Gå til innhold

V8 vs Turbo

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

oi ser jeg skreiv 1340 kg..mente 1240..! menmen..er jo avklart..

 

BTT: gå for en 850T motor!;);) lyden av en litt hissig slik knuser alt alle!

 

5'er volvo med 20V = porno for mine ører

 

(audi 5'er er også porno, men jeg er jo så glad i volvo som alle veit)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men siden jeg har en Volvo med B23 motor, en Volvo med V8 og snart igang med Volvo turbo prosjekt så er jeg vel fortsatt en i gjengen??? ;)

 

selvfølgelig er du en i gjengen :)

V8 el Turbo el Sugemotor, står det volvo i vognkortet er jeg fornøyd ;)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. det er mandig å kjøre volvo, men vi vet å ta hånd om våre kamerater!

vi skal alltids hjelpe deg vettu Mikko, bare å rope,

 

men Ontopic.

jeg mener at du bør se på økonomi og hvilke motorer du føler deg best med, jeg synes V8r i volvo er kult, men en ekte 4r turbo eller 5r, er gromt.

jeg skal ha 4er turbo :D:D:D:D:D

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvetter like mye hver gang noen her på nettet kaller meg Mikko! :)

 

For all del start et prosjekt du greier å fullføre! Om det så er V8 turbo eller du bare vil overhale den du har og gjøre bilen fin ellers og! Heller at den volvoen havner på veien enn et aldri ferdig prosjekt i hagen! Må ha flere volvoer på veien! ;)

 

Nå forsvinner jeg for å se på barnefilm! :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5ere hører like lite hjemme i en 240 som en 8er då :/ så sånn sett e det fritt fram i mine øyne

 

noen som har prisoverslag for å få en trivelig 8er i 240 då? så det var gjort så fint for turbo :P eg har lyst på en veteranførti med 8er i.. godkjent..

 

det eg vet:

 

motor + girkasse

dieseldempere

diesel-/turbobremser

motorfester

eksosanlegg

og selvsagt sperreaksling og mye bakdekk :D

 

prisoverslag? ka som må tilpasses utenom motorfester? må f.eks akslinger kortes/forlenges?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5ere hører like lite hjemme i en 240 som en 8er då :/ så sånn sett e det fritt fram i mine øyne

 

noen som har prisoverslag for å få en trivelig 8er i 240 då? så det var gjort så fint for turbo :P eg har lyst på en veteranførti med 8er i.. godkjent..

 

det eg vet:

 

motor + girkasse

dieseldempere

diesel-/turbobremser

motorfester

eksosanlegg

og selvsagt sperreaksling og mye bakdekk :D

 

prisoverslag? ka som må tilpasses utenom motorfester? må f.eks akslinger kortes/forlenges?

 

850 er jo arvtageren til 240 da, og 5'ere er VOLVO-motorer!

 

Vedrørende ombygging til V8. Volvo har forhåndsgodkjent ombygging til V8, så sant følgende krav er oppfylt:

1. Max 220hk (28kpm) med ventilerte originalbremser, eller 200hk (22kpm) med uventilerte

2. Forfjærer av "dieseltype", eller forstilling fra varevogn

3. Torpedostag

4. Bremsekraftforsterker (booster) 2x8, bremsereg.ventiler

5. På eldre modeller må hovedsylinder til bremser byttes

6. Max forakselbelastning 900kg

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har turbo.. ca 170-180hk (B230FK + 3" + K&N + 0,7bar) den bruker LATTERLIGE 0,65 på langkjøring (pen) og 0,7 på normal 90km/t over alt langkjøring...

 

Dessuten så finnes det jo en motor som heter B36.. det er en orginal Volvo V8. Den er oppbygd som to B18 motorer og dem får man jo mye trim til. veit om en slik motor (komplett) som nok er til salgs for rette prisen.

 

veit ikke hva en V8 bruker på mila, men en forgasser vil du neppe greie under litern på mila og da snakker vi vel veldig pen kjøring. en 350TPI med viper 6trinnskassen vil du nok komme godt under literen med. men fortsatt veldig fin kjøring.

 

Btw. en 1981 242 DL med B19/21A veier 1240kg. en 1984 240(244) GL med B23A veier 1280kg.

 

Halla.

 

Jeg har v8 med ikke vennlige deler for bensina, og jeg greier meg under 1 liter på mila, og jeg har ikke akkurat 170-180 hk men 400 :) Og ja, forgasser ;)

 

Men jeg syntes han skal gå for turbo pga vektfordelinga egentlig...:)

Dere er heldig som har så mange hjelpsome folk her :)

 

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

 

Jeg har v8 med ikke vennlige deler for bensina, og jeg greier meg under 1 liter på mila, og jeg har ikke akkurat 170-180 hk men 400 :) Og ja, forgasser ;)

 

Men jeg syntes han skal gå for turbo pga vektfordelinga egentlig...:)

Dere er heldig som har så mange hjelpsome folk her :)

 

Mvh Magnus Ottesen

 

Forbruk: 1 l/mil og resten er hobby...? :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

 

Jeg har v8 med ikke vennlige deler for bensina, og jeg greier meg under 1 liter på mila, og jeg har ikke akkurat 170-180 hk men 400 :) Og ja, forgasser ;)

 

Men jeg syntes han skal gå for turbo pga vektfordelinga egentlig...:)

Dere er heldig som har så mange hjelpsome folk her :)

 

Mvh Magnus Ottesen

 

 

Hehe, bruker din motor under litern på mila???? hva bruker den når du er hard på pedalen da?

 

 

Turbo er best pgav vekt ja, volvo folk er og forblir volvo folk ;)

skaff deg en turbo volvo du også da Magnus.

 

 

 

MVh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bruker din motor under litern på mila???? hva bruker den når du er hard på pedalen da?

 

 

Turbo er best pgav vekt ja, volvo folk er og forblir volvo folk ;)

skaff deg en turbo volvo du også da Magnus.

 

 

 

MVh Erik

 

Kanskje jeg skal bli en volvo gutta ja :) Greier med ca på liter'n ved pen kjøring ja, veldig pen....hard gass så vet jeg ikke....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal bli en volvo gutta ja :) Greier med ca på liter'n ved pen kjøring ja, veldig pen....hard gass så vet jeg ikke....

 

 

dra til sverige, hent deg en turbo maskin, så kan du ha mere hk i turbo volvon en i mustangen ;)

 

min motor bruker på full kjør 1.4, lang kjøring, 0.7.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer om dagen selv jeg.. har en b230et 96mod..ny overhalt..

men mankerer følgende +++

 

turbo ca 6000

ic ca 2500

topp ca 10000-12000

datasprut ca 12000

 

med andre ord dyrt :scared

 

har en nabo som har en haug med v8'rer.. så legger jeg 15000-20000, har jeg en holdbar motor med typ 350hk ferdig i bil..

 

men vet ikke, sinnsykt usikker.. :(

 

bensin spiller INGEN rolle, driter fullstendig i det...er ikke derfor jeg driver på med prosjektet.. da hadde jeg heller kjøpt med en Fiat Uno eller noe..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår