Gå til innhold

Elektriske problemmer!!!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Nå i det siste har det oppstått et problem med det elektriske nettet i min Golf III 95-mod. Når jeg er ute og kjører (trenger ikke å være lange avstanden) så kan plutselig ABS lampa og parkbremslyset lyse samtidig (aldri hver for seg!) uten at noen ting er i veien?! Får heller ikke brukt vindusviskere, og lys rundt om på bilen utenfor slukkes. Instrumentbelysningen fungerer heller ikke! Blinklys rundt om fungerer som det skal, også CD-spilleren.

Når jeg da skrur bryteren til parklyse, kommer all lys rundt om på bilen tilbake igjen, både utvendig og innvendig, men vindusviskere funker fortsatt ikke, og ABS og parkbremslyset lyser enda!! :( Skrur jeg av tenninga og skrur så på igjen, er bilen helt normal igjen, som om ingenting hadde skjedd... Alt kan også fungere igjen etter et par sek, eller flere minutter da varsel-lampene slukkes av seg selv..

Merka sjelden til det før for et par mnd siden, men nå de siste ukene har det oppstått hyppigere og hyppigere!! anger2

Noe må være feil, men har ikke peiling i det hele tatt hvordan jeg skal gå fram med dette problemmet!? Ta en diagnose-kontroll hos Møller? Andre forslag/tips? Kanskje en gåen dynamo eller noe? violin

Hjeeeelp? helpme

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i det siste har det oppstått et problem med det elektriske nettet i min Golf III 95-mod. Når jeg er ute og kjører (trenger ikke å være lange avstanden) så kan plutselig ABS lampa og parkbremslyset lyse samtidig (aldri hver for seg!) uten at noen ting er i veien?! Får heller ikke brukt vindusviskere, og lys rundt om på bilen utenfor slukkes. Instrumentbelysningen fungerer heller ikke! Blinklys rundt om fungerer som det skal, også CD-spilleren.

Når jeg da skrur bryteren til parklyse, kommer all lys rundt om på bilen tilbake igjen, både utvendig og innvendig, men vindusviskere funker fortsatt ikke, og ABS og parkbremslyset lyser enda!! :( Skrur jeg av tenninga og skrur så på igjen, er bilen helt normal igjen, som om ingenting hadde skjedd... Alt kan også fungere igjen etter et par sek, eller flere minutter da varsel-lampene slukkes av seg selv..

Merka sjelden til det før for et par mnd siden, men nå de siste ukene har det oppstått hyppigere og hyppigere!! anger2

Noe må være feil, men har ikke peiling i det hele tatt hvordan jeg skal gå fram med dette problemmet!? Ta en diagnose-kontroll hos Møller? Andre forslag/tips? Kanskje en gåen dynamo eller noe? violin

Hjeeeelp? helpme

Tror ikke det er dynamoen, eneste tips er vel diagnosetest som man kan jobbe videre på:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med abs lampa di er kanskje en sensor som er litt slitt eller dårlig kontakt... og selfølgelig så slukker den når du skrur av bilen, og når du skru den på igjen så "resetes" ting og alt er i orden igjen.

kjør den på diagnose test, siden det er litt ting som skjer så burde det ha kommet på endel feilmeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp, skal få ta en diagnose på den! Men da jeg henvender meg til Møller, må det bestilles en time for det, eller tar de det på "rappen"? :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp, skal få ta en diagnose på den! Men da jeg henvender meg til Møller, må det bestilles en time for det, eller tar de det på "rappen"? :)

Skal til vagen og ha sånn diagnose test på bilen, men aner ikke om det må bestilles, får vel finne ut av det i morgen jeg..

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vagen i dag oleee for å få en sånn diagnose test, det viste seg at dette må bestilles..

Det er såpass ja.. Lang ventetid var det'a? Møller Ryen dette eller? Takk for at du sier ifra da..:)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på møller ved kalbakken der, vet ikke akkurat hva det heter der men..

Møller Nord ja :) Hehe..

Fant faktisk ut av feilen min igår kveld, ved flaks..:) Viser seg at det er noe galt med tenninga, at nøkkelen ikke går helt "opp" på en måte, slik at ikke lys og slik tennes, men tar du på nøkken så vidt det er og vrir litt mer, så er den normal igjen..

...men må bytte tenningslås eller noe da? Hmm... :mad:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider