Gå til innhold

Bensintilførsel 323F

Ranger emnet

WireD

Anbefalte innlegg

heisann.

har en 323F, og sliter litt med bensintilførsel.

tanken i denne greia er helt flat i bunnen, både i bredde og lengde, med pumpa i midten.

ved halv tank og nedover, tyner bra på i krappe svinger, så vil jo all bensin seile over mot ytterside i tank, og bensinpumpa blir liggende å pumpe luft, ergo bilen mister pådraget...

når svingen er unnagjort, tar bilen av igjen, og går som normalt....

ja, jeg har tenkt på å kjøre med full tank hele tiden, så det svaret kan vi holde oss for god for. :)

ikke noe halvmekk, det skal fungere bra, og ikke ta opp unødvendig plass.

jeg trenger løsninger på dette problemet, så begynn brainstormingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ann å åpne tanken, og sveise plater som står på høykant inni tanken, slik at de deler av tanken men at det allikavel er en veldig liten åpning helt nede i bunnen av tanken. Hvis du forsto hva jeg mente?

Dette vil jo hindre at bensinen flytter seg veldig fort ved bråe svinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er tanken din org? Har vært borti VENG tanker (eller andre uoriginale) som ikke har "skvalpe-karet" rundt pumpen i tanken.

Ta opp pumpa fra tanken, og sjekk om det sitter ett lite "kar" rundt pumpa. Hvis det gjør det, kan du forsøke å modifisere dette som beskrevet over.

En 100% skuddsikker løsning, er å bygge catch-tank, dvs, en ekstern tank utenfor, og en egen pumpe som leverer trykk til motoren til denne. Tanken er på ca 2-3 liter, og sirkulerer med org tanken under lavt trykk. NB:Gutta på biltilsynet liker neppe denne varianten hvis den står oppe i dagen, så godkjenn bilen din først (hvis du har tenkt å gjøre det, da).

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann frank.

tanken er orginal ja :)

har titta nedi dem, og det er fire vegger som sitter nedi der.

de er jo latterlig lave, har 3 cm åpninger mellom dem, og sperrer like godt som jeg klarer å holde tilbake tidevannet i vågen i bergen..... :rolleyes:

tjaaa...joo...

om jeg skal bygge meg høyere vegger, så må jeg kappe og åpne tanken, og styre på med vegger og helvete.....

lurer jaggu på om jeg skal lage meg en liten catchtank jeg.....

type dette, veldig forenklet?

bensin-catch1.jpg

et par spml.

hva om hovedpumpa får pumpe luft inn i catchtank over litt tid? hvordan vil man da bli kvitt denne lufta?

hvor kraftig er GTR-pumpa? etter hva jeg har hørt, er det jo litt futt i denne.

hvor sterk pumpe trenger jeg fra catch og inn da? :)

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rally bruker man en slaks svamp inne i tanken, for og forhindre akuratt dette ettersom dem operer med mye høyere trykk en vanlige standard biler. Men også at vekt fordelingen skal bli jevn, som i en sving, at bensinen ikke flytter seg over til andre siden da dette vill gå ut over vei egenskapene... :)

Du kan åpne opp, putte dette neddi, men jeg ANER ikke hvor du får noe lignene saker fra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....det blir jo litt funky med tanke på målerarmen... :)

men er jo en tanke...

om jeg fyller hele tanken med superluftig svamp, og skjære ut hull til pumpa...

men da holder jo svampen på MYE bensin som aldri vil bli tatt opp, den tar opp plass, jeg må åpne tank....

jeg hopper over den tror jeg, men takk for forslaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann frank.

tanken er orginal ja :)

har titta nedi dem, og det er fire vegger som sitter nedi der.

de er jo latterlig lave, har 3 cm åpninger mellom dem, og sperrer like godt som jeg klarer å holde tilbake tidevannet i vågen i bergen..... :rolleyes:

tjaaa...joo...

om jeg skal bygge meg høyere vegger, så må jeg kappe og åpne tanken, og styre på med vegger og helvete.....

lurer jaggu på om jeg skal lage meg en liten catchtank jeg.....

type dette, veldig forenklet?

bensin-catch1.jpg

et par spml.

hva om hovedpumpa får pumpe luft inn i catchtank over litt tid? hvordan vil man da bli kvitt denne lufta?

hvor kraftig er GTR-pumpa? etter hva jeg har hørt, er det jo litt futt i denne.

hvor sterk pumpe trenger jeg fra catch og inn da? :)

Øyvind

ingen flere tanker her?

noen svar på spml jeg lurer på over? :)

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider