Gå til innhold

Beste motor i F1 (holdbarhet)

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

Jeg kjeder meg ... og det er F1 på TV.. da er det en ing jeg MÅ!

og det er å komme med litt fakta fra 2002 til så langt i år...

og det er..

hvem som har brutt flest ganger pga motor!

MOHAHA!

 

Jeg velger å ta lagene fra 2002 til i år fordi de fleste store laga som er aktive nå var med i 2002 og utover.. (ja .. toyota :P)

Dette er bare motorprodusent.. jeg tar ikke laga .. bare motorprodusenten

jeg deler det opp i "Motor" "Girkasse" (inkl clutch, og resten av drivverk) "elektrisk,hydraulisk" (i en) "Bremser"(inkludert dekk) og "Div" (som er alt fra overoppheting til oljetrykk/bvensinpumpe osv) ulykker er ikke tatt med

jeg tar det år for år ettersom mange ikke er med hele tiden

 

(Jeg minner også om at noen av disse produsentene lager BARE motor.. men resten av specen er med likevel)

 

fakta time! ( Motor / girkasse / elektisk,hydraulisk / bremser/Div )

 

2002

 

Toyota: 3/4/1/2/0

Honda: 13/5/3/0/4

BMW: 5/0/0/0/0

Merce: 7/1/0/0/3

Cossie: 6/4/6/1/9

Rennå: 6/1/2/0/4

Ferrari: 1/1/1/0/1

Asiatech: 2/2/4/0/1

Petronas: 1/0/0/1/2

 

Overaskende er det at Honda sprengte hele 13 ! motorer i 2002, noe av forklaringen er at Jordan kjørte med Honda motor det året så bare Cossi og honda hadde 2 lag med motorer.. men likevel er det dobbelte av hva hvor mange cossie motor som sa "neitakk" :P

 

2003

 

Toyota: 1/2/0/1/3

Honda: 3/3/3/1/2

BMW: 1/0/1/0/0

Merce: 1/2/1/0/1

Ferrari: 0/0/0/0/2

Rennå: 5/1/1/0/1

Ford: 6/2/1/0/5

Cossie: 4/3/4/0/9

Petronas: 3/1/1/0/4

 

Dette året var det bare Cossie som leverte motor til 2 lag men likevel sleit Ford mest..

Honda virker til å ha reddet seg etter katastrofe året 2002

Ferrari imponerer med hele 0! motor stryk.. og bare 2 andre feil

Dette året klarte også 3 førere fra 3 lag å kjøre bilene tom for bensin.. (Honda,petronas,ford)

 

2004

 

Toyota: 0/2/2/1/0

Honda: 5/1/0/0/0

Merce: 5/1/3/0/0

BMW: 1/2/0/3/0

Ford: 1/6/2/0/2

Cossie: 3/4/1/1/5

Ferrari 0/0/0/0/0 (Jeg kødder ikke ingen mekaniske feil i det heletatt)

Rennå: 1/2/0/0/0

Petronas:1/0/0/1/0

 

Året Honda og mercedes seriøst sleit, ferrari brøt aldri pga makaniske feil.

 

2005 (sålangt)

 

Toyota: 0/0/2/1/1

Honda: 2/1/0/2/0

Merce: 0/1/0/0/0

Bmw: 2/0/0/0/0

Cossie: 0/3/3/0/0

Ferrari: 0/0/2/1/1

Rennå: 1/0/1/0/1

Petronas: 1/0/0/0/2

 

nå kommer jeg endelig til poenget mitt.. i 2005 kjører 2 lag med Yota motor.. men så langt har INGEN av de røket, mens honda som ble utestengt i 2 løp og disket fra et (med andre ord bare kjørt en halfass sesong) har allerde mistet 2 motorer! man kan spørre seg..

fortjener virkelig Honda stemplet som en bra motorprodusent? :P

 

jeg lag dere prøve å finne ut det .. men før honda fans kommer inne her å whiner om at gate motorer er ikke F1 motorer osv osv .. så sier jeg HOLD KJEFT er dere som whiner om at vi skal se på F1 i førsteomgang !

 

hvis noen lurer ... ja .. jag gjorde dette bare for å provosere EN spessiel :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McLaren begynner og få ting på plass nå. De hadde noe helvettes problemer med motoren. Men ser ut til at ting fungerer bra nå. Bar Honda blåste noen motorer med Sato... bla bla... Vil si at Renault har de beste akkurat på dette tidspunkt!

93 Astra F Si GL

91 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg ... og det er F1 på TV.. da er det en ing jeg MÅ!

og det er å komme med litt fakta fra 2002 til så langt i år...

og det er..

hvem som har brutt flest ganger pga motor!

MOHAHA!

 

Jeg velger å ta lagene fra 2002 til i år fordi de fleste store laga som er aktive nå var med i 2002 og utover.. (ja .. toyota :P)

Dette er bare motorprodusent.. jeg tar ikke laga .. bare motorprodusenten

jeg deler det opp i "Motor" "Girkasse" (inkl clutch, og resten av drivverk) "elektrisk,hydraulisk" (i en) "Bremser"(inkludert dekk) og "Div" (som er alt fra overoppheting til oljetrykk/bvensinpumpe osv) ulykker er ikke tatt med

jeg tar det år for år ettersom mange ikke er med hele tiden

 

(Jeg minner også om at noen av disse produsentene lager BARE motor.. men resten av specen er med likevel)

 

fakta time! ( Motor / girkasse / elektisk,hydraulisk / bremser/Div )

 

2002

 

Toyota: 3/4/1/2/0

Honda: 13/5/3/0/4

BMW: 5/0/0/0/0

Merce: 7/1/0/0/3

Cossie: 6/4/6/1/9

Rennå: 6/1/2/0/4

Ferrari: 1/1/1/0/1

Asiatech: 2/2/4/0/1

Petronas: 1/0/0/1/2

 

Overaskende er det at Honda sprengte hele 13 ! motorer i 2002, noe av forklaringen er at Jordan kjørte med Honda motor det året så bare Cossi og honda hadde 2 lag med motorer.. men likevel er det dobbelte av hva hvor mange cossie motor som sa "neitakk" :P

 

2003

 

Toyota: 1/2/0/1/3

Honda: 3/3/3/1/2

BMW: 1/0/1/0/0

Merce: 1/2/1/0/1

Ferrari: 0/0/0/0/2

Rennå: 5/1/1/0/1

Ford: 6/2/1/0/5

Cossie: 4/3/4/0/9

Petronas: 3/1/1/0/4

 

Dette året var det bare Cossie som leverte motor til 2 lag men likevel sleit Ford mest..

Honda virker til å ha reddet seg etter katastrofe året 2002

Ferrari imponerer med hele 0! motor stryk.. og bare 2 andre feil

Dette året klarte også 3 førere fra 3 lag å kjøre bilene tom for bensin.. (Honda,petronas,ford)

 

2004

 

Toyota: 0/2/2/1/0

Honda: 5/1/0/0/0

Merce: 5/1/3/0/0

BMW: 1/2/0/3/0

Ford: 1/6/2/0/2

Cossie: 3/4/1/1/5

Ferrari 0/0/0/0/0 (Jeg kødder ikke ingen mekaniske feil i det heletatt)

Rennå: 1/2/0/0/0

Petronas:1/0/0/1/0

 

Året Honda og mercedes seriøst sleit, ferrari brøt aldri pga makaniske feil.

 

2005 (sålangt)

 

Toyota: 0/0/2/1/1

Honda: 2/1/0/2/0

Merce: 0/1/0/0/0

Bmw: 2/0/0/0/0

Cossie: 0/3/3/0/0

Ferrari: 0/0/2/1/1

Rennå: 1/0/1/0/1

Petronas: 1/0/0/0/2

 

nå kommer jeg endelig til poenget mitt.. i 2005 kjører 2 lag med Yota motor.. men så langt har INGEN av de røket, mens honda som ble utestengt i 2 løp og disket fra et (med andre ord bare kjørt en halfass sesong) har allerde mistet 2 motorer! man kan spørre seg..

fortjener virkelig Honda stemplet som en bra motorprodusent? :P

 

jeg lag dere prøve å finne ut det .. men før honda fans kommer inne her å whiner om at gate motorer er ikke F1 motorer osv osv .. så sier jeg HOLD KJEFT er dere som whiner om at vi skal se på F1 i førsteomgang !

 

hvis noen lurer ... ja .. jag gjorde dette bare for å provosere EN spessiel :P

 

Ja for du er lur...

 

sug på denna din dust..

 

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=FF0C3901-0B0D-4912-9BC3-761051EFD4B3&t=

 

forresten når vi er igang, hondas nyeste f1 motor på 3l yter 980hk..

da fullt pustende...

driftsikkerhet er ikke akkurat noe tema i formel1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driftsikkerhet er ikke akkurat noe tema i formel1

 

er du helt sikker på at du har tenkt gjennom hva du sier her?

motoren må iallefall være driftsikker nok til å klare to løp uten å ryke da ideelt sett doh

 

btw har ferrrari ganske bra statistikk, de forsyner jo i realiteten 2 team med motorer, og "petronas" motoren har bra statistikk den også:)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for du er lur...

 

sug på denna din dust..

 

http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=FF0C3901-0B0D-4912-9BC3-761051EFD4B3&t=

 

forresten når vi er igang, hondas nyeste f1 motor på 3l yter 980hk..

da fullt pustende...

driftsikkerhet er ikke akkurat noe tema i formel1

jeg må bare spørre ...

vet du hva F1 er?

den bilen har INGENTING med F1 eller holdbarheten til en F1 motor å gjøre .. (det er en F3 bil)

hva så om hondas nye F1 motor yter så mye .. det gjør de andre også :P

(fortsatt så er det rennå sin som er raskest i en rett linje)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til tøv og usaklighet å spore fra visse personer her i tråden. Slutt med det! Men bare for å være på den sikre side så har jeg nettopp rapportert alle idiotiske og usaklige innlegg i denne tråden, så her blir det nok ryddet opp rimelig kvikt, og kanskje tilogmed en bruker blir bannet (statistikken taler sitt klare språk imot denne "karen").

 

Hondas Formel1-comeback har vært en hylende tragedie hvor det beste de har fått til er en annenplass i konstruktør-VM i 2004 haltende etter Ferrari. De har ennå langt igjen å gå før de presterer å vinne førsteplassen i konstruktør-VM nesten 10 år på rad slik som i de glade dager på 80-tallet. Men det blir spennende å se om de klarer å få "kjørt seg inn" mtp. teamet, bilene, førerne og ledelsen. Ferrari har jo gullet i denne avdelingen; hele deres Formel1-team-pakke tenker og lever som ett vesen, de har vanvittig god erfaring, en svært god og driftsikker motor og chassie, og noen av de aller beste førerne.

 

Men personlig tror jeg ikke Takuma Sato eller Jenson Button er noe dårligere enn de beste av førere, så her avhenger det av at de klarer å jobbe best mulig sammen med resten av teamet, ledelsen og bilen sin. Selv om det var ene og alene Jenson Button sin feil at han kræsjet i Kanada og kastet bort sin Pole Position han vant under kvalifiseringen. Motormessig håper jeg selvfølgelig Honda Motor Co. klarer å få skrudd sammen en maskin som ikke raser sammen bare man tar den opp til 20.000 RPM to timer i strekk. Sånn sett gjorde Mugen en bedre jobb i gamledager. Det har jeg ingen tvil om at de til slutt vil få til; de er jo som Japanere flest; dedikerte, ufattelig stolte og dyktige i sitt arbeide og gir seg faen ikke før de har den i boks.

 

Men jeg hadde også regnet med å se bedre resultater fra Toyota; med det største budsjettet og tilnærmet uendelige midler til utvikling skulle man kanskje tro at suksessen hadde vært større. Men, som Honda, så trenger kanskje Toyota også mere tid til å begynne å føle seg virkelig komfortable i F1-sirkuset. Nå i 2005-sesongen så følger jeg også spent med på Renault; de bruker mye penger, har gode førere (Giancarlo Fisichella og Fernando Alonso) samt et kompetent chassie og en svært god motor (som var alt annet enn billig for Renault å designe og produsére). Williams/BMW og McLaren/Mercedes tror jeg også kommer til å konkurrere hardt; de er mere enn kompetente team de óg. Men jeg tror kanskje McLaren/Mercedes kommer til å trekke det lengste strået, mtp. uroen som finnes mellom ledelsen i Williams-teamet og teknikerene/ledelsen hjemme hos BMW. Synd bare at BMW droppet den nye motoren (var det P88 den het?) og fortsetter og kverne på den gode, gamle, men driftsikre P85.

 

Det er klart, som F1-fans flest så begynner også jeg å yte et sydende hat til FIA og de idiotiske og livsfarlige regelendringene deres. Spør bare Kimi Raikkonen, som knuste sin McLaren i veggen på Nurburgring grunnet et dårlig dekk som han ikke fikk lov å bytte og var heldig han overlevde. Jeg sier bare "GOGO!" for en ny racingserie på nivå med F1, men utenom FIA. Eller bare ta bort FIA som ansvarshavende i F1.

 

Kanskje ikke helt det typen svar du hadde forventet fra meg, eller hva, Hr. Kebab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du drømmer, gå hjem å kjør polo du..det er det du kan best....

 

nei og nei, så sinna du var. Slenger rundt med kjeften at folk er dust og disser folk for at de kjører polo. Og hvis du ikke fikk med deg at lengre opp i tråden var Renault skrevet rennå, kebab gud vet sikkert hvordan det skrives.

Ja, du som tydeligvis er tøffest i gata, hvilken bil kjører du da? Er du i det heletatt gammel nok til å kjøre en? Tulling.. notin

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind Ryeng: nja .. ikke helt uforventet svar.. er nok en som kommer til å nekte på talla her på forumet .. men må bare si det at mugen kjørte i 2002.. det året hele 13 honda motorer gikk i dass..

bare så du vet det

og Toyota har ikke største budsjettet i F1 .. de har nest største :P

Ferrari har største.. men hvis Yota ville kunne de lett ha fått Ferrari sitt budsjett til å se ut som sparepengene til en middelklasse 14åring i forhold :P

 

BlodHarryJens: hva er problemet ditt? prøv å hold deg On topic

 

og nå skal jeg se hvem som lager de forskjellige girkassene ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til tøv og usaklighet å spore fra visse personer her i tråden. Slutt med det!

 

Du overrasker stadig øyvind, du er faktisk ydmyk nok til i innrømme a blandt annet honda ikke har fått alt til helt ennå. Jeg er faktisk imponert, og min respekt ovenfor deg steg betraktelig nå:) keep up the good work :respect

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men må bare si det at mugen kjørte i 2002.. det året hele 13 honda motorer gikk i dass..

Mugen kjørte sitt første løp i 1992 og siste løp i 2000 med Jordan-teamet. Øyeblikkelig etter, i 2001 kom Honda selv inn i F1 med British American Racing (BAR) etter å ha vært borte fra F1 siden 1992 om jeg ikker husker helt galt. Jeg er ikke 101% stødig på F1-historien, selv når det gjelder Mugen og Honda, men jeg har kikket over kildene mine, og tallene skal stemme.

 

EDIT:

Stemmer det, Toyota har det nest mest penger og bruke. Og det er klart at det ikke nytter å klage over statistikken; Honda har blåst mange motorer opp igjennom årene i F1, men det er sånn man lærer. Funker det ikke? Bygg en som er bedre!

 

Klart det ikke er Hondas feil at motorene ryker. Det er nemlig spøkelser i deres titanråder, en voodoodukke er fast i veiva, fysikkens lover gjelder ikke i verkstedet deres slik at ujevn gravitasjon sørger for feilbalanserte stempler, oljen er utvunnet på indianeres gravplass og det finnes hekser i innsugskanalene. :P

 

Dette må være min mest editerte post her på forumet. Glemmer en ting, glemmer noe annet og den ene skrivefeilen kommer løpende etter den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer .. var jordan som i 2002 kjørte med Honda motor..

 

må vel også nevne at jordan kjører med yota motor i år og så langt i år har ingen yota motorer sagt natta mens 2 honda motorer sa natta i år og da med tanke på at honda har måtte stå over 2 løp :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også på sin plass å nevne at F1-motorer ikke under noen omstendighet er laget for å stå lagret; dette er "ferskvare", så og si. Så det hjelper ikke akkurat på å måtte stå over både Barcelona og Monaco etter at de ble disket etter en 3. (Button) og 5. plass (Sato) etter Imola-løpet. En 10. og 12. plassering etter Nurburgring samt at begge måtte bryte i Montreal med hhv. utforkjøring og bremseproblemer hjelper også på resultatet; BAR Honda har 0 poeng i konstruktør-VM for 2005-sesongen mens Renault og McLaren leder med hhv. 76 og 73 poeng så langt. Seier i konstruktør-VM er i beste fall svært usansynlig. Men nå kan de jo bare gå en vei - oppover (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår