Gå til innhold

Antall RCA porter på basshøyttaler-utgang

Ranger emnet

PsychoPat

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det var vanlig med én eller to "tilkoblinger" når man har basshøyttaler-utgang på CD-spilleren? Problemet ved at det eventuelt bare er én, er jo at man ofte må splitte signalet ved spilleren eller forsterkeren.

Jeg tror og håper det er to RCA uttak.

grunnen er nok ganske enkelt den att du trenger kun en utgang hvis du kjører monoblokk eller brokobler to kanaler ned til en. Men skal være enig med deg, det kunne være kjekt med flere. Hverfall hvis du kjører mer enn èn sub forsterker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke at jeg får svar på det jeg lurer på... Dere som har CD-spiller med utgang til sub: har dere ett eller to uttak til RCA på subben.

Det jeg tolker av det du sier Earthquake er at det pleier å bare være en. Grunnen til at jeg trenger å vite det er egentlig fordi jeg skal handle noen Y-ledd, så hadde vært greit å vite hvor mange jeg trenger.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke at jeg får svar på det jeg lurer på... Dere som har CD-spiller med utgang til sub: har dere ett eller to uttak til RCA på subben.

Det jeg tolker av det du sier Earthquake er at det pleier å bare være en. Grunnen til at jeg trenger å vite det er egentlig fordi jeg skal handle noen Y-ledd, så hadde vært greit å vite hvor mange jeg trenger.

På min noe eldre Pioneer DEH-P9000 så er det hvertfall bare èn og det vet jeg det er på mange av de andre Pioneer spillerne. Kan ikke komme på noen spillere jeg vet om som har to eller flere utganger til sub, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min pioneer 7700mp spiller så er det 3 utganger. altså 6 RCA kontakter. subutgangen min har en rød og en hvit (pluss og minus). har på følelsen av at pioneer leverer "stereo til suben". på sony spilleren min var det også 2 rca plugger til sub, men det var kun to svarte. har på følelsen at det var mono signal til suben..

correct me if i am wrong please!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida.. Dette ble nesten litt komplisert. Da får jeg egentlig bare å vente til har bestemt meg for hvilken CD spiller jeg kjøper, også se hvor mange kontakter den har.

Uansett, takk for hjelpen. :)

Dette er den rette måten å gjøre det på!

Skjønner ikke hvorfor du ikke tenkte på det tidligere...

Det er mange variasjoner ute og "går" på de forskjellige spillerne...

Gå for en Pioneer eller Alpine, du!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke gjorde det på denne måten var fordi jeg lurte på hva som var vanlig. Jeg hadde egentlig ikke peiling, kanskje det alltid bare var én kontakt - skjønner? Men nå bestillte jeg uansett ett Y-ledd ekstra, så det er samme om det er én eller to kontakter.

Det eneste jeg vet om den spilleren jeg skal ha, er at den ikke skal ha noen forsterker i seg. Bare linjeutganger. Hvilken spiller det blir aner jeg ikke. Den tid den sorg.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider