Gå til innhold

V8 vs Turbo

Ranger emnet


docsist

Anbefalte innlegg

850 er jo arvtageren til 240 da, og 5'ere er VOLVO-motorer!

 

Vedrørende ombygging til V8. Volvo har forhåndsgodkjent ombygging til V8, så sant følgende krav er oppfylt:

1. Max 220hk (28kpm) med ventilerte originalbremser, eller 200hk (22kpm) med uventilerte

2. Forfjærer av "dieseltype", eller forstilling fra varevogn

3. Torpedostag

4. Bremsekraftforsterker (booster) 2x8, bremsereg.ventiler

5. På eldre modeller må hovedsylinder til bremser byttes

6. Max forakselbelastning 900kg

volvo lager v8 og, og 850 e ikkje arvtageren til 240.. den kalles 740.. men i 240 e det 4er og 6er som hører hjemme.. og! det var bare et forsøk på å argumentere like dårlig som enkelte andre her :/ sett i ka faens motor du vil sier eg, 240 t5r e jo bare porno :)

 

men.. har noen et raskt prisoverslag for å få ombygd en 75 24X til v8?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lurer om dagen selv jeg.. har en b230et 96mod..ny overhalt..

men mankerer følgende +++

 

turbo ca 6000

ic ca 2500

topp ca 10000-12000

datasprut ca 12000

 

med andre ord dyrt :scared

 

har en nabo som har en haug med v8'rer.. så legger jeg 15000-20000, har jeg en holdbar motor med typ 350hk ferdig i bil..

 

men vet ikke, sinnsykt usikker.. :(

 

bensin spiller INGEN rolle, driter fullstendig i det...er ikke derfor jeg driver på med prosjektet.. da hadde jeg heller kjøpt med en Fiat Uno eller noe..

 

Nydelig holdning sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. mye veier en slik v8 med 350hk a?

 

Er jo ikke så possetivt og evt. drifte med for mye vekt forran da, ikke og kjøre fort i svinger heller pga. ræva kommer med en gang..

v8 er ikke kjent for og ha alu. blokk og lette setemper/råder.. :rolleyes:

 

men helt klart kult i biler som kler v8, sorry HPfreak men det er det jeg mener :) 240`n er sunna fin ellers..

samme som v6 i 240`n.. hører ikke hjemme..

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyere typen V8 er faktisk i alu så de veier ikke så mye. De eldre er jeg usikker på men greit at vekt fordelingen ikke blir helt bra men alt kan man lære seg å kjøre med!

 

Hehe jeg tåler det E-K Racing. Hadde jeg ikke kunne hørt på hva andre mener skulle jeg aldri hatt en bil!

 

Men potensialet i en V8 er større enn en turbo motor da! Kan få mer hk ut av en slik! Men i min neste volvo funderer jeg på en FT motor! Skal jo ha en grei dagligdags bil og da! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPfreak:

Det er bra! da er du kar.. det er bare min mening, den skal jo du bare drite i :D..

 

-

 

Rekke 5`r veier ikke mye.. man løfter jo nesten en sånn "alena", + et grenrør og en manndig turbo.. si 150-200kg da..

det er mange % på vekt forskjellen.. :) hehe..

automat er også no jag misliker sterkt! taper kg och hk på det.. og ikke akkurat morro og kjøre med..

 

men jeg er jo ganske one way only, 5:r.. Manuell.. Sperre.. "Maxis" senking.. gleder meg villt til sesong 06.. :cocain:

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvoekern:

 

hehe.. vet ikke om 450hk og 570Nm er så veldig dorlig da? på en 5:r ;)

men nå har ikke jeg samme oppsette som dena jeg resonerer fra..

men blir veldig likt vist..

 

ikke vits og ha mye Nm når man ikke får det ned i bakken.. :D

 

Men som sagt.. smaken er ikke like bra oss alle mann.. neida.. V8 er tøft i visse biler.. mener jeg..

 

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvoekern:

 

hehe.. vet ikke om 450hk og 570Nm er så veldig dorlig da? på en 5:r ;)

men nå har ikke jeg samme oppsette som dena jeg resonerer fra..

men blir veldig likt vist..

 

ikke vits og ha mye Nm når man ikke får det ned i bakken.. :D

 

Men som sagt.. smaken er ikke like bra oss alle mann.. neida.. V8 er tøft i visse biler.. mener jeg..

 

 

Mvh

E-K Racing

 

 

It kicks ;) 450 hk og 570 nm er respektabelt det :)

mye koster en slik motor da? sånn ca..

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ealoken:

 

Kjenner du folk litt her og litt der, og kan MYE motor.. så ca komplett med intercooler og det greiene der ca 50.000,-+,

motoren min blir montert med silicon hansker og i støv fritt rom.. kommer sesongen 06.. :)

blir mest sannsynelig film av monteringen av den.. og testingen.. aneglsmili

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår