Gå til innhold

Filmsnutt: Ikke bare Jap-Crap som kan driftes med

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ok, den Junsupraen er et unntak og skal få godkjent og bestått :D Tenker på de 999 andre doriftofilmene som turer rundt her jeg. Fett å se på, men fortsatt halve farten av porschen ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Pay attention nå din Marshmallow :D

 

Legg merke til hastigheten Porschen holder sammenlignet med 0-veigrepsbilene fra Sushiland. Forskjellen på sportsbil og flattrykte plastkartonger ;)

 

Den EVO'n, du vet den 0-veiggrepsbilen... Den var den 4.raskeste bilen rundt Hockenheimring under Yokohama Tuner Gran Prix 2001 med tiden 1min,29sek (4-dørs sedan klassen) samme dag som driften ble filmet, og kjørte på 1min,14sek under trening.

Hadde sansynligvis parkert Porsche'n.

 

ædda bædda blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest BugStar
Originally posted by 964C2

 

både ja og nei... den setter seg nedpå under gasspådrag, og da blir den lett foran..så da understyrer den... og kan overstyre dersom man har trykket foran og er i svingen..

Men det er jo akkurat DET SOM ER GØY med en 911 (alltså luftavkjølte..og før den snille 993)... den må balanseres gjennom svingen...

de fleste 911 er jo ingen sinker gjennom svingene da...selv i standardutførelse..

 

Satser på å få med meg en instruktør på et av banetreffene til sommeren.... har så utrolig mye igjen å lære! I USA fantes det veier hvor man "ganske" lovlig kunne lære seg rask svingekjøring .. men her i Norge så er det lave fartsgrenser og statens dobbeltmoralske trafikkpolitikk... så da blir det kun råkjøring på bane...og seff så er jo banene timesvis avgårde!!

 

Foreslår at vi tar en liten beleiring(a'la blitzerne) av forsvarets gamle område på Torp flyplass.. og rigger til noe der!!!

 

Det er sant som du sier. Porschen krever en veldig spesiell kjørestil for å fungere bra. De nyere har vel blitt endel snillere, men fremdeles må man ha litt brems på under turn-in for at den skal styre godt nok. Det som er spesielt er at man ikke kan gå på gass så tidlig, ettersom man må vente til rumpa kommer slik at bilen har retningen før du gir gass ut av svingen. Hvis man går på for tidlig løfter den fronten og understyrer rett ut. Derfor må man gå inn litt for fort, slik at man får slengen som skal til for å kunne gi gass så tidlig som mulig. Ganske spesielt, men jævlig moro.

 

PS. Dersom du ikke har instruktør allerede er det bare å si i fra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar
Originally posted by schnellfahrer944

 

Vente og vente Fru Blom. Rumpa kommer før du aner ordet av det; er ikke mye venting der i gården, nei. :)

 

Vel, kommer vel an på hvor tålmodig man er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BugStar

 

Det er sant som du sier. Porschen krever en veldig spesiell kjørestil for å fungere bra. De nyere har vel blitt endel snillere, men fremdeles må man ha litt brems på under turn-in for at den skal styre godt nok. Det som er spesielt er at man ikke kan gå på gass så tidlig, ettersom man må vente til rumpa kommer slik at bilen har retningen før du gir gass ut av svingen. Hvis man går på for tidlig løfter den fronten og understyrer rett ut. Derfor må man gå inn litt for fort, slik at man får slengen som skal til for å kunne gi gass så tidlig som mulig. Ganske spesielt, men jævlig moro.

 

PS. Dersom du ikke har instruktør allerede er det bare å si i fra :-)

 

på vinteren kjenner man hvor lite vekt det er på forhjulene...

Så da lønner det seg med litt ballast foran, og full tank..

 

Det er ganske kuult når man får til svingene skikkelig...og kjenner at bilen setter seg nedpå...da sitter den skikkelig!! Har standard fjærer/dempere, så det føles virkelig at fjæringen presses sammen..

Knallmoro er det iallefall når man får det til skikkelig...må balansere bilen og føle bilens bevegelser..

 

satser på å få med meg en av roadsport-gutta som instruktør på et av banetreffene til sommeren.

 

Uten å ha erfaring med tidligere 911'er, så tror jeg 964 modellen og nyere er ganske trygge mht overstyring.. de skal provoseres endel før overstyringen blir uhåndterlig... så lenge man modulerer gasspådrag/ clutchbruken litt i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar

Roadsport gutta??? Hvorfor det? Det er jo bare en gjeng med middelaldrene hobbykjørere. Men dersom du skal ha en Porsche-kar så ta i det minste med deg Pål (Eidsvoll). Han er vel best av de gutta der. Send meg en mail så kan du få telefonnummeret hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BugStar

Roadsport gutta??? Hvorfor det? Det er jo bare en gjeng med middelaldrene hobbykjørere. Men dersom du skal ha en Porsche-kar så ta i det minste med deg Pål (Eidsvoll). Han er vel best av de gutta der. Send meg en mail så kan du få telefonnummeret hans...

 

har en lokal helt her i byen (Espedalen) som pleier være på toppen av resultatlistene... så jeg håper jeg kan få lurt han med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar
Originally posted by rdl

instruktør?... hva pokker skal man med det?.. kulere å lære seg selv!...

 

Nettop derfor jeg starta tidlig i alder....

 

Så hvorfor er du ikke aktiv motorsportsutøver da? No offense, men det er faktisk den eneste måten du kan lære det selv på. Uten noen å konkurrere med har du ingen som pusher deg. Spørs jo selvsagt hva ambisjonene dine er da... Bli en brukbar sjåfør, eller å bli god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BugStar

 

Så hvorfor er du ikke aktiv motorsportsutøver da? No offense, men det er faktisk den eneste måten du kan lære det selv på. Uten noen å konkurrere med har du ingen som pusher deg. Spørs jo selvsagt hva ambisjonene dine er da... Bli en brukbar sjåfør, eller å bli god...

 

Siden jeg ikke vil belaste eller utsette omgivelsene for hard treningskjøring.. så er jeg avhengig av å kjøre på bane.

Siden jeg da må helt til våler eller rudskogen, så er det ikke så ofte jeg kan kjøre på bane. Og når jeg først er der, så må jeg vente på tur eller kjøre i kø på banen.

Det tar jo mye lenger tid å lære seg tingene selv, men med en dyktig instruktør i bilen så tror jeg at man vil lære ting vesentlig raskere. og da får man mere ut av de få rundene jeg får kjørt på banen.

tror ikke jeg kunne begynt trene så veldig mye tidligere å trene på porsche-kjøring....men det har noe med kostnadene å gjøre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår