Gå til innhold

filter på 93 mod

primera_92

Anbefalte innlegg

hei. jeg lurte på om det var noen som hadde montert luftfilter på en 93 mod før? er dette mye job og hva trengs av deler for å gjøre dette? hvordan filter ville dere anbefale? lurte også på om det er noen som har byttet til doble potter, en på hver side liksom? hvor får man tak i det?

Det er lett å bytte filter, anbefaler K&N, om du kjøper bare filter eller om du kjøper kit er det ikke noe problem å montere.

doble potter er heller ikke så vanskelig å få tak i, man kan enten kjøpe 3" til 2x2,5" på Torshov Bilrekvisita til ca 3000kr, eller man kan kjøpe orginalt eksosanlegg med 2x2" på Ford til samme prisen. (Hører vel egentlig til Ford Mondeo ST200)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du gjort dette selv eller? hva ville du anbefalt? best med original fra ford kanskje? du veit ikke et sted det ligger bilder av filterbytte? gir dette bra effekt? har ikke hatt det på noen bil tidligere?

Ja jeg har gjort dette selv.

Her har bildet av kittet jeg bygde til min for noen år siden.

Jeg kjøpte mitt eksosanlegg på torshov, men skal over til egenkonstruert anlegg nå..

mondeo_filter1_stor.jpg

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også satt på filter på min mondeo 2.0 93.

Tommeliten : hiver du vekk alle di resonansboksene før filteret vil du få MYE mer utbytte av det, ikke minst med tanke på lyd, de fynker som lyd dempere.

Jeg har fjerna alle å går bare med et fleksibelt rør fra innsugsmanifolden direkte til filteret, er montert en "T" ca mitt på, hvor det går et mindre rør til toppen for lufting.

:)

BTW, sånn som zetec bare med billigere rør, de røra koster flesk..

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommeliten : hiver du vekk alle di resonansboksene før filteret vil du få MYE mer utbytte av det, ikke minst med tanke på lyd, de fynker som lyd dempere.

QUOTE]

alle resonansboksene? det er vel bare en.-men hvis du drar fram baufila å skærer av boksen, åssen skal du få det tett igjen? takker for svar

[x] 95 Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE]

alle resonansboksene? det er vel bare en.-men hvis du drar fram baufila å skærer av boksen, åssen skal du få det tett igjen? takker for svar

Bygg nytt med rør slik jeg har gjort.. Det er STOR forskjell..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å fjerne den "lange" boksen midt på.. Trenger ikke T-stykke, har et eget lite filter til den andre greien, kan faktisk se det på bildet....

Noen tips om hvor i Oslo jeg kan kjøpe noe rør å putte mellom første boks og filteret? Tenkte litt på silikon, men det koster jo egentlig litt for "bare" et par rørstusser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider