Gå til innhold

motor forskjeller

Ranger emnet


MercFreak

Anbefalte innlegg

lurer litt på forskjeller på motorer

 

planen er og få satt inn en turbomotor i 242en min..

 

lurer da på litt om de forskjellige motorene:

 

b230et, den har 531 den ene jeg har på hånda

og så er det en b230ft motor den har da 530 topp, hva er egentlig forskjellene på de toppene??

 

ft motoren har jo da underspyling som er kjekt og ta med seg, men hva er i grunn best motor og sette i 242en? begge er jo komplette med lendingsnett og det hele, mye jobb og koble opp dissa motorene? og hva er best og trimme på?

 

så må jeg få flytta fordelern på dissa her, hvordan er det og få gjort no sånn? setter i fordeler fra den motoren jeg har funker vel fint? men ser nesten ut som at hullet den skulle stått i da er støpt igjen eller noe på de bildene jeg har sett av motorene...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg spørre hvilket firma dette er? Kunne vært interessert i en av motorene, d.v.s. den av de som du ikke vil ha.... En B230ET fra 88 som bare har gått 6000km må vel nesten være en sensasjon... sombrero Men hadde jeg vært deg hadde jeg definitivt gått for FT maskina... En 97 modell FT som bare gått 33.000 km er verdt sin vekt i gull..! Dissa motorene går jo for 15k med kilometerstander på over 200.000.... B230ET er ingenting å satse på hvis du skal trimme...... Men hvis du klarer deg med de 182 hestene som bor i denne motoren originalt så må vel en motor med den kilometerstanden være ett kupp....

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til opplysning, så vist du handler fra "søta bror" så bruker di ofte å oppgi kilometerstand i antall mil.. altså i ditt tilfelle ville motorene ha gåt 6 000 mil.. altså 60 000 km.. og 33 000 = 330 000 km.. bare til opplysning.. :P ble litt forfær da jeg fant en b230k motor i sverige som hadde gått 2100.. og når jeg etterhvert hadde kjøpt motoren å fikk kvitering osv viste det seg at det var 2100 mil.. ikke det at forskjellen var så veldig stor.. men når vi snakker 33 000 eller 330 000 begynne det å bli stort avvik..

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjørelengen er i km hadde jeg klart gått for FT-motoren; bunnen tåler mye mer på denne (selv om 531-toppen er bedre enn 530).

 

Men hvis kjørelengen er oppgitt i mil vil jeg ikke anbefale noen av motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjørelengen er i km hadde jeg klart gått for FT-motoren; bunnen tåler mye mer på denne (selv om 531-toppen er bedre enn 530).

 

Men hvis kjørelengen er oppgitt i mil vil jeg ikke anbefale noen av motorene.

er motorene overhalt her vel kjørelenge lite å si...selvfølgelig kommer dette ann på hvor godt/mye de er overhalt...men som alle volvo eiere veit så er disse motorene så å si uknekkelige så lenge man er flink med olje og kjølevann.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår