Gå til innhold

laaang boks under luftfilterboksen

Ranger emnet

Dovring

Anbefalte innlegg

Driver å setter ihop igjen en 1,8 GT motor om dagen. Denne har monojet innsprut. Lurer nå på om denne lange beholderen/boksen som satt orginalt i 2´ern, under luftfilterboksen trengs? Danstamnes snakka om att dette var ett filter til å renske bensin.. nødvendigt å bruke mon tro?

Håper på masse svar ;)

mvh

Tore

[ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i

[x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS

[x] VW Golf mk2 91´ 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh.. du bygger om til gasser ? nei, da er det iallefall ikke noe problem.. bare kaste driten....

han bygger om fra gasser til 2L monojet

det kull filteret er der for en grunn, finnes vel på alle biler med innsprut.. kan vel komme av at det ikke skal komme drit som har kommet igjennom bensinfilteret skal sette seg i en dyse elns.. har ikke vært så mye borti den "flaska" jeg.. bare lar den være der

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han bygger om fra gasser til 2L monojet

det kull filteret er der for en grunn, finnes vel på alle biler med innsprut.. kan vel komme av at det ikke skal komme drit som har kommet igjennom bensinfilteret skal sette seg i en dyse elns.. har ikke vært så mye borti den "flaska" jeg.. bare lar den være der

2l monojet ? hva stod denne motoren i ? Ja, det kullfilteret er der for en grunn, men rensker ikke bensin for store partikler, men mindre kjemiske sporstoffer som helt ikke skal forbrennes.. det aktivt kull gjør.. tror det henger sammen med kat. og miljøkrav jeg..

EDIT: ser at han skriver 1,8 lenger oppe tråden ja..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. er jo teknisk sett et innsprut med en stor dyse... monojeten skal jo egentlig ha kullfilter, men kan aldri se for meg at det ikke går like greit uten.. ville gjort det jeg iallefall.. noen andre på det området ?

sant nok.. monojet er ikke det beste som finnes (trust me, i know)

skal fjerne katalysatoren min snart, da kansje også detta kullfilteret om det bare fjerner div stoffer fra bensinen som ikke har noen betydning for overall performance..

har en downpipe fra en 1.8L gasser liggende, er slik 2x 1.5" (eller var det 2x 2"?) .. i steden for den singel downpipen jeg har nå som det er kat feste påh!

eneste jeg trenger nå er klemme til dissa jævla C klemmene som er festa til e-manifolden

Sorry å ødelegge tråden din tore! men slikt skjer :) hehe

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider