Gå til innhold

Husk Rudskogen 24. Juni

Ranger emnet

Konrad

Anbefalte innlegg

• Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Satser på å komme å kjøre nok en gang. Jeg kom gjennom støykravene på forrige treff, så hvis dere ikke har satt db lavere enn forrige gang, så går det vel denne gangen og.

Fikk dere bot eller kjeft etter forrige treff pga støy?

Vi fikk bot siste treff i fjord og antydninger om at vi nok var for "runde" med db kontrollen på første treffe i år. Vi har et veldig godt sammarbeid med Rudskogen og vi har forståelse for at de har et reglemang fra staten som må håndheves. Om vi er enige eller ikke er ikke så relevant for utfallet. Rudskogen blir også bøtelagt (betydelige summer) vist db grensen overskrides. Vi får bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....90 db, er det egentlig noen av oss om greier det kravet da ? Jeg tror ikke det er noe vits at jeg prøver engang :wonder

Hei.

Jeg er klar, med 90,6 db standstøy (høres ikke bråkete ut). Gikk rett gjennom forrige gang.

OT : Hvor stor er en bot på Rudskogen for støy? Vinflaske til den sure naboen?

OT2 : Han skal ikke selge huste sitt, den naboen? Vi kjøper det som ett bilforumet/bilemkaniker klubbhus, og kjører wankel med "raka rør" hver morgen klokken 06:00. For en drøm å våkne opp slik...sukk :)

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på en ting .... har naboene db målere gjemt i hagen eller noe ?

På vålerbanen har vi nå f.eks fått opplyst 100db som maks grense med mindre annet er skrevet i vognkortet på den enkelte bil...

Jeg er med å arrangerer treff der nå og er veldig nervøs av hvordan det vil gå for alle som er påmeldt...

Våler crewet sier de skal ta ibruk en "ny" type db måling som vil foregå ett sted på banen som måler gjennomsnitts støyen... tror det er positivt..

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det med biler som ikke er godkjent ombygd

Hva er det som ikke er godkjent?

De som f.eks. senker bilene og ikke gidder å godkjenne det hos biltilsynet. Kanskje det er kappa fjærer.

De som f.eks. bygger om til turbo på sine lille motorsvake miata'er uten å godkjenne det.

De som f.eks. kjører med ulovlig hjul dimensjon.

Er dette eksempler på biler som ikke får kjøre på banen den 24/6????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten samla inn noen penger og kjøpt det stygge huset. Jeg kan gjerne gi et par tusen. ;) Da hadde det blitt fritt nesten!

Vi fikk bot siste treff i fjord og antydninger om at vi nok var for "runde" med db kontrollen på første treffe i år. Vi har et veldig godt sammarbeid med Rudskogen og vi har forståelse for at de har et reglemang fra staten som må håndheves. Om vi er enige eller ikke er ikke så relevant for utfallet. Rudskogen blir også bøtelagt (betydelige summer) vist db grensen overskrides. Vi får bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Hvordan viste de at det var for høy db slik at dere ble tatt? Satt de hos nærmeste nabo og målte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som f.eks. senker bilene og ikke gidder å godkjenne det hos biltilsynet. Kanskje det er kappa fjærer.

De som f.eks. bygger om til turbo på sine lille motorsvake miata'er uten å godkjenne det.

De som f.eks. kjører med ulovlig hjul dimensjon.

Er dette eksempler på biler som ikke får kjøre på banen den 24/6????

Tror nok det meste av dette skulle gå greit, er det gjort ok og ser bra ut er det sikkert ikke noe problem. Vi er ”ikke” biltilsynet, men opptatt av sikkerhet for deg og andre. Det er ikke lange tiden vi har til en slik sjekk og appellerer også til folks generell fornuft når det gjelder sikkerhet.

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten samla inn noen penger og kjøpt det stygge huset. Jeg kan gjerne gi et par tusen. ;) Da hadde det blitt fritt nesten!

Hvordan viste de at det var for høy db slik at dere ble tatt? Satt de hos nærmeste nabo og målte?

Det ble gjort en kontroll måling.

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på en ting .... har naboene db målere gjemt i hagen eller noe ?

På vålerbanen har vi nå f.eks fått opplyst 100db som maks grense med mindre annet er skrevet i vognkortet på den enkelte bil...

Jeg er med å arrangerer treff der nå og er veldig nervøs av hvordan det vil gå for alle som er påmeldt...

Våler crewet sier de skal ta ibruk en "ny" type db måling som vil foregå ett sted på banen som måler gjennomsnitts støyen... tror det er positivt..

Det er representanter for Rudskogen motorsenter som foretar kontrollmålinger. Dette skjer ved og rundt banen. De er pålagt og foreta slike db målinger av staten siden de er fremleiere av anlegget.

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er klar, med 90,6 db standstøy (høres ikke bråkete ut). Gikk rett gjennom forrige gang.

OT : Hvor stor er en bot på Rudskogen for støy? Vinflaske til den sure naboen?

OT2 : Han skal ikke selge huste sitt, den naboen? Vi kjøper det som ett bilforumet/bilemkaniker klubbhus, og kjører wankel med "raka rør" hver morgen klokken 06:00. For en drøm å våkne opp slik...sukk :)

Det nok i naboen som er såååå sur, men strenge retningslinjer fra staten som Rudskogen motorsenter er pålagt og følge opp.

Kanskje vi skulle starte en innsamling...he he he

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konrad: Kan du være så snill å få de representantene fra Rudskogen til å fikse målingsutstyret sitt. Sist gang jeg ble målt der manglet de den "smukken" som skal være rundt måle-mic'en. Da vil jo en stille bris lage 10db... Jeg målte bilen min et par dager før til 85db, men havna godt over 100db der oppe.

-Kenneth

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konrad: Kan du være så snill å få de representantene fra Rudskogen til å fikse målingsutstyret sitt. Sist gang jeg ble målt der manglet de den "smukken" som skal være rundt måle-mic'en. Da vil jo en stille bris lage 10db... Jeg målte bilen min et par dager før til 85db, men havna godt over 100db der oppe.

Skal se hva vi får til, vi låner utstyret av de så vi skal sjekke opp.

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider