Gå til innhold

V8 vs Turbo

Ranger emnet

docsist

Anbefalte innlegg

sitter å fundere på åssen motor jg skal hive i 245..

v8 rå motor lyd, mye Nm, men mye arbeid

Turbo, nestien ikke no arbeid, men ikke full så mye lyd, kasnje med 3".

så tror d blir å bygge en b23, med org,veiv, m-råder og nye smiddestempler,Ms-s,v70r dyser, t34-hybrid,rs-500 kjøler,getrag-265.

eller 8,er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Jeg syntes du skal kjøpe etter lommeboka, du får tak i en v8 som er i bra stand og du ikke trenger å skru noe på billigere enn du får en med like mye effekt med turbo...Men, det er litt mer vekt. (Alså ikke mange kg mer egentlig, men det forandre vektbalansen ganske mye med dem ekstra kg forran)

Lykke til videre !

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8 er en heilt klar favoritt frå mi side...Ganske enkelt å montere i en 240...funker greit...utruli masse trim deler å få kjøpt til motoren...spessielt chevy 350....men er driita full no so snakker vell mest bullshit..:P ta hensyn til det

Men skal ha B230Fk i min bil sjølv da men:p

V8 blir for dyrt i innkjøp..får visstnok kjøpt Tûv godkjente motorfester og travers til 240 da so...men vis en skal kjøpe motor...pluss motorfester...pluss pluss...blir alltid meir utgifter en det som var planen...

Gå for Volvo turbo motor...Billigare og enkelt å skru på...

Mvh

Hans-ola

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850T maskinen har vel alldrig slått feil har den det!?;)

der får du både lyden(aaaahh!) og effekten om du vil...

en 8'er er bare tung/tørst + det står ikke et eneste volvo merke på den! :scared

Halla.

Jeg gidder ikke/prøver ikke dra igang noe diskusjon her, men bare så det er sagt så veier ikke v8'eren så utrolig mye mer, eller bruker så mye mer bensin. (Da mener jeg såklart ikke en dårlig,gammel og ihjel kjørt motor da :))

Min motor bruker likt/mindre bensin enn andre biler med turbo faktisk, men visst du skal bruke bilen litt aktivt og kanskje på bane syntes jeg du skal gå for turbo, da slipper du å få rar vektfordeling :)

Mvh Ottesen

"Edit: hvor mye veier en 240 ?"

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8 trenger nødvendigvis ikkje å bruke masse bensin...er Motoren i godstand...og godt velikeholdt...Forgasser/luftfilter skikkelig...så vil motoren bruke ganske lite i forhold til effekt og kubikk...

Chevy 350 er enkelt å få taki og veldig billige deler...

Men smak og behag....

Turbo er også flott..men er noke drit vis du ikkej gjer skikkelig arbeid ifrå begyndelsen av...nytter ikkje med jalla løysinger og utsliten turbo osv....

Kommer til å montere turbo motor når eg har spart meg opp nok penger...begynder å jobbe i veke 25 så turbo kommer iløpet av sommaren...

Kommer til å kjøpe en b230Fk siden den er billigere i innkjøp en en B230FT og B230Fk er egentli samme motorane...kommer til å kjøpe ny turbo uansett so...

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

Jeg gidder ikke/prøver ikke dra igang noe diskusjon her, men bare så det er sagt så veier ikke v8'eren så utrolig mye mer, eller bruker så mye mer bensin. (Da mener jeg såklart ikke en dårlig,gammel og ihjel kjørt motor da :))

Min motor bruker likt/mindre bensin enn andre biler med turbo faktisk, men visst du skal bruke bilen litt aktivt og kanskje på bane syntes jeg du skal gå for turbo, da slipper du å få rar vektfordeling :)

Mvh Ottesen

"Edit: hvor mye veier en 240 ?"

hhe ikke sånn ment fra min side heller:) men er "litt" volvo entustiast..så da MÅ jeg nesten mene det jeg gjør..! hhe..

en 240 veier 1345kg.. andre forslag anyone? er ikke 100%sikker..men mener det er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en med V8. 350 TPI! Har kostet meg en del kroner! Turbo volvo har jeg enda ikke bygd men skal begynne til vinteren nå!

Men min bruker ca 1 liter på mila men har ingen aning hvordan turbo motoren ligger på!

Men min motor er ikke helt orginal så vil tro en annen som ikke er gjort noe på er snillere!

Flere som har testet bilen min mener at det finnes ikke treig! Den reagerer utroligt raskt og er sterk hele veien!

Men dette er noe du selv får bestemme! Her inne har du folk på begge sider som kan gi deg tips og hint uansett hva du velger å bygge!

Jeg vet at jeg trenger en del hjelp da jeg skal bygge turbo volvoen min! Blir et rart spesiellt prosjekt det og! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPfreak:

hehe.. mye sant i det der, mye bra i begge motor typer og noe ikke så bra på hver av sine måter..

Får man en turtalls v8 blir det jo fet lyd (Formela 1 motorene?)

men 40.000,- for 450hk i en volvo hvit motor med singel turbo er ikke så ille spørr du meg.. :)

vet ikke mye man må ut med for og få noe sånt i en V8?

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for VOLVO-motor!! V8 i 240 er gromt, det er greit, men det hører ikke hjemme der, og balansen i bilen blir ikke akkurat noe å skryte av. Jeg ville gått for B230FK/FT eller 850-motor (2,5l eller T5), eventuelt 3,0R6 fra 960. Tror jeg ender opp med B230FK eller 2,5l når det skal bygges ny motor i 242'n til neste år.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider