sebschneid Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Er det noen her som kan vere interessert i en skikkelig kasse til GTR. Har vert i kontakt med en som kan være behjelpelig. pris fra 60 000 lapper og oppover alt etter hva man bestemmer seg for. trenger 3-4 stykker som alle må kjøpe hver sitt kit for å komme ned i denne prisen. mulighetene er mange. Har ikke vert logget på her før men har vert innom å sett en god del. Leste om EVO kasse prosjektet, å syns dette her høres langt billigere og bedre ut. Og mindre jobb, kassa sendes inn og kommer ferdig tilbake. er du interessert og ikke minst har du råd til dette, send epost til sebschneid@hotmail.com. Siter 2004 BMW M3 (sommerbil) 1993 Mazda 323 GTR (vinterbil) 2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter) 2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter) 2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hei. Dette er spennende, men hva er inkludert i de 60 lappene?. Tipper det er en drevsats det er snakk om, og ikke hus, transfer, etc (dette pleier å koste mer). Valgfri utvekslingsforhold? Dogshift? Sekvensiell giring? Tror det blir vanskelig å finne noen som blar opp så mye penger for en kasse, med mindre det blir en garanti på kassene mot ras. (og det blir det neppe?) mvh "en som har sett mange lignende prosjekt komme og gå" Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebschneid Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Det var litt optimistisk å prøve å finne 3-4 stykker som gidder å hoste opp så mye penger. Men det er lov å håpe. For 60 lapper er det snakk om en drevsats med alle gear, noen sjaltegafler og vistnokk kron og piniong ut til transfer, hvis eg forsto dette rett. Men mulighetene for forsterket hus, dogshift og dogshift med tenningskutt er der men det vil selvsagt koste sjorta. men jeg leste jo om dette EVO- kasse prosjektet, Jeg tror nok at en dogbox herfra blir billigere, og i allefall mindre arbeid. Jeg har bedt leverandøren regne på hva det vil koste for kun et kit i tilfelle jeg ikke finner noen som er like tullete i huet som meg. :) hilsen fortsatt optimist Siter 2004 BMW M3 (sommerbil) 1993 Mazda 323 GTR (vinterbil) 2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter) 2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter) 2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Noen form for garanti er et must for at noe slikt skulle være aktuelt. Er ikke Mr. Rallycross som skulle lage detta eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebschneid Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 skal sjekke opp med garanti. Siter 2004 BMW M3 (sommerbil) 1993 Mazda 323 GTR (vinterbil) 2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter) 2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter) 2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Litt offtopic men: Har GT-R samme 7" diffen som MX-5 1.8? Eller er den helt unik (Ikke 8" fra RX7 T2 osv...) Transferkassa blir vel fortsatt et svakt ledd. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebschneid Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Har aldri tatt i en MX-5, så det vet jeg ikke. Siter 2004 BMW M3 (sommerbil) 1993 Mazda 323 GTR (vinterbil) 2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter) 2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter) 2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 jeg er alltid åpen for tullete ideer :D jeg likte evoprosjektet, og leker med tanken.. tenkte du på å se om de kan få snekra sammen en ferdigløsning her ell? :) Det var litt optimistisk å prøve å finne 3-4 stykker som gidder å hoste opp så mye penger. Men det er lov å håpe. For 60 lapper er det snakk om en drevsats med alle gear, noen sjaltegafler og vistnokk kron og piniong ut til transfer, hvis eg forsto dette rett. Men mulighetene for forsterket hus, dogshift og dogshift med tenningskutt er der men det vil selvsagt koste sjorta. men jeg leste jo om dette EVO- kasse prosjektet, Jeg tror nok at en dogbox herfra blir billigere, og i allefall mindre arbeid. Jeg har bedt leverandøren regne på hva det vil koste for kun et kit i tilfelle jeg ikke finner noen som er like tullete i huet som meg. :) hilsen fortsatt optimist Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Ja, hørtes jo interessant ut dette. :) Har veldig lyst på en GT-R som en kan leke skikkelig med uten at en må bekymre seg for at girkassen ryker. Men å bruke 60 000,- på girkasse uten å få noen form for garanti at dette holder syns eg blir litt drøyt. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 enig, for såpass mye lapper, bør det være good shit og garanti :) ikke noe problem å svi av såpass, men da vil jeg vite hva man evt. kjøper, og hva som følger med på garantisiden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ochagenes Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Litt offtopic men:Har GT-R samme 7" diffen som MX-5 1.8? Eller er den helt unik (Ikke 8" fra RX7 T2 osv...) Transferkassa blir vel fortsatt et svakt ledd. GT-R har vel 6" lik de i MX-5 1.6 men med annen utveksling, så med mindre du liker å bytte transferdiffen ofte så er det ikkje store valgmulighetene så vidt eg veit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebschneid Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hvorfor lurte du på d med diffen? Trenger du en ny bakdiff til GTR. Har 3 stykker i garasjen, kan sikkert selge deg en. Siter 2004 BMW M3 (sommerbil) 1993 Mazda 323 GTR (vinterbil) 2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter) 2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter) 2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 GT-R har vel 6" lik de i MX-5 1.6 men med annen utveksling, så med mindre du liker å bytte transferdiffen ofte så er det ikkje store valgmulighetene så vidt eg veit. Hei. Jo det er ett alternativ. Skifte olja på den, og passe på at ikke slitasje-ting (lager, kronhjul som løsner, etc) får gå lenge. Det er svært sjelden transferdiffen ryker, og man kan legge skylden på drevene/huset har vært svakt. Stort sett ser det ut som om veidekke har asfaltert inni, trikke-lyd i måneder, eller lagerras(-etter stor slitasje). Eller kombinasjonen av alt sammen. OT : Jeg har lyst å bygge den sorte med 2 bar ladetrykk, stor IC, etc (360 hk-) med standard kasse, og vise folk at man kan kjøre denne bilen hardt, OG kjøre lengre enn 5 minutter uten å rase kassen som har fått ett ufortjent rykte som en "papirkasse". mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ochagenes Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hei. Jo det er ett alternativ. Skifte olja på den, og passe på at ikke slitasje-ting (lager, kronhjul som løsner, etc) får gå lenge. Det er svært sjelden transferdiffen ryker, og man kan legge skylden på drevene/huset har vært svakt. Stort sett ser det ut som om veidekke har asfaltert inni, trikke-lyd i måneder, eller lagerras(-etter stor slitasje). Eller kombinasjonen av alt sammen. Det eg mente var at om man bytta til mx-5 bak-diff med annen utveksling enn GT-R diffen så stemmer ikkje ting for transferdiffen lenger, og dermed slites den ut. Eller tar eg feil og det er berre å kjøpe 2-way lamelldiff fra cusco? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Det eg mente var at om man bytta til mx-5 bak-diff med annen utveksling enn GT-R diffen så stemmer ikkje ting for transferdiffen lenger, og dermed slites den ut. Eller tar eg feil og det er berre å kjøpe 2-way lamelldiff fra cusco? Hei. Beklager at jeg hoppa på pistolen. Men man blir litt sånn etter å sett "tusenvis" av kasser som "bare sa pang, liksom", og hvor man tydelig ser mislighold er årsaken til at det "plutselig" ikke trekker fremover. Samtidig tror jeg at jeg har gjort det meste som er rasjonelt at en kasse kan tåle i en GT-R, og aldri rast en kasse. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.