Gå til innhold

Bruker dere blinklys?

Ranger emnet


Propellue

Anbefalte innlegg

Blinker alltid i trafikken, ofte tar jeg meg selv i å blinke inn i parkeringslommer på p-plasser:) Ellers er det blink med hovedlys og blinklys ved forbikjøringer, litt lettere å bli lagt merke til da.

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blinker omtrent hele døgnet. Men ofte jeg ikke gidder midt på natten når jeg er aleine på veien. Like greit å ha blinklysene som en vane. Har tilogmed tatt meg i å blinke i svinger hvor det ikke er avkjørsler engang...Satt som et spørsmålstegn selv etterpå :hvaskjera

Jeg også blinker alltid, fordi det er en vane jeg har lagt til meg. Da kommer det naturlig, uansett om det er natt eller dag.

På jobb kjører jeg ofte gjennom en sving i 50-sone, men som er så brå at jeg holder på å blinke... Greier som oftest å stoppe meg selv før jeg er borti bryteren da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg blinker alltid når det er biler rundt meg osv.. HATER biler som ikke blinker før de svinger eller som blinker i siste sekund! Da må man ofte bare stå i krysset enda lengre!

 

Om jeg kjører en plass langt vekk fra biler midt på natten blinker jeg sjeldent.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på diskusjonen ang. blinklysbruk: Hvordan blinker dere i rundkjøringer? Grunnen til at jeg spør et at jeg var i Stavanger på et kurs denne uken. Det ble noen runder med taxi, og da la jeg merke til at alle jeg satt på med blinket til venstre gjennom hele rundkjøringen når dem skulle til venstre. Det er vel litt feil!!?

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Når vi først er inne på diskusjonen ang. blinklysbruk: Hvordan blinker dere i rundkjøringer? Grunnen til at jeg spør et at jeg var i Stavanger på et kurs denne uken. Det ble noen runder med taxi' date=' og da la jeg merke til at alle jeg satt på med blinket til venstre gjennom hele rundkjøringen når dem skulle til venstre. Det er vel litt feil!!?[/quote']

Skal man til venstre blinker man til høyre.. om man skal ut..

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Når vi først er inne på diskusjonen ang. blinklysbruk: Hvordan blinker dere i rundkjøringer? Grunnen til at jeg spør et at jeg var i Stavanger på et kurs denne uken. Det ble noen runder med taxi' date=' og da la jeg merke til at alle jeg satt på med blinket til venstre gjennom hele rundkjøringen når dem skulle til venstre. Det er vel litt feil!!?[/quote']

Jeg blinker til venstre når ejg skal inn i rundkjøringen, og blinker så til høyre når jeg skal ut/skifter felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelæreren min (for 5 år siden) sa alltid at jeg skulle blinke meg også inn i rundkjøringer. Grunnen til dette er da at andre medtrafikanter vet hvor jeg skal. Er ikke ulovlig å ikke gjøre det, men nyttig for alle andre rundt meg. Seff blinke meg ut også.

 

Men ellers blinker jeg ikke så ofte da jeg er alene på veien. Andre biler på veien, så blinker jeg.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår