Skimmy Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Shortshiften min virka ivertfall flott men plata som sperra for reversen må justeras! Dreia også messing foringer til overføringa...merka ganske stor forskjell i forhold til dei gamle plastforingane...Masse tightare girskift Mvh Hvor mange cm lenger laga du under kula? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=turbokalle=- Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Jeg tror 1cm er nok. Blir nesten halvparten så lang slaglengde på stanga. Jeg tok også av 1cm over kula. De originale kassene er heller ikke beregna på så høy hastighet på girskift, så det er fort gjort å ta knekken på noen girdrev, når man har shortshift. (Snakker av erfaring) Hvorfor ta seg bryet å dreie messingforinger, når plastforingene funker utmerket? Men husk at på den ene av dem skal det sitte en o-ring, den er som oftest borte. Uten den blir det slark, selv med nye foringer. Siter Volvo 240 TIC - 86 Volvo 850 T5 -95 (solgt) Volvo 240 GL - 85(solgt) Volvo 740 TIC -87 (solgt) Volvo 740 TIC -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 kappa og sveisa i dag. vart nesten 1.5 cm lenger. får se om det blir bra. veit ikke om det vart helt rett sveisa på heller da:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Jeg tror 1cm er nok. Blir nesten halvparten så lang slaglengde på stanga. Jeg tok også av 1cm over kula. De originale kassene er heller ikke beregna på så høy hastighet på girskift, så det er fort gjort å ta knekken på noen girdrev, når man har shortshift. (Snakker av erfaring) Hvorfor ta seg bryet å dreie messingforinger, når plastforingene funker utmerket? Men husk at på den ene av dem skal det sitte en o-ring, den er som oftest borte. Uten den blir det slark, selv med nye foringer. Den O-ringen skal jeg jaggu sjekke om er borte på 245'n. Har aldri sett den O-ringen jeg... :rolleyes: Veit du måla på den? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Den O-ringen skal jeg jaggu sjekke om er borte på 245'n. Har aldri sett den O-ringen jeg... :rolleyes: Veit du måla på den? den har samme diameter innv. som utv. på plastforingene.. tjukkelse er da ikke så nøye.. ca en 1mm elns.. hehe.. jeg som trodde jeg mangla en ring da jeg bare fant den ene :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 da har eg fådd søtte på.. vart ikke så gæle.. vart bra med 1.5 cm. sekkert gdd bra med 2 cm også! men vart tait å fint. dreide meg nye foringe i plast tull jeg fant på skola.. ganske bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Fikk henta meg ei ny stang i går, som reverssperra er i stål på. Skal korte den et par cm over kula og forlenge den ca 1 cm under. Blir tight og fiin den kassa nå, fint for meg at den ikke er 'grøtete' fra før. Forresten, går det ann å få tak i ei annen girkule med knapp til overdriven på? MOMO greier eller noe...? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Fikk henta meg ei ny stang i går, som reverssperra er i stål på. Skal korte den et par cm over kula og forlenge den ca 1 cm under. Blir tight og fiin den kassa nå, fint for meg at den ikke er 'grøtete' fra før. Forresten, går det ann å få tak i ei annen girkule med knapp til overdriven på? MOMO greier eller noe...? jeg modifiserte girkula på M47 girkassen min, satte inn en stor RØD piezo trykkfølsom bryter.. som jeg elegant brukte til å skru av/på fjernlys med. det var kanon å kjøre om natta siden jeg slapp å vifte etter den orginale fjernlysbryteren :D skal se om jeg finner igjen girkula å ta et par bilde av den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg