som hadde gjort med orginal boks og KN filter. Det ble litt betre lyd, og litt mindre restriksjon for lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la opp røret sånn at det blåste luft på filteret... veit ikke hva jeg skal gjøre jeg ass.. er plass til filteret nede i front fanger'n, men er ikke plass til røret der det må gå ned til filteret.. doh

 

hvorfor skal du ha filter da? for lyden eller "effekten"?

 

skal du ha rå lyd bør du heller kjøpe deg ei ny bakpotte.. det gir den beste lyden spørr du meg men det er jo en smaksak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår