Gå til innhold

Den ultimate tapersporten: Car tagging

Ranger emnet

momo

Anbefalte innlegg

Har surra litt på noen utenlandske bilforum. Fant et par inlegg om noe dem kaller car tagging, snakk om looser sport. Det handler enkelt om å kjøre rundt, og når du "harn" så skal du stikke av, mens de andre skal prøve å dytte borti bakfangern din, da er det de som harn og må stikke av...

Er visst ganske utbredt i USA, der mange driver med det, hadde sikkert vært gøy med røtne jordebiler på isbane eller et jorde, men når folka driver med dette på offentlige veier blir det faen meg bare idiotisk! Har nok blitt en del alvorlige ulykker pga denne "sporten". assman

Noen som har hørt om noen som gjør dette i Norge?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig hadde vært kult med jordebiler.

Det fins en ekte "car tagging" sport, som jeg tror dem kjører i england. Der kjører to og to biler med en snor hengendes etter bilen (med noen tungt hengende så snora ligger på bakken) så skal man kjøre over den andre sin snor med hjula, da ryker den å du har vunnet.

Dette driver dem også med i modellflyving. Dog fighting heter det da, fly såpass nærme en mostander og klipp snora hans.. kult å se på :)

Men når folk gjør dette på vanlige veier i 120km/t og oppover blir det både farlig og utrolig dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette kommer hit til landet og til barteby skal jeg begynne å ha med meg balltre i bilen ass.

Ganske teit hvis de holder på slikt på vanlige veier med trafikk og det hele.

Har du ikke balltre i bilen fra før?? Galing:)

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså...nå til hverdags har jeg kun med meg bazooka, samurai-sverd og ag3.

Isåfall skal jeg passe meg for å kjøre fra en 1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn i "oksta`n". hehe

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha. Det der har jeg aldri hørt om før, hørtes egentlig ganske idiotisk ut ja, men noe nytt som har med bil å gjøre må man vel finne på i bilismens hjemland.

tyskland? han sa jo det var ganske utbredt i USA ikke tyskland...

henger en del på forum med tyskere.. de snakker aldri om noe slikt

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, penga sitter løst skjønner jeg!?

Greit nok å ha det litt morro med en dritt bil på uoffesiell vei, men når folka ofrer dyre (hvertfall bruks-biler) og kanskje fine biler for denna "sporten" så kan man bare kalle det for idioti.. doh

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall skal jeg passe meg for å kjøre fra en 1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn i "oksta`n". hehe

Hehe.

I følge vognkortet klarer bilen min 0-100 på ca 18 sek (kanke være helt riktig), så jeg klarer ikke å ta deg igjen uansett! Men.....jeg tror jeg vet hvor du bor! (hvis du er Pål da....bilen på avartaren ser litt små-kjent ut).

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å googler litt for å finne noe stoff om greiene, men dukker bare opp bilskilt produsenter.. doh

Men vet om en insident der en mustang kjørte litt for fort i ræva på en Nissan 200sx (litt usikker på S13 eller S14 /a) Fyren i nissan snurrer i høyfart og totalvraker å havner vel på sykehus.

Sporten høres kul ut den, med bilcross biler på en bilcrossbane, ikke på E6 rundt Kløfta liksom.. Litt av "cluet" med denna sporten er jo å holde på i trafikkerte veier å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

I følge vognkortet klarer bilen min 0-100 på ca 18 sek (kanke være helt riktig), så jeg klarer ikke å ta deg igjen uansett! Men.....jeg tror jeg vet hvor du bor! (hvis du er Pål da....bilen på avartaren ser litt små-kjent ut).

Står slikt i vognkortet ditt??

Den sporten var idiotisk. Kan jo skade mange andre en de som er med på "leken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider