Wrooooom Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Dette er vel mest sannsynlig bare humbug. Men det virker som en interessant idé. Eller hva sier dere? Sjekk ut den elektriske kompressoren på: http://www.electricsupercharger.com/www-electricsupercharger-com/supereram.htm?AOLHelp=979008765.802.301.1&ServerName=www.electricsupercharger.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 hehe ser bra ut.. har alltid lurt på en ting. hvis en el bil går i stykker.. hvem skal fikse den da? bilmekkerne eller trikkerne? litt dumt spørsmål kanskje men.. Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by blixanio hehe ser bra ut.. har alltid lurt på en ting. hvis en el bil går i stykker.. hvem skal fikse den da? bilmekkerne eller trikkerne? litt dumt spørsmål kanskje men.. .......eller tog-gutta kanskje...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Ytelsen den greia der gir iforhold til pris er ikke verd det. Den er også ganske amatørmessig laget. De bruker en aksialvifte og en standard 550 motor som blir brukt til rc biler. Hadde de brukt en radialvifte, sterkere motor og brukt et eksternt batteri for å drive den ( frakobles generator under boost ) så hadde du sett seriøse resultater. Like greit å legge inn et rele som kobler ut generator når du trenger ekstra krefter, da "tjener" du like mye som den greia der. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Men heller ikke denne har radialvifte dessverre. Sjekk ut: http://www.autodesigns.com.sg/prod03.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Fatter ikke at ei vifte kan _komprimere_ luft uansett.. det er jo et mellomrom mellom hvert blad på vifta, og lufta forsvinner jo bare ut der igjen når det blir motstand.. klart man kan sikkert kompensere med kraftigere motorer etc. Men at det blir noe bra kan jeg ikke forstå.. Bedre å ha ei komprimert dykkeflaske i motorrommet.. bare å slippe ut litt luft når du trenger :D Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Dette ser jalla ut.. har sett sånt før.. det er litt dyrt synes jeg med tanke på hvor mye mer effekt mån får.... amatør messing trimming.. mer jella enn toten trim/raka rør.... Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Dette firmaet lager elektriske kompressorer som ligner vanlige kompressorer. Dessverre ser det ut til at de bare leverer til lastebiler, busser og andre store kjøretøyer. Sjekk: http://www.turbodyne.com/ (Klikk på "Technology" og deretter "Dynacharger" nederst på siden.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by RedFox Fatter ikke at ei vifte kan _komprimere_ luft uansett.. det er jo et mellomrom mellom hvert blad på vifta, og lufta forsvinner jo bare ut der igjen når det blir motstand.. klart man kan sikkert kompensere med kraftigere motorer etc. Men at det blir noe bra kan jeg ikke forstå.. Bedre å ha ei komprimert dykkeflaske i motorrommet.. bare å slippe ut litt luft når du trenger :D Ei dykkerflaske på 10 liter med 300 bar er tom etter å ha sluppet ut bare 3000 liter luft. For å illustrere så tilsvarer det altså bare 3 kubikkmeter luft. Da er det faktisk mye bedre med lystgass, selv om den også blir brukt opp ganske fort. Lystgass varer lenger fordi den går over til væskeform når den blir presset inn i flaska. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by Wrooooom Ei dykkerflaske på 10 liter med 300 bar er tom etter å ha sluppet ut bare 3000 liter luft. For å illustrere så tilsvarer det altså bare 3 kubikkmeter luft. Da er det faktisk mye bedre med lystgass, selv om den også blir brukt opp ganske fort. Lystgass varer lenger fordi den går over til væskeform når den blir presset inn i flaska. Hehe. Tebk å lada 300bar :D :D :D Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by Wrooooom Ei dykkerflaske på 10 liter med 300 bar er tom etter å ha sluppet ut bare 3000 liter luft. For å illustrere så tilsvarer det altså bare 3 kubikkmeter luft. Vakke akkurat seriøst ment da.. hehe, men skjønner absolutt poenget ditt! Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mars 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by maxgets Hehe. Tebk å lada 300bar :D :D :D Det hadde jo vært j*vlig gøy det 3/1000-dels sekundet det hadde vart da. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 7000rpm... altså 117 omdreininger i sekundet. La oss ta en 2-liters motor; 2 liter * 117 omdreininger = 234 liter luft i sekundet. pluss 0.5 bar overtrykk: 234 + 117 = 351 liter. Finn en elektrisk kompressor som produserer 351 liter i sekkundet ved 0.5 bars mottrykk, som ikke bruker STORE mengder energi ;) Eller gjett på hvor lang tid det tar å tømme en 10 liters dykkerflaske med 300 bar trykk (3000 liter) ;) Alt i alt.. den energien en turbo produserer er ganske vanskelig å slå igrunn ;) Se på dynachargeren... den bruker 1KW (!!) strøm for å produsere 4KW ekstra effekt i en 2-liters dieselmotor ved 1000rpm. Denne kilowatten strøm tar den fra eget batteri. Når den passerer 2000rpm skifter dynochargeren modus og går over til å generere strøm for å lade batteriet istedenfor, til neste gang motoren trenger kraft på 1000 rpm. Altså ligger den faktisk å stjeler effekt av luften i innsuget omtrent hele tiden mot at den gir 6 hester ekstra på tomgang. :D Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fabilichu$ Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Hva mener dere om denne da ? http://www.boosthead.com/product.php De mener det fungerer bedre en NOS og du går på en måte aldrig tom da du altid kan lade opp batteriet med å kjøre bilen som vanlig. Du får 15 sec boost og det e jo egentlig nok på hver ladning. Men vil vel si att reim dreven supercharger hadde vert bedre valg, men koster også 3 ganger så mye :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Les det "henningl" skrev over deg(for 6 år siden). Slike jallaprodukter fungerer ikke, enkelt og greit. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.