Gå til innhold

tips til grei 5 kanals forsterker ?

Ranger emnet


bom-

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er så lurt med en 5 kanals, men har nå 1 frontsett som består av mellomtone i døren og diskant oppe, og 6,5" bak i dørene. Så tenkte jeg å sitte i en grei bass i fremtiden... så, noen med forslag til forsterker som duger ?

Alt er relativt, kommer jo litt ann på åssen du skal koble dette og hva slags sub du har tenkt til å drive i fremtiden.

Infinity har f.eks en 6 kanaler.

http://www.infinitysystems.com/caraudio/product.aspx?ProdId='REF5761A'&Ser=REF&Cat=AMP

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt, kommer jo litt ann på åssen du skal koble dette og hva slags sub du har tenkt til å drive i fremtiden.

Infinity har f.eks en 6 kanaler.

http://www.infinitysystems.com/caraudio/product.aspx?ProdId='REF5761A'&Ser=REF&Cat=AMP

 

Ja, tror den skal klare å drive det nåværende som står i helt fint, men hvilket 10" element har den potensiell til å drive ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den driver jo det meste sånn sett, men hvor bra er noe helt annet.

 

Til en sub i prisklassen 2-4000 kr ville jeg heller satset på en 4 kanaler til høyttalerene og en monoblokk av litt kraftig kaliber til subben.

 

Infinityforsterkeren kan f.eks drive RF Punch Stage 1 subber.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den driver jo det meste sånn sett, men hvor bra er noe helt annet.

 

Til en sub i prisklassen 2-4000 kr ville jeg heller satset på en 4 kanaler til høyttalerene og en monoblokk av litt kraftig kaliber til subben.

 

Infinityforsterkeren kan f.eks drive RF Punch Stage 1 subber.

 

Okay, får se hva det blir til. takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så lurt med en 5 kanals, men har nå 1 frontsett som består av mellomtone i døren og diskant oppe, og 6,5" bak i dørene. Så tenkte jeg å sitte i en grei bass i fremtiden... så, noen med forslag til forsterker som duger ?

 

Får nå kicker KX700.5 for 5000kr og dem er jo bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så lurt med en 5 kanals, men har nå 1 frontsett som består av mellomtone i døren og diskant oppe, og 6,5" bak i dørene. Så tenkte jeg å sitte i en grei bass i fremtiden... så, noen med forslag til forsterker som duger ?

 

Masse gode kandidater å velge i mellom men jeg vil fremheve Soundstream XTA600.5 , et beist på nesten 64cm. som yter ærlige 4x45 + 1x120 watt.

(4x90 + 1x240 watt i 2 ohm)

Herligheten koster veil. kr.3590.-

Et godt eksempel på at kvalitet ikke nødvendivis behøver å være så dyrt.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår