volvo-r-sport Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Noen som vet om det går ann å få tak i ferdig 'ShortShift' til M46? (sitter på 240) Eller må jeg bare fyre opp Esab'n og lage meg det? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 er jo egentlig ikke verre enn å plukke ut girstangen og forlenge akslingen mellom kula og festet til gaffelen på girkassen.. om du skjønte hva jeg skreiv med alle faguttrykkene mine ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 er jo egentlig ikke verre enn å plukke ut girstangen og forlenge akslingen mellom kula og festet til gaffelen på girkassen.. om du skjønte hva jeg skreiv med alle faguttrykkene mine ;) hmm... kanskje jeg skal prøve meg på det også:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Eg lagde Shortshift til M46 kassa mi...Virker heilt flott.... Kortet stanga 2.5cm. og forlenga 8mm? under kula for å få kortere vandring på stanga... Ganske enkelt...Men vis du skal korte girstanga i tillegg må du korte mekanismen til revers sperra...å det vil bli litt vansklig vis du bruker den typa med plast mekanisma... Litt vansklig å forklare men du finner fort ut korleis du bygger den om.. Mvh Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Mygla litt i dag se.. Tok en råtten spak og testa på den. Skjøta på ca 1 cm under kula og skal korte den over i mårra, men må få tak i en ordentlig spak å gjøre det ordentlig på. Klart at en må bruke den som har revers sperre i stål, den andre er jo skikkelig JAP-CRAP. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 forlenger du passe på undersiden trenger du ikke korte girstangen.. er jo det som er poenget med short shift. å kappe stanga blir jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. og om du forlenger under kulen, og korter over vil du få mye tyngre giring.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 tenkte å prøve dette for noen år siden, men da jeg prøvde å sveise ble det bare fucka, var vist noe legering av noe slag, hvordan gjorde dere det? sveiste dere? Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Forlenga 1cm under og korta 1cm over. Men da måtte jeg slipe av litt på plata til reverssperra for at den skulle gå lett over. Jeg måtte også bygge opp spakstellet, for at spaken ikke skulle ta nedi gummiskiva på kardangen. La bare noen ekstra skiver på de 2 nederste skruene så var det løst. Med litt modifisering av blekk, så ble det perfekt. Leverte stanga til en lærer på skola der jeg jobber, som er jævlig flink til å sveise. Det er viktig at vinkelen på stanga beholdes, hvertfall sånn nogenlunde. Bytt foringer på stanga i samme slengen så blir giringa tight å fin. EDIT: Dette var på en 740 men jeg vil tippe det er ganske likt. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 hvordan får man av selveste stanga uten å plokke av girkasse. satt i går inni biln å prøvd men skjønt ikke korsn eg sku få ut stanga. noen som har bilder? veit hvordan man skal sveise å alt. men korsn sett kula fast oppi dær? den bolten som går gjennom girstanga og stanga til girkassa, hvordan får man av den? :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 hvordan får man av selveste stanga uten å plokke av girkasse. satt i går inni biln å prøvd men skjønt ikke korsn eg sku få ut stanga. noen som har bilder? veit hvordan man skal sveise å alt. men korsn sett kula fast oppi dær? den bolten som går gjennom girstanga og stanga til girkassa, hvordan får man av den? :naaaws Den bolten som holder fast girstanga er låst med en låseskrue (unbraco) på undersiden. Nå du løsner den, så er det bare å dytte/dunke ut bolten. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Må jeg vell under bilen:) får se om jeg får til.. er det bare å dra opp girstanga da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Må jeg vell under bilen:) får se om jeg får til.. er det bare å dra opp girstanga da? Jau, det ska det være! Bare pass på å ta vare på de små foringene som ligger "imellom" girstanga og innfestinga på girkassa! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 det gikk greit.. plages me å få ut bolten der nede først.. men gikk greit. så va det nestn bære å dra opp girstanga.. blir laget i morgen. blir det masse med 1.5 cm? eller lite? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Shortshiften min virka ivertfall flott men plata som sperra for reversen må justeras! Dreia også messing foringer til overføringa...merka ganske stor forskjell i forhold til dei gamle plastforingane...Masse tightare girskift Mvh Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 di små plastforingen mellom overføringa og girstanga? kanskje eg ska drei dem også. jævli trangt oppi der å kom tell:P e jo snart færdi på skola så må vell få gjort det fortest mulig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.