Gå til innhold

bytte clutsj på FK motor?

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

en kompis som har kjøpt en B230FK motor henta fra en 95mod. 940.. så skal han ha ny clutsj, men helst en "litt gjevere" enn orginalt.. da er vel clutsjen fra 850 tingen..men er det R,T5 eller T5R som er tingen?(er det noe som heter bare R forresten?) og er det mye arbeid å tilpasse det til den motoren? skal forresten nedi en 740..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis som har kjøpt en B230FK motor henta fra en 95mod. 940.. så skal han ha ny clutsj, men helst en "litt gjevere" enn orginalt.. da er vel clutsjen fra 850 tingen..men er det R,T5 eller T5R som er tingen?(er det noe som heter bare R forresten?) og er det mye arbeid å tilpasse det til den motoren? skal forresten nedi en 740..

 

Jeg har 850 T5R clutsj i min 240 men da må du ha M90 kasse for at det skal passe.

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoyofish:

 

Tja.. si 400-500Nm da..

 

Mvh

E-K Racing

 

 

okei har fått vite det jeg trenger da egentlig:)

men du E-K..var noe snakk om at du skulle kvitte deg med S90'n..? men det ble jo selvfølgelig fjerna! hehe..

men når på vinteren ca du tenker å kvitte deg med den..? vet ikke om du fikk lest det jeg sa med at blir det til ny-året er jeg meget interesert..! hopper kansje over 940 da og går rett på det jeg egentlig vil ha..;) men er det for sent det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230ft:

 

hehe.. fikk lest litt.. vet ikke hvorfor det ble fjærnet men men.. :rolleyes:

 

bilen den blir 50% mulig solgt..med full pakke:

-450hk på hjula...

-s90R luck..

-farge (hemmlig) ;)

-19" kant felger

-godkjent Maxis senking (takk Maxis)

 

Selger jeg bilen så blir det på ny året.. men tror nok prisen blir rundt 150.000,-

den er på kostet nesten 100.000 alt nå i bare deler og stersj + bilen.. så det blir ikke noe fortjeneste på meg.. hehe..

Har ikke lyst og selge den heller.. pga.. den er 110% rustfri.. :)

 

mulig jeg skal kjøpe en 960 -91mod og bygge om til s90 og selge da ;) som et E-K Racing Product.. cutom lines..

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.hvis du kan selge bilen med kan-felg's(superstar!?) og 450 gamp på hjula..skal heller jeg komme opp med 150k til deg på ny-året! begynner ikke i lære før nå i august, og det er litt greit å ha "kommt litt inni det" før jeg begynner å tenke på en så dyr/fin bil..! har du fått greie på hvilken motor du skal ha i? eller hvilket utgangspunkt blir vel lettere å si..

 

forresten så har jeg den 940R teazer filmen din..når kommer resten!?:P

 

ps. jeg kommer ikke til å få sove i natt..bare så du vet det! S90RS90RS90RS90RS90RS90RS90RS90RS90RS90RS90RS90RS90RS90R!!!!! :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. det er bra ;) motoren er litt hemmelig... men det er en hvit motor med singel snurrbo og smidd snacks..

 

Hele filmen kommer etter jeg har svidd av det jeg har av gummi på gatebil september, må få med litt film av det også.. hehe..

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er heeeelt i 100 nå.. men hvis bilen er så rå som den ser/høres ut som, så er det nyyydelig! sitter selvfølgelig ikke her å sier nå at jeg tar den..men det er nydelig å vite om at det komer noen til salgs, for det er liksom en slik bil jeg vil ha, men har ikke helt troen på at det vil bli helt 100 hvis jeg bygger selv..skal heller påta meg oppgaven å holde vedlike en annens bygg..

 

singelturbo sier du..?da tør jeg ihvertfall konstantere at det blir en 5'er..! gjenstår bare å finne ut hvilken;)

skal du på rudskogen du? du hadde en 242 også stemmer det? har ikke helt fulgt med, men hvordan går det med den? den du skulle sette T5R clutsjen i regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. strøken er ingen biler under bygging men prøver og bygge så "fabrikk" byggd som mulig..

 

kommer med bilen på september treffet.. da skal det sjekkes om 4`rn holder mål..

 

Sier ingen ting om hvordan motor det er men lover at det skal sparke ifra ;)

har kjøpt inn en custom Garrett T04E som skal holde til i alle fall 450hk, så driver jeg og sveiser nytt grenrør til ekstern wastegate.

 

242 er lagt på is, blir fopr dyrt med 2 biler.. i alle fall når begge skal ha "500hk"..

når den er ferdig sveiset selges den... den er jo 110% rust fri, letta karroseri og klar til montering av motor, drivverk og div...

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh høres nydelig ut! ja holder med deg i "fabrikk bygd" konseptet..

 

hadde vært knall om du heller hadde stillt på juli bor jo et stykke unna så er litt langt å reise, så passet det best å reise bort i juli..

hehe har funnet ut at jeg "må" kjøpe bilen din! for det er ikke en eneste i stavanger/sandes området! ikke som jeg noengang har sett eller hørt om! å hvor barskt blir ike det da, hvis jeg ikke nevner det til noen, og plutselig kommer rullende inn på statoil'n, ruller ned ruta, å sier hallah schnuppah;) hehe hadde ihvertfall blitt sinsykt tøft sånn som jeg ser det for meg! (men så er det ikke så mange andre som forstår meg da hehe)

 

men nå kaller senga..lang dag på jobb, og skole i morga tidlig! off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår