Gå til innhold

Hva tåler driten? highlight=ford+type+9


BGGTX

Anbefalte innlegg

Noen som har noe som helst peiling om hvor mye og hva ei girkasse i XR4x4 tåler? Bilen går ganske bra nå og den innbyr til en del grisekjøring. Piruetter og den slags... Turboene lader 0.6bar og de gutta som har greie på tingene sine annslår ca 240hk. Det er ikke samme girkassa i den som cosworth 4wd?? nei...

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erre mye forskjell på kassa til en 4x4 og Cosworth???

 

 

tror vel at kassa i 4x4 er god for noe av det samme som Cosworth...ca. 250 hester..

 

 

(vill gjetting)

[-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model

 

Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34

eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS]

(Ja, er hekta på "Initial D" anime serien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

ENDELIG! En tråd som tar for seg det jeg lurer på.. Synd det var lite fakta her..

 

Har noen spørsmål jeg også.

 

- Hvor mye moment tåler egentlig en type 9?

- Har sett masse kit i England fra f.eks Quaife. Men når bør jeg begynne å tenke på sånt? Effekt/momentmessig.

- Vet de sitter i "alle" fem trinns Sierra, Scorpio osv nå, men.. hva koster de brukt?

- Hvor egnede er disse kassene til å gire fort med under inspirert kjøring? Har de mulighet til å kile seg fast i det hele tatt f.eks?

- Kan man sette inn nye foringer i spakstellet for å fjerne slakk eller er dette et ikke-tema?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100_0179.jpg

 

Hei. Nå har jeg solgt min bil men jeg kan si deg at den girkassa tålte alt det jeg klarte og utsette den for! Burning og piruetter på grus, gras og assfalt. Vet ikke hvor mye hester det var i bilen, men kan tippe rundt 250-260 en plass. En annen ting var at det var et enormt moment i bilen. Jeg kjørte med bilhenger med bil oppå en gang og draget og akerlasjonen på 5.giret var alikevel utrolig. Kunne greit kjøre forbi i motbakke på 5.gir. Rask giring gikk som på skinner. Jeg synes det var ei god girkasse som tålte masse juling.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG! En tråd som tar for seg det jeg lurer på.. Synd det var lite fakta her..

 

Har noen spørsmål jeg også.

 

- Hvor mye moment tåler egentlig en type 9?

- Har sett masse kit i England fra f.eks Quaife. Men når bør jeg begynne å tenke på sånt? Effekt/momentmessig.

- Vet de sitter i "alle" fem trinns Sierra, Scorpio osv nå, men.. hva koster de brukt?

- Hvor egnede er disse kassene til å gire fort med under inspirert kjøring? Har de mulighet til å kile seg fast i det hele tatt f.eks?

- Kan man sette inn nye foringer i spakstellet for å fjerne slakk eller er dette et ikke-tema?

 

den tåler ikke mye, forsterket kasse tåler vel 220 hk/NM.

 

brukt type 9 kasse selges for 500,- -> 1000 kr

 

har short shift kit på min, girer så fort som bein og armer klarer..

 

får kjøpt polyurethan foringer på facemotorsport.no, dem er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler en del, men er jo egentlig samme kassa som Pinto så er ikke den sterkeste kassa.

På type 9 så er det en liten plastforing der spaken går inn i overføringa i kassa, denne er kjekk å bytte, svakeste punktet vet jeg ikke, men clutchen sliter jo allerede ved 180 hk, kassa mi tålte mye før den kvelda, kjørte i noen mnd utenolje på den, litt ulyd, slarkete spak, men gikk i 3 mnd med hardkjør fra meg, mye høy fart og herjing, plutselig etter en liten kappkjøring og jeg skulle sladde på 3. så sa det klaakk-klakk-kalkk noen ganger og kun 4. funka, hadde da barbert drev mellom inngående og kubbe.

Nå har jeg en type9 med shortshift fra 2.8i, lurer på om den er dreva om, da et er tightere mellom gira på den, syns alle biler er rørete i spaken nå jeg.

 

Sierrakassa mi(typeN?), 4trinns, samme som type9 unntatt bakre delen, den tålte mye, burning, vill clutching, revers i 60 km på tørr, endamere herjing, og 150 kg baki hele tia.

Den gikk når jeg prøvde å gire på turtallsperra uten clutch med masse vold, gikk en liten splint i overføringa, var god å sliten fra før.

 

Så de tåler e del, dreiemomentet som teller, men så lenge du ikke er gla i å hoppe på clutchen så bør det holde lenge.

4x4 har jeg ikke noe kjennskap til...

 

Ga forresten 1000 for kassa mi i granadaen...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår