Gå til innhold

Spørsmål om lyd ved bruk av cd spiller, og forsterker

Ranger emnet

bom-

Anbefalte innlegg

Dette er vel ett litt dumt spm, men om jeg kjører ett sett med høytalere på en forsterker, vil jeg da merke en ekstrem forskjell fra når de ble drevet av en Cd-spiller ? (cd spiller : 4x40 w Sony power..wuhu) Elementene er 6,5" 60W og 90W Peak.

Det kommer jo helt ann på forsterkeren, men i 99% av tilfellene så vil du få en mye større dynamikk i lyden ved å bruke en egen forsterker på fronthøytalerene. Det holder lenge med en forsterker med f.eks 2x20-50 watt RMS, så lenge den er av god kvalitet. Og den trenger ikke koste mer enn ca kr 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt ann på forsterkeren, men i 99% av tilfellene så vil du få en mye større dynamikk i lyden ved å bruke en egen forsterker på fronthøytalerene. Det holder lenge med en forsterker med f.eks 2x20-50 watt RMS, så lenge den er av god kvalitet. Og den trenger ikke koste mer enn ca kr 2000,-

Jess, og når du mener dynamikk så vil vel ikke det si lydkvaliteten går jeg ut ifra ? Går mest på hvordan elementene gir lyden ut ? Klarte ikke helt å formulere meg her, men prøv å forstå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, og når du mener dynamikk så vil vel ikke det si lydkvaliteten går jeg ut ifra ? Går mest på hvordan elementene gir lyden ut ? Klarte ikke helt å formulere meg her, men prøv å forstå :)

Du vil oppnå langt bedre bass og mer fylde i mellomtone ved å bruke en strømsterk forsterker og ikke den innebygde i spilleren. Så ja, det har med lydkvalitet å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider