Gå til innhold

Bruker dere grøftelys/tåkelys?

Ranger emnet

Propellue

Anbefalte innlegg

Litt etter som humøret.. Bare angeleyes, eller angeleyes og tåkelys/spredere om dagen.. I byen om natten kjører jeg stort sett angeleyes og tåkelys, mens jeg utenfor byen aldri bruker noe annet enn nærlys og fjernlys.. da er det av med tåkelysa.. Med mindre det er tett (les: litt) tåke da :D

(husk.. tåkelys er kun ment å bruke sammen med parklys.. selv om det er tett tåke)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge det er forholdsvis lyst så kjører jeg med parkerings- og tåkelys, av den enkle grunn at jeg ikke har lyst til å ha vippelyktene oppe mer enn strengt tatt nødvendig. ;)

Kjører aldri med tåkelys og nærlys. Har koblet tåkelysene slik at de slår seg av når jeg slår på nærlysene. ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sammen med parkeringslys eller i boligvelt hvor jeg må se rundt hjørner osv.. men da i snikfart

Her har jeg sett noe morsomt...

Lå forran en SLK for en stund tilbake.. i snikfart på kvelden.. når denne bilen svinget mye.. rundkjøringer osv.. så tennte tåkelysene på den siden den svinget til.. og slukket seg igjen omtrent 10-15 sekkunder etterpå, bare det ene altså..

Er det dette som kalles "aktive kurvelys"? så fiffig ut..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider