Gå til innhold

Husk Rudskogen 24. Juni

Ranger emnet


Konrad

Anbefalte innlegg

Jeg var å så på kjøringa idag... samt satt på noen runder med en 318is som kjørte, ja fort.

 

Hadde vert veldig skuffet om jeg hadde kjørt der selv, er jo nesten et rent drifting stevne det her, gikk smått og ville tilstander på banen. Punkterer vi så kutter vi raskt over nermeste vei uten å tenke på at disse faktisk kommer litt fort. Kjøring fra langslette og rett inn i depo slik som en srt 10 utførte, ikke direkte pent i mine øyne, men gutten var vel redd for felga sine... Observerte flere stykker som stoppet opp og begynte å burne opp resten av dekka sine på banen, rundt omkring slakteren så virket jo det som et passendes sted (trodde det var førertrening og ikke raggartreff;)) Dessuten så går man vel ikke ut av bilen selv om din har stoppet, de andre bilene som er utpå der har garantert ikke stoppet fordi at din bil har sett seg lei på drittkjøringa di :D. Er vel en grunn til at det er publikums plasser osv, med jordvoll, sandfelle, mur foran seg, kansje noe av det er for at bilen din skal få myk landing også som trengtes en hel del ganger idag, så det ut som :D

 

Det faktum av at folk kjører sakte er vel ikke til å komme unna (det er jo tross alt førertrening, trodde jeg iallefall), men fordi om det går sakte i svingene så kan man vel for all del kjøre sakte på slettene så folk kommer seg forbi så man unngår dette med å bremse seg opp på siden for å så mindre elegant ta sporet til det saktekjørendes menneske, men det er vel kansje noen som liker det på den måten virket det som.

 

Gulflagget synes jeg igrunn det var slapp bruk av, man orker vel å veive litt med det så folk faktisk ser det istedenfor å bare la det henge i "vinden", men med så mange utkjøringer så skjønner jeg jo at man fort blir sliten. Er ikke så lett å se flagg om hvis du er konsentrert om kjøringa.

 

Hvis det er veldig mange biler som kjører av banen og man trenger litt opprydding i bilparken ute på banen(!) så går det vel ann å bruke rødflagget også. Det blir iallefall brukt på diverse andre treff, men igjen med så mange "parkeringer" så kan jo det fort føre til at man sitter igjen med 2 timers effektiv kjøretid istedenfor 4 h som det skulle ha vert. Vet ikke hva som er best, men når folk gir ganske blanke i gulflagget så har iallefall ikke jeg lyst å gå å hekte slepetau osv...

 

Fikk foresten en abandon food (drikke og chips), når en 200sx nesten parkerte inn i murveggen ved deposvingen. Dette lo jeg vel igrunn mest av og forventer å se film av hvordan vi som sto der brått rygget bakover :) (du har kansje ikke hørt om mat ro? ;))

 

Høres kansje litt oppgitt ut, men det var mye pen kjøring og drifting der også slikt som f.eks xenon, en grønn opel som de fleste la merke til samt til.

Mvh David Vingerhagen

Kjører en rød crx vt moddet med bremser og R dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt enig, må bare si en ting som jeg har klaget på flere ganger nå, han fyren i banerigga golfen bør virkelig skjerpe seg, gang på gang kjører han forbi folk mens de sladder/drifter og det er bare flaks at det går bra... hadde det vært opp til meg så hadde han ikke fått kjørt, det er ikke første gangen eller treffet jeg har merket meg det...

 

Nice driving Xenon ;)

 

Ottesen er ikke morro å ligge bak runde etter runde folk som drifter. Siden han kjører golf har han ikke sjangs til å ta dere på langsidene, så hvor skal man kjøre forbi da? Er i svingene en golf har sjangs til å kjøre forbi en drifte bil med flere hundre hester under panseret.

 

Så lenge man ikke blir slept forbi så sier jeg kjør forbi. Er den som ligger foran som skal være vettug nok til å se at det kommer en "raskere" bil bak.

 

Så til dere som drifter(prøver å ligge sidelengs), sjekk i speilet deres, det kan hende det kommer en bil som prøver å kjøre spor men som ikke har nok effekt til å kjøreforbi dere på langsiden. Det er utrolig kjedelig å ligge bak dere runde på runde fordi dere ikke gidder å tittet i speilet.

 

Så titt i speilet konstant så ser dere om det ligger noen bak dere som vill forbi. Enkelt og greit.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Her blir det mye biler og mye kø tenkte jeg når jeg først kom til treffet. Men akk nei, selv med så mye biler som skulle kjøre likt synes jeg det gikk overraskende bra.

 

Jeg lekte meg mye og satset litt mye over evne, men det er ikke vanskelig å bruke speilene nei.. Faktisk er det lurt at passasjeren også hjelper til litt med å nevne biler som ligger bak. Synes selv jeg slapp forbi så ofte det gikk og følte ikke jeg ødela mye for andre på banen.

 

Stakkars Peugeoten har nå et litt slitent tredjegir, og 6 dekk mindre, og endel radiatorslanger som sprakk og revnet - med etterfølgende koke action :)

 

Treffet var absolutt verd pengene sine, og er noe man vil komme tilbake til.

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var sikkert jeg en av de som ikke slapp forbi folk tenker jeg..

 

men for å forklare det så har jeg aldri kjørt på bane før, aldri brukt bilen osv.. også husker/vet jeg att jeg ikke slapp forbi så mange.. sorry for det men..

 

men kommer sterkere tilbake neste gang;) og da skal vi slippe forbi alt.. hehe

 

Morten i rød sierra

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottesen er ikke morro å ligge bak runde etter runde folk som drifter. Siden han kjører golf har han ikke sjangs til å ta dere på langsidene, så hvor skal man kjøre forbi da? Er i svingene en golf har sjangs til å kjøre forbi en drifte bil med flere hundre hester under panseret.

 

Så lenge man ikke blir slept forbi så sier jeg kjør forbi. Er den som ligger foran som skal være vettug nok til å se at det kommer en "raskere" bil bak.

 

Så til dere som drifter(prøver å ligge sidelengs), sjekk i speilet deres, det kan hende det kommer en bil som prøver å kjøre spor men som ikke har nok effekt til å kjøreforbi dere på langsiden. Det er utrolig kjedelig å ligge bak dere runde på runde fordi dere ikke gidder å tittet i speilet.

 

Så titt i speilet konstant så ser dere om det ligger noen bak dere som vill forbi. Enkelt og greit.

 

Enig jeg, men man prøver ikke å kjøre forbi når det er 30cm klaring, gjør man ? Det er ikke akkurat første gangen jeg ser/klager på dette... Men for all del så bør jo folk se bakover også, var du der foressten ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er positivt at noen har burna i stykker veien opp til Rudskogen, ved fryselageret som ligger på venstre side...

2-3 uker så har lastebilene som til stadighet kjører inn og ut der kommet gjennom asfalten, og da er det bra at jeg kjører bil med litt mer enn 5 cm bakkeklaring.

 

TUSEN TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Db målinger vi bli skjerpet

 

Dette må jo være en vits.

Jeg ble ikke sjekket engang, og det var diverse biler der ute som bråket noe helt sinnsykt. Det var bla. en 200SX med prøveskilter som var langt over over smerteterskelen.

Greit for meg da jeg stod for en del bråk selv :)

 

Ellers var det et bra treff. Mye folk og mye kjøring på alle mann.

Det meste som kan forbedres er vel allerede nevnt bortsett fra at det ikke var noe førermøte :iconsm

Det var mange som kunne ha trengt en oppfriskning i oppførsel på banen og det er det førermøtet er til for på slike treff.

 

Takk til han i rød MR2 MK2 turbo og en grå Integrale for fine fighter under "kjøretreningen". Hvem vant ? :bump

 

Noen få bilder fra treffet:

 

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_001.sized.jpg

Frisørbil med kjøleproblemer.

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_002.sized.jpg

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_004.sized.jpg

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_005.sized.jpg

Drømmebilen, 323 GT-R motor og RX7 FD drivverk + alt.

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_007.sized.jpg

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_008.sized.jpg

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_010.sized.jpg

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_011.sized.jpg

Hva er dette ? 745 motor montert med øks ?

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_012.sized.jpg

Orginal løsning for wastegate utløp.

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_015.sized.jpg

Rå M3 turbo. Hvor mye hester er det snakk om her ? Den gikk utrolig bra.

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_016.sized.jpg

 

Bilmekaniker_no_24_06_2005_017.sized.jpg

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro ut dette her.

Kjipt at jeg ikke kom meg dit, men det er litt skremmende å kjøre original bil blandt disse værstingene...... Ender som regel opp som tilskuer etter å ha sett hva som befinner seg på banen.

 

Bra bilder Arild!

Er dette bilen til Harald eller? Det ER drømmebilen :pray

Bilmekaniker_no_24_06_2005_005.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottesen nei desverre så var jeg ikke der. Bilen er ikke helt ferdig. Akuratt nå er jeg på desperat jakt etter en USB til Com port kabel da jeg fant ut at laptopen min ikke har com port. Jeg må inn på datasprutet mitt for å finne ut hva slags map som ligger på den.

 

Kommer til gatebil håper jeg.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå M3 turbo. Hvor mye hester er det snakk om her ? Den gikk utrolig bra.

 

Bilen til Knut det der. Driftssikre 600 hk.

Snart dukker det opp en annen M3 turbo med 600+ hk på indre østlandet også. :oohh Jeg og en polare som bygger den sistnevnte motoren.

-sola er god, sola er toppen, sola er fin og den varmer på kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ottesen nei desverre så var jeg ikke der. Bilen er ikke helt ferdig. Akuratt nå er jeg på desperat jakt etter en USB til Com port kabel da jeg fant ut at laptopen min ikke har com port. Jeg må inn på datasprutet mitt for å finne ut hva slags map som ligger på den.

 

Kommer til gatebil håper jeg.

 

Okay, poenget mitt var at hadde du vært der så tror jeg nok du hadde vært enig med meg :)

 

Gleder meg til å se bilen din, min er ikke ferdig ennå, men veldig snart forhåpentligvis :)

 

Lykke til...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår