Gå til innhold

V8 vs Turbo

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er en som eg jobbet ilag med som holder på med et ganske bra prosjekt..

 

Han har en 77? modell Volvo 265...Kjørt veldig lite og strøkent skinn interiør...

 

Fyren er ekstremt pirkete...han har byttet det meste på bilen...Skal til å sveise på nye dørplater på dørene blant anna...

 

Han har kjøpt en splitter ny Chevy 350 og har sotte vekk arbeidet med å få den montert og trimma...han har brukt 70 000 på kun motor. 400hk+++

 

Bilen har blant anna spessial laga fjører for å takle ekstra vekt blant anna...

 

Kommer til å vekke oppsikt når han blir ferdig :rolleyes:

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPfreak:

hehe.. mye sant i det der, mye bra i begge motor typer og noe ikke så bra på hver av sine måter..

 

Får man en turtalls v8 blir det jo fet lyd (Formela 1 motorene?)

 

men 40.000,- for 450hk i en volvo hvit motor med singel turbo er ikke så ille spørr du meg.. :)

vet ikke mye man må ut med for og få noe sånt i en V8?

 

Mvh

E-K Racing

 

 

(det er v10 i formula 1)

 

men gå for hvitmotor, det er gromt, en del tilpassing,, men veldig oppsiktsvekkende, og lyden av feks 5'er er det lite som slår :D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

Er ikke sikker jeg, mins bare jeg hørte at F1 bilene hadde V8 en gang i tiden..

 

Hvit 5:r motor:

 

Motor: 5000,-

Stempler og råder (5-600hk+) 15000,-

Turbo ca: 5000,-

topp paknig: 2000,-

div nye lager ca: 1500,-

div pakninger ca: 500,-

doble ventiler fjærer: 10000,-

Grenrør ca: 5000,-

wastegate: 1500,-

 

da er man godt på vei..

 

+

 

klutch

adapterplate

motor fester

girkasse

 

Dyrt og være kar :rolleyes: men med en sånn motor er man kar sombrero

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

Er ikke sikker jeg, mins bare jeg hørte at F1 bilene hadde V8 en gang i tiden..

(stemmer, var det for leeeenge siden)

Hvit 5:r motor:

 

Motor: 5000,-

Stempler og råder (5-600hk+) 15000,-

Turbo ca: 5000,- (burde vel ha litt mer ordentlig turbo om man skal ha 450++)

topp paknig: 2000,-

div nye lager ca: 1500,-

div pakninger ca: 500,-

doble ventiler fjærer: 10000,-

Grenrør ca: 5000,-

wastegate: 1500,-

 

da er man godt på vei..

 

+

 

klutch

adapterplate

motor fester

girkasse

Dyrt og være kar :rolleyes: men med en sånn motor er man kar sombrero

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimming av B234 m/turbo

 

- Motor 3500kr?

- Marineveiv, råder og stempler (96,6mm bor) 21700kr

- Doble ventilfjærer 110kr pr. stk

- Borring 2000kr

- Haltec sprut 13000kr

- Grenrør 5000kr

- Dyser 1500kr pr. stk (720 cc)

- Turbo 10000kr

- Oljepumpe 1350kr

- Lager/pakninger/studs 5000kr

- Toppakning 2000kr

- + div

 

Dette oppsettet holder til 450+hk i følge SPM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimming av B234 m/turbo

 

- Motor 3500kr?

- Marineveiv, råder og stempler (96,6mm bor) 21700kr

- Doble ventilfjærer 110kr pr. stk

- Borring 2000kr

- Haltec sprut 13000kr

- Grenrør 5000kr

- Dyser 1500kr pr. stk (720 cc)

- Turbo 10000kr

- Oljepumpe 1350kr

- Lager/pakninger/studs 5000kr

- Toppakning 2000kr

- + div

 

Dette oppsettet holder til 450+hk i følge SPM.

 

de motorene har jeg sett til 10K ++

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har turbo.. ca 170-180hk (B230FK + 3" + K&N + 0,7bar) den bruker LATTERLIGE 0,65 på langkjøring (pen) og 0,7 på normal 90km/t over alt langkjøring...

 

Dessuten så finnes det jo en motor som heter B36.. det er en orginal Volvo V8. Den er oppbygd som to B18 motorer og dem får man jo mye trim til. veit om en slik motor (komplett) som nok er til salgs for rette prisen.

 

veit ikke hva en V8 bruker på mila, men en forgasser vil du neppe greie under litern på mila og da snakker vi vel veldig pen kjøring. en 350TPI med viper 6trinnskassen vil du nok komme godt under literen med. men fortsatt veldig fin kjøring.

 

Btw. en 1981 242 DL med B19/21A veier 1240kg. en 1984 240(244) GL med B23A veier 1280kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår