Gå til innhold

B23ET -84 mod i boks!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hentet meg en 84 Volvo 760 Turbo Intercooler med en B23ET i dag:D

 

Motoren starter og går. Men det ser ut som et helvete nedi der. Bakaksel med sperr..Kan jeg flytte den over i 240 klokka? Bytte kun innmaten liksom..?

 

Men lurer på noen greier her. Clutchen er nå som så, den må byttes tror jeg. Men når jeg skal hive børsa over i 240en etter jeg har overhalt motoren, er det muligheter for og fjerne noe av dette vacuum greiene da? Og flytte luftmengde måleren over på intercooler røra, for med luftmengdemåler før turboen så får jeg jo ikke wastegate lyd.

 

Motoren er helt orginal, ingenting er tukklet med. Turboen er ny for 15000 siden, men når jeg tok av intercooler røra så oppdaget jeg olje i røra...Hva kan dette komme av? Bilen har stått uten skilt i ca. 1-1,5 år. Den har blitt startet regelmessig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. nei du kan ikke montere luftMENGDEmåler etter turboen. kun luftMASSEmåler dette fungerer med.

 

2. olje i røra fra turbo til innsug er helt normalt, er oljedamp fra veivhusventilasjonen som over tid gjør at det ser ut som om noe er galt.. jeg må jo vaske dump'en min ganske ofte pga. oljedampen legger seg rundt utblåsningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off-topic men dette beviser vel hva jeg har sagt om b23ET... den er kun levert 740turbo frem til 85.

 

oxo on-topic... ikke tull med den motoren... dete r den beste org rødblokka jo........... tåler fint 400hk om du ikke kjører for mange runder på den......

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off-topic men dette beviser vel hva jeg har sagt om b23ET... den er kun levert 740turbo frem til 85.

 

oxo on-topic... ikke tull med den motoren... dete r den beste org rødblokka jo........... tåler fint 400hk om du ikke kjører for mange runder på den......

 

Det beviser jo og at du har FEIL..Den ble KUN levert i 760 i 83 og 84! Så det så! Jeg skal tulle med den motoren, skal plukkes ned, bytte ALLE pakninger, simmerringer, stempelringer, lager, tettninger. Ny komplett clutch, honing+

Chip og kam er det første som kommer når penga strekker til..Etter overhalinga da selvsakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beviser jo og at du har FEIL..Den ble KUN levert i 760 i 83 og 84! Så det så! Jeg skal tulle med den motoren, skal plukkes ned, bytte ALLE pakninger, simmerringer, stempelringer, lager, tettninger. Ny komplett clutch, honing+

Chip og kam er det første som kommer når penga strekker til..Etter overhalinga da selvsakt.

 

Det er HELT RIKTIG!! Den ble kun levert i 760 i 83 og 84, ingen andre modeller kom med B23ET ifølge Volvo Vadis 2003 ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår