Gå til innhold

Volvo V.s. Bmw

Ranger emnet


harry_volvo

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Seff er Volvo best, men en grom e28/e12 med STOR 6'er hadde åsså vært gøy:)

 

men som locked påpekte er denne tråden meningsløs å BMW folket og Volvo folket kommer aldri til å bli enige.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller audi enn bmw mener jeg da. Finnes jo ikke noe som er så gromt som 5- sylindra turbomotor!! Hvem bmw'er har det?

 

 

problemet med slike som deg er at dem ikke forstår......

5eren er drit bra den men plasseringen er helt feil.

rett den opp og kjør rwd skal du se at det hadde blitt biler av dem

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de eneste bilene som nesten kan sammenlignes er 740 tic og bmw 325 e30. volvon har 182 mens bmwen har 170 hk, og de går nesten likt. volvoen gjør vell 0 - 100 på 8,1(?) mens bmwen gjør dette på så og si det samme. hvordan det er videre vet jeg ikke. det kan tenkes at bmwen vil dra forsiktig i fra etter 100 - 120, men jeg vet ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de eneste bilene som nesten kan sammenlignes er 740 tic og bmw 325 e30. volvon har 182 mens bmwen har 170 hk, og de går nesten likt. volvoen gjør vell 0 - 100 på 8,1(?) mens bmwen gjør dette på så og si det samme. hvordan det er videre vet jeg ikke. det kan tenkes at bmwen vil dra forsiktig i fra etter 100 - 120, men jeg vet ikke .

 

Bilene er TOTALT forskjellige. BMWen har 6er, ikke turbo, veier en del mindre en Volvo'n som har Turbo, 4syl, effektkurven er helt anderledes++

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med slike som deg er at dem ikke forstår......

5eren er drit bra den men plasseringen er helt feil.

rett den opp og kjør rwd skal du se at det hadde blitt biler av dem

 

-Aldri prøvd audi turbo quattro på vinterføre? Slikkelige "4-hjuls slædder" som det skal man lete en god stund etter!

 

-Turbovolvo'n blir go'bilen, sommerbilen, lørdagsbilen +++ :D :D VolvoDiesel blir bruksbil :) -Andre volvoene med bensin har jeg egentlig ikke noen spesiell formening om, bortsett fra dem som er trimma, dem er litt gromme...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør en 240 med en chippa B230FT/FK motor.. ca 200hk.. går jo greit, men sammenlign med en BMW med ca 200hk og hjelpemeg for en forskjell. på bmw'en er det turtall som gjelder, men på volvoen er det stikk motsatt.

 

min 240 går egentlig ganske dårlig til å ha såpass med hester som den har, men det er stort sett et gammelt drivverk og en motorkarakterestikk helt håpløst til å kjøre om kapp med. men til det daglige er jo volvoen best å kjøre. trenger jo aldri å gire.. kraften er der nesten med en gang du er bort på gassen uansett gir (bare over ca 1500rpm så skjer det mye, men på 4500rpm er jo morroa over, da har bmw'en endelig komt i gang!)

 

Edit: men akserelasjon i mellomregisteret? hjelpe meg der er volvoen effektiv altså! forbikjøringer blir aldri det samme. er en grunn til at det står "forbikjøringskongen :p" under nick'et mitt sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller audi enn bmw mener jeg da. Finnes jo ikke noe som er så gromt som 5- sylindra turbomotor!! Hvem bmw'er har det?

 

Tosk, Hva skal BMW med 5syl feilplasserte motorer når de har 6'ere som de har hatt i mange generasjoner? Er en grunn til at BMW får skryt for kjøreegenskapene kontra Audi...

 

Locked; Ja enig der, BMW'en liker turtall, noe værtfall jeg synes er underholdene ;) 325en har nok krefter på bunn også til å brukes til daglig kjøring. Men skal det gå unna så er det ned 2 gir(noen gang 3) og gi gass ;) burde over 3000 værtfall mens på 4500rpm har den kommet skikkelig igang. så drar det til sperra på 7000. før neste gir drar den ned på 4500-5000 igjen.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte bilen til fattetrn for en stund siden, skulle hente han på jobb. (bmw :rolleyes: ) kjørte inn en lang veg, holdt litt høy hastighet.. tenkte jeg hadde ca. 90-100 km/t.. da jeg kikka på meteret hadde jeg 140 :D

 

Så noe farts følelse kan man ikke si at dem har.. det er jo kanskje bra også da.. ikke vet jeg.. hhe.. ikke bra når man tenker på slike sitvasjoner.. hehe..

 

Men Volvo er best :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Aldri prøvd audi turbo quattro på vinterføre? Slikkelige "4-hjuls slædder" som det skal man lete en god stund etter!

 

Jeg har kjørt Audi A3 1.8 T Quattro.. det var ikke akkurat noen skikkelig 4 hjuls slædder! 60 : 40 da.. vrient å få ut rævva!!

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår