Gå til innhold

Hvor mange trafikkrelaterte bøter har du??

Ranger emnet

BMW324TDa

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Føler vel jeg har bidratt med mitt til snutens julebord.

Fikk en på 4000kr, 6mnd uten lappen og ny oppkjøring for 86km/t i 50 sona midt på natta. Da hadde jeg hatt lappen i 6 dager, SURT.

Etter dette har jeg fått et forenkla forelegg på 1500. Og et par parkeringsbøter på 500. Fikk lappen første gang i slutten av 1995. Har også hatt sykkel et helt år uten en eneste bot, og det må vel si å være litt flaks.

1997 Yamaha YZF 600R ThunderCat

1996 Audi A4 Avant 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by antheus

Hørte en liten historie om fotobokser. Sannhetsgehalten får vi ta med en klype salt.

En av fotoboksene rundt oslo hadde en kveld klikket helt, slik at den tok bilde av deg uansett om du holdt farten eller ei. Dette oppdaget "helten" i vår historie, så han bestemte seg for og ha det litt artig. Han passerte fotoboksen 4 ganger i 30 km/t før han ble lei.

Etter en liten stund fikk han 4 forelegg i posten, og kunne ikke forstå hvorfor. Problemet var at han ikke hadde bilbelte på seg når han kjørte frem og tilbake, og dette hadde de da bilde av. Resultat: 4 X Bilbelte bot :D :D :D

Det kan bekreftes at det er en vandrehistorie uten grunnlag i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Er du sikker på at ikke den boksen skulle gjøre akkurat det?

Sjekke bilbelte?

Er noen bokser som gjør nettopp det ..

Hørte om en fyr her i traktene som oppdaget at en boks var helt rar .. Kjørte forbi flere ganger for å sjekke .. Joda den tok bilde hele tiden .. kjørte så til politiet for å si i fra om boksen .. hehe ..

3bøter for å ikke ha brukt belte ..

Neida, de har ikke lov til å bruke boksene på den måten, hørt om datatilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk til en som har gjort noe lignende (faren til x'n til brodern). Han kjørte forbi en fotoboks som blinka og skjønte ikke en dritt og kjørte tilbake og kjørte igjennom på nytt og lå nå 10km/t under fartsgrensa og siste gangen lå han 20km/t under fartsgrensa. Vet ikke helt hva som gikk rundt i hue på han da, men han fikk seg hvertfall ei god latter kule når det kom 3 regniner i posten med 3 fine bilder. Han synes i ettertid at de bildene var ganske dyre, og det var ikke SÅ bra kvalitet på de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Jeg kjenner faktisk til en som har gjort noe lignende (faren til x'n til brodern). Han kjørte forbi en fotoboks som blinka og skjønte ikke en dritt og kjørte tilbake og kjørte igjennom på nytt og lå nå 10km/t under fartsgrensa og siste gangen lå han 20km/t under fartsgrensa. Vet ikke helt hva som gikk rundt i hue på han da, men han fikk seg hvertfall ei god latter kule når det kom 3 regniner i posten med 3 fine bilder. Han synes i ettertid at de bildene var ganske dyre, og det var ikke SÅ bra kvalitet på de :D

Du kan godt få lov til å fortelle han at han skrøner..

Forøvrig sendes ikke bildet ut i posten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

neivel, jeg har hvertfall sett 1 av bildene, åssen han har fått fatt i de vet ikke jeg. Har bare antatt at de kom med regninga. (han er ingen kløpper på data så jeg kan aldri tenke meg at han har laga bildet sjøl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

neivel, jeg har hvertfall sett 1 av bildene, åssen han har fått fatt i de vet ikke jeg. Har bare antatt at de kom med regninga. (han er ingen kløpper på data så jeg kan aldri tenke meg at han har laga bildet sjøl)

Saken er den at datatilsynet IKKE tillater at bilder sendes ut i post.

De tillater heller ikke at det tas bilder av tilfeldige, eller alle biler, kun biler som gjør det boksen skal forhindre, altså kjører for fort i forhold til den stedlige fartsgrensen.

Om bildet kan utleveres på politistasjonen betviler jeg også, jeg har selv bedt om det da min bil ble knipsa, men fikk ikke det nei.. Fikk værsågod komme og se på, men fikk det ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Da boksene og det hele var ganske nytt ble bildene sendt ut en liten stund. Hadde selv en kompis som fikk tilsendt seg selv på 4 stive så blårøyken stod i 77 km/t i 50-sone (ja, lappen røk) med en gammel Saab 99. Dette var i 18-20 årsalderen et sted (93-95), mener jeg å huske.

Slik det praktiseres nå må du ned på stasjonen ja :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Da boksene og det hele var ganske nytt ble bildene sendt ut en liten stund. Hadde selv en kompis som fikk tilsendt seg selv på 4 stive så blårøyken stod i 77 km/t i 50-sone (ja, lappen røk) med en gammel Saab 99. Dette var i 18-20 årsalderen et sted (93-95), mener jeg å huske.

Slik det praktiseres nå må du ned på stasjonen ja :)

ja, begynner vel å bli såpass lenge siden bruttern var sammen med hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider