silvergti Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 I går var jeg og hentet golfen min på Linjegods på Alnabru,kjøpte den av AUGU. Første intrykket var når han åpnet containeren var,huff den er jo møkkete jo :( + at den sto skjevt i containeren, tenkte kanskje at de hadde skadet den,men neidda den var like hel, untatt bulken på høyre side forann ... ble letta da gitt. Starter var defekt så vi tok den på trill, motoren startet lett som faen,ikke noe problem, automat chocken fungerte oxo, motoren gikk pent og lyden var slettes ikke værst :) Kjørte på en park.plass og kastet ut sommerdekkene og noen andre deler og la den i stasjonsvogna vi kjørte med for å hente den. Fikk smelt på prøveskilter og justert sete i råner stilling. Nå gikk turen til Lillehammer,virket fin fin, bare noen typiske u-lyder som knirking,kanskje ikke så rart med Stab stag overalt, forann og bak, og gule justerbare koni og 60 senk. var innom og tanket på shell 25L, motoren gikk som en kule,var omtrent som GTI dro lett fra 3er golfen vi brukte 90HK. Vi var NESTEN framme,hørte en stygg lyd, DUNK DUNK faen å tenkte jeg, bilen dro ikke lenger, måtte trille inn på siden langs E6 like ved Vingrom ( 3km igjen)...åpnet panseret og så noe som så kjett ut, drivakslingen hadde løsnet,satt ikke i en eneste skrue, fordi noen som har hatt bilen før hadde brukt alt for lange bolter, satt kun i der gjengepartier sluttet (litt breiere der det ikke var gjenger) Etter mye banning og skratting,fikk vi løsnet alle skruene som var bøyd etter en hard medfart i bakken, skulle til å sette på at indreleddet men da rant kulene på bakken, akuratt da dreit vi i at vi skulle kjøre videre, fikk tak i slepetau. og det var GODT :) Fikk tilslutt tauet den til verkstedet der jeg jobber og satt den utenfor, tok og trillet den inn i vaskehallen i dag og fikk vasket av alt møkket fra Nord Norge.. På tirsdag begynner nedplukkingen,interiøret skal jeg kaste (untatt gti baksetet) + mye anna brask. den skal nok bli bra igjen trur jeg. Legger ved et bilde, skal PRØVE så godt jeg kan å få den slik igjen, vet det er mye arbeid,men det er lov å prøve.:D :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Den så unektelig pen ut før da! :) Og det er ikke så veldig mye å ta tak i da. Er mye gromme deler på den fra før av. Så det er vel bare å ta et tak.. De felgene som sto på før er jo fortsatt til salgs, og nå er det kommet et par likedanne til salgs på nytt igjen.. Så bare å ta seg god tid og fikse litt :) Skal du gjøre noen store forandringer da? Annet enn nytt interiør.. Skal du ha samme styling? Samme motor? Osv.. Ta litt bilder av den sånn som den er nå da.. Har bare sett den skitten. Har også sottet i den.. Går faktisk ganske greit... Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 hvordan motor er det i dag a? Grattis...... Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Hvor mye har bilen kostet deg slik den står på lillehammer nå Frakt og bil. Angrer litt på at jeg ikke ble med på budrunden. Fin fin bil. Hvor mye regner du med å koste på den. Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by OleC Hvor mye har bilen kostet deg slik den står på lillehammer nå Frakt og bil. Angrer litt på at jeg ikke ble med på budrunden. Fin fin bil. Hvor mye regner du med å koste på den. Bil :5000 Frakt: 2500 Så 7500? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by Jonte Bil :5000 Frakt: 2500 Så 7500? Ja, men hva tror du det vil komme til å koste å få den støken igjen... Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Drit i hva det kommer til å koste når du tenker på at du kommer til å få en dønn strøken mk1, for fy faen for en bil. Hadde jeg hatt cash,så hadde jeg flekka opp fem feite på dagen ! :) Digger den bilen, legg ut bilder av prosjektet hvordan det går å lignende da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Mars 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2003 skal være samme styling,men det er ikke noe som haster så brått, tar vare på alt av gromme deler,skal prøve og få tak i gti mk1 stoler i helga,var en på jobben som visste om noen. -så de gammle stolene, hiver jeg. -panseret rives av,bulket. -høyre framskjerm rives av. -lurer litt på om jeg beholder bakluka med el. åpning og heller får tak i noen pene dører m/dørhåndtak,er ikke pene lenger de som sitter der, sparklingen på døra v/der håndtaket sitter har sprukket mye opp :( det var dumt,er jo stilig uten håndtak, får se hva jeg gjør med det. -rep. starter -nytt(brukt) indre drivledd er skaffet blir satt på tirsdag. -gulvteppe kastes (få tak i svart) høggers. -rive av sotinga, inn med ny sota ruter, har liggendes fra forrige enern min. som jeg fronta i en MB. -motorvask må tas,se hva som skal skiftes (toppdekselpakning osv.) -skifte bremsevæske,for lav peddal. Skal prøve å gjøre mye av dette på førskommende Tirsdag,hvertfall få den kjørbar. Felger blir det ikke enda,setter på 14" alu vinterfelgan jeg har på mk2'ern og slenger på 185/65 sommerdekk.(har liggendes) Vet det er mye arbeid med den,men det får gå, er jo morsomt oxo å se hva jeg får til,er jo første prosjektet mitt som skal rettes oppatt og rives inni. Noen som har mer informasjon om den og noen bilder som ikke har vært lagt ut på forumet før? Trenger Historie, lakk kode, og diverse, eksakt hva som er gjort med motoren. vet dere forrige eiere noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 lakkoden finner du i det bilsportbladet den var i... sjekk golvet om hvordan det var, var ikke heelt bra når jeg hadde den.. jeg solgte den til nilssolli.. den var ett sånt prosjekt når jeg kjøpte den også.. =D denne bilen tror jeg har vært med på mye rart... konidemperne har vel skulle vært overhala.. var ikke helt bra når jeg solgte den for 1,5 år siden... mvh Erik Guldseth wizzy@online.no Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Mars 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2003 jeg kjøpte den forresten i Fagernes.. er vel en 3 timers kjøring det? En mekaniker på Møller der som hadde den da, Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet August 29, 2003 Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 hvordan går det med prosjekt RS1 ? Tenkte å dele med andre repotasjen fra bilsport/23 1996 Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet August 29, 2003 Rapporter Share Skrevet August 29, 2003 Originally posted by Mort hvordan går det med prosjekt RS1 ? Tenkte å dele med andre repotasjen fra bilsport/23 1996 Lyst på sånn Mk1 GROOM !! Silver: Jeg bor på gjøvik så regner med å se deg et ute å ragger enten her eller Lillehammer, og SÅKLART på mjøsmeet ! ;) Gratulerer med ny ener !!:D Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Fant en gammel tråd her.. :D Husker når AUGU hadde den bilen i byen her.. Syns den var rå, selv da når den var litt 'shabby'.. Med rs-fanger og el.åpning av dørene :) Kjenner igjen instrumentpanelet, rattet og stolene fra bilsportinnslaget! Var det jeg hadde i min 'lekre' :P Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 heihei, fant noen bilder jeg tok av golfen etter at jeg hadde lakkert og montert fangerne...golf1! golf1-2! Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Var rå den der en gang i tida.. Håper at Silver får den feit igjen :) Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg