Gå til innhold

Har noen, dørhåndtak problemer?

Ranger emnet


Corrado_power

Anbefalte innlegg

At dørhåndtaket knekker er et kjent problem.

Men hvorfor betale masse penger for et nytt håndtak (som sansynligvis også vill knekke en dag)vis du kun trenger å bytte ut 1 del og deretter aldri få mer håndtak "knekker"problemer.

'

Jeg kjøpte meg et rep.sett som jeg installerte.

Dette virket utrolig bra,du bytter kun den delen som er knekt.

Fordeler

1.Billigere en kjøpe nytt håndtak

2.Delen er laget av et mye bedre matrial enn orginalen, og vill dermed aldri knekke (tro meg)

3.Ikke mer håndtak "knekker"

4.Lett installasjon

 

Disse går for 350 kr pr stk (side)

Intresert?

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dørhåndtaket på fører siden knakk for en uke siden.. men fikk tak i nytt på høgger.. ellers skulle j ha kjøpt..

 

er d noen som veit åssen man får bytta over sylinder fra det gamle dørhåndtaket og over til det nye? har ikke nøkkel på det nye... noen som har noen tips?

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta av låseklipset som sitter ytterst på sylinderen der med vippearmen til låsen. så drar du bare ut sylinderen men husk og ha nøkkelen i . ellers får du pusle spill!. så e det bare og bytte over.(på noen e det noen tapper som kan stå i veien ,men de e bare og slipe/file vekk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å pussle med dørlåser! eller...

Da jeg kjøpte corradoen min skiftet jeg begge dørhåndtakene og fikk såklart forskjellige nøkkler til de, fra før av var d forskjellige nøkkler til tenning og bagasjerom. Altså 4 forskjellige nøkkler til bilen:( men med litt "puslespill" så du sier, fikk jeg ordnet d slik at alt går på samme nøkkel. Er ikke vanskelig, bare sett av litt god tid hvis du aldri har gjort d før, og sett låsene/håndtaka inn med olje, så varer de lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta av låseklipset som sitter ytterst på sylinderen der med vippearmen til låsen. så drar du bare ut sylinderen men husk og ha nøkkelen i . ellers får du pusle spill!. så e det bare og bytte over.(på noen e det noen tapper som kan stå i veien ,men de e bare og slipe/file vekk.)

 

okei, men det som er problemet er at j ikke har nøkkel til det nye håndtaket.. :\ er det noe problmet? mulig å få den ut da?

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dørhåndtaket knekker er et kjent problem.

Men hvorfor betale masse penger for et nytt håndtak (som sansynligvis også vill knekke en dag)vis du kun trenger å bytte ut 1 del og deretter aldri få mer håndtak "knekker"problemer.

'

Jeg kjøpte meg et rep.sett som jeg installerte.

Dette virket utrolig bra,du bytter kun den delen som er knekt.

Fordeler

1.Billigere en kjøpe nytt håndtak

2.Delen er laget av et mye bedre matrial enn orginalen, og vill dermed aldri knekke (tro meg)

3.Ikke mer håndtak "knekker"

4.Lett installasjon

 

Disse går for 350 kr pr stk (side)

Intresert?

 

jeg er interessert til førersiden, hvor fort skaffer du ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er interessert til førersiden, hvor fort skaffer du ?

Har til førerside liggende, bare send pm med adresse, da får du konto nummere mitt.

Så sender jeg deg delen med en gang.

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

at håndtakene knekker er menneskelig feil :)

 

 

man skal aldri bare ta tak i håndtaket og rive døra mot seg!

 

 

bruk tommeltotten på mot låsesylinderen, dra ut håndtaket sånn at døra popper ut. deretter dra døra mot deg

 

 

i steden for å gjøre alt i en operasjon!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår