Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med felga??

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med felga minne. driver og pusser opp en 244, trur den blir ganske tøff jeg, Den blir sølv farga. også har jeg ett par phinix 100+ felger. skal jeg lakke dem vanlig grå "alu felger" eller skal jeg lakke dem hvite. Har veldig lyst til å ha dem helt polerte, helt blanke med kunn klar lakk, men det er vell nesten umulig, elelr er det noen som har testa?

og går det ann og polere opp kanten igjen så den blir bra på felgene?

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis du polerer lenge så;)

Å^ÅÅÅ jeg er så interessert i et par phoenix 100+ :( :scared :scared

edit: tror ikke hvit blir så kult påde! må liksom i alle fall ha den polerte kanten for å være KUL! og helst bredding av kanten

jeg har hatt helt hvite phoenix 100+ jeg, ser helt greit ut d

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med felga minne. driver og pusser opp en 244, trur den blir ganske tøff jeg, Den blir sølv farga. også har jeg ett par phinix 100+ felger. skal jeg lakke dem vanlig grå "alu felger" eller skal jeg lakke dem hvite. Har veldig lyst til å ha dem helt polerte, helt blanke med kunn klar lakk, men det er vell nesten umulig, elelr er det noen som har testa?

og går det ann og polere opp kanten igjen så den blir bra på felgene?

hvite phoenixfelger er tøft det, men fargen på bilen har jo en del å si der syns nå j..

har sett en del lyse-blå metallic og vinrød metallic 240`er med hvite phoenix og det er skikkelig pent! :)

men vet ikke helt hvordan det blir på en sølvfarga en... ville ha gått for polerte felger hvis bilen er eller skal bli sølv...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkuratt lakkert penta felgene mine, ble nesten slik mørk grå som t5r felga er, farge kode Multona 0707. det vart tøft!

pentaene mine hadde polert kant men måtte gi opp å pusse den! så ble hellakkert!

"We ride together, We die together, Volvo boys 4 life"

Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å streve med å slipe og lakke felger selv.

Det lokale fengselet sandblåser og pulverlakkerer(!!!) for 100 kr/felg. Selvgjort er både dyrere, tidkrevende og gir dårligere resultat.

Hvilket fengsel??

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hav kan jeg gjøre for og få polert opp kanten på best mulig måte. det beste (tøffeste hadde vært og tatt hele felgen så den ble helt blank.

Hvilken dekk bruker dere på disse felga?

j hørte selv på "polering" av felgene mine, de gamle phoenix 100+ felgene, og det ville ha kosta meg ca 1500 ,- for 4 felger, altså "helpolering" av felgene...

de på det verkstedet sa de kunne prøve å glass-blåse felgene, for å se om det utga nok for å få en fin polert kant, men dem kunne ikke love noe...

j solgte både felgene og bilen før j kom så langt, men det var noe j hadde kommet til å gjort, hadde j hatt de felgene i dag...

brukte forresten 205/50 dekk på felgene, akkurat passe profil på de...!

diverse009.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider