Gå til innhold

Løsning på blink-mysterie??

Ranger emnet

Yokishima

Anbefalte innlegg

Løsning på blink-mysterie??

Relè er i orden, blink bryter er ny, men får ikke blinklys på , kun nødblink.

Nødblink får jo strøm uansett tenning, så den er grei

Alle pungtene på releet får riktig strøm med tenning på , unntatt det pungtet som skal ha signal fra bryteren, det får ikke signal.

Når jeg strekker ledning opp fra pungtet på releet som skal ha signal opp til bryteren, og prøver alle pungt der med tenning på og bryter til en sideblink, får jeg fprtsatt ikke blink???

Noen tips??

Volvo 740GL -87 335.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan dette ser ut i 740 men i 240 skal ikke bryteren gi noe signal til releet. Der kommer strømmen inn på pinne 49 så går den ut på 49a for så å komme inn på bryteren(usikker på nr på pinnen men den skal være gul på 240) så når du vipper bryteren opp eller ned vil du koble 49a på releet gjennom blinklysene og til jord...

Var litt vanskelig å forklare men håper du forsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener... Det skal jo bare pulserende 12 V inn på den pluggen som kommer fra releet når du blinker opp eller ned. (sånn som jeg har forstått det.

Sett blinklysarmen til å blinke til høyre eller venstre å se om det kommer noen pulserende spenning på den ledningen som kommer fra releet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIMG1687.jpg

En av de gule ledningene kommer fra releet og de grønne og blå ledningene går til høyre å venstre blinklys. (den brune er til fjernlys)

Hvis din bryter ikke ser lik ut vil jeg tippe at den ledningen som går inn i midten i bryteren er den som skal komme fra releet mens de to på sidene skal til blinklysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider