Gå til innhold

Bruker dere blinklys?

Ranger emnet


Propellue

Anbefalte innlegg

Jeg prioriterer å prøve å gi så konsist signal så mulig når jeg er i en rundkjøring. Skal jeg svinge mere en 90 grader venstre så bliner jeg venstre inn i rundkjøringa. Jeg føler jeg gir bedre signal til dem som kommer fra høyre og de som egentligt kommer rett forfra men som jeg krysser fremfor. Skal jeg rett frem så har jeg for vane og egentlig ikke blinke men er rundkjøring skikkelig (og ikke så ufattelig jalla som rundkjøringer er her i Rogaland) så blinker jeg høyre. Bor rett ved siden av en egentlig stor og god rundkjøring MEN somregel etter å ha vært ute så bør jeg for egen sikkerhet IKKE blinke meg ut til høyre når jeg skal rett fem. Rundkjøringen er såpass stor og oversiktelig at det er 2 felter inn og inni rundkjøringen men andre trafikanter som kommer fra høyre har en stygg uvane til å kjøre myyyye lengre frem en disse vikeplikttrekantene som er i veien. Det medfører at dem blokker 50% av veien der jeg skal og blinker jeg så smeller det. Kan ta bilde av rundkjøringen så kan dere se selv. Stor og god men farlig å blinke "rett".

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bruker blinklys inn og ut av rundkjøringer, og over alt ellers. men ikke ikke i lyskyss hvor plasseringen er avgjørende. har du plassert deg er det jo påbudt kjørerretning der. bruker heller ikke blink lys når jeg råner , og vet bilen bak gjør det samme. Det verste, blinklys eller ikke. Er folk som skal rett frem i rundkjøringe. de ligger i høyre fila inn, inner fila midt i rundkjøringa. har holdt på og blitt skvisa flere ganger. nytt. spm hvem før skylda? du som har vært fremmpå eller tullingen som ikke kan kjøre rundkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker blinklys inn og ut av rundkjøringer, og over alt ellers. men ikke ikke i lyskyss hvor plasseringen er avgjørende. har du plassert deg er det jo påbudt kjørerretning der. bruker heller ikke blink lys når jeg råner , og vet bilen bak gjør det samme. Det verste, blinklys eller ikke. Er folk som skal rett frem i rundkjøringe. de ligger i høyre fila inn, inner fila midt i rundkjøringa. har holdt på og blitt skvisa flere ganger. nytt. spm hvem før skylda? du som har vært fremmpå eller tullingen som ikke kan kjøre rundkjøring?

 

her mener jeg teknisk sett at personen som kjørte på deg har skylda siden han "byttet" felt

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt med til vane å bruke blinkelysene, har fått kommentarer av kompiser "dæven kor du følge boka"

 

Det er veldig frustrerende å skal komme inn på en hovedveg i f.eks. en rushtid og så oppdager man, hey faen, nå kunne jeg ha kommet meg inn der om han hestkuken der hadde gitt signal at han skulle av veien..sånner ting hisser meg opp ja!

 

Og det er vel ikke så hyggelig å måtte sponse staten med 750kr? for at man ikke tok seg bryet med å løfte venstre armen å dra i en bryter når man har høyrearmen på rattet å svinger av veien..

 

 

MEN er politiet så flinke ?

 

I dag satt jeg på arbeid..nok så kjedelig da jeg kjører hjullaster i et grustak å det var veldig dødt med biler i dag..så der satt jeg å holdte utkikk å hørte på radioen, så kommer plutselig en politibil..

hm, han var alene..Subaru legacy stv..

Han svinger av veien å kjører inn der jeg jobber så jeg følgte litt med for det var veldig uvanlig at dem var på disse kantene..men bruke han blinkelys når han svingte av? nope..

Så kjørte han ut av plassen, brukte han blinkelys? nope..

så kjørte han inn på neste avkjørsel, brukte han blinkelys? nope..

så kjørte han ut av avkjøreselen å inn på veien, brukte han blinkelys? nope..

så kjørte han ut på HOVEDveien, brukte han blinkelys? nope..

 

hm..da skal vi se...det blir 3750,- i bot assman

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN er politiet så flinke ?

.......

hm..da skal vi se...det blir 3750,- i bot assman

 

Utrolig sjelden, kanskje aldri i det hele tatt?, at politet bruker blinklys. Har ligget både foran og bak politibiler igjennom rundkjøringer hvor jeg har brukt blinklys men de har ikke det. Aftenposten satt seg ned i en eller annen rundkjøring i Oslo en dag og det var ingen av disse utrykningskjøretøyene de så som brukte blinklys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig sjelden, kanskje aldri i det hele tatt?, at politet bruker blinklys. Har ligget både foran og bak politibiler igjennom rundkjøringer hvor jeg har brukt blinklys men de har ikke det. Aftenposten satt seg ned i en eller annen rundkjøring i Oslo en dag og det var ingen av disse utrykningskjøretøyene de så som brukte blinklys...

Ille.. meget ille.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg selv i å glemme å bruke blinklys en skjelden gang.

men så kommer det rare, når jeg er alene på veien, så er jeg flinkere til å bruke blinklys enn ellers, har faktisk skjedd at jeg har blinket gjennom krappe svinger, kommer liksom av seg selv, slepper gassen for å gå inn i svingen, blinker, bremser litt, svinger seg gjennom svingen, og så sitter man å lurer.. "KOFFOR brukte ej blinklys??" tåpelig tanke..

 

når det gjelder "blinklys og nærliggende ting"

så er det bare en ting som irriterer meg mere enn folk som ikke bruker blinklys, folk som ikke bruker retardasjonsfeltet, og gir ETT blink før/mens de hiver seg over og inn på ny vei.. HALLO, RETARDASJONSFELT ER TIL FOR Å BRUKES!...

 

åsså de som enda ikke har forstått hvordan akselerasjonsfeltet skal brukes... står på enden og venter på en luke.. helt idiotisk..

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten satt seg ned i en eller annen rundkjøring i Oslo en dag og det var ingen av disse utrykningskjøretøyene de så som brukte blinklys...

 

Kansje litt offtopic her men i dag når jeg var ferdig på jobb så kjører jeg ut av det som var den gammle motorveien, så kommer jeg i et kryss for å komme inn på den nye motorveien, da jeg står i krysset å venter på at det er klart, passerer en politi (ikke sivil) med noe som kunne vært en snøscooter henger, gammal hi ace med stor logo på siden POLITI

 

denne mannen uniformert satt jo aleine i bilen, å la jo fort merke til at han snakka i mobiltelefon, MENbrukte han handsfree? :iconsm

 

 

nope...

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje litt offtopic her men i dag når jeg var ferdig på jobb så kjører jeg ut av det som var den gammle motorveien, så kommer jeg i et kryss for å komme inn på den nye motorveien, da jeg står i krysset å venter på at det er klart, passerer en politi (ikke sivil) med noe som kunne vært en snøscooter henger, gammal hi ace med stor logo på siden POLITI

 

denne mannen uniformert satt jo aleine i bilen, å la jo fort merke til at han snakka i mobiltelefon, MENbrukte han handsfree? :iconsm

 

 

nope...

 

Da skulle du ringt å anmelt han.. hadde vært "gjysla" skøy :)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår