Gå til innhold

Ulyder i bremsene mine

Ranger emnet

Dani

Anbefalte innlegg

når jeg bremser kommer det kraftige skrapelyder fra bremsen foran på passasjersiden...den er også der når jeg kjører sakte etter å ha bremset.

har en venn som sa det kunne være slitte bremseklosser...kan dette stemme?

noen andre ideer? bilen er en mitsubishi Lancer 92"

Dani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bremseklossene sitter det en liten arm av messing, kobber eller lignende, som sier fra at nå ere lite belegg igjen, bytt :)

den kommer da borti skiva ved bremsing, og piper som et uvær.

en annen ting er at du ikke har hørt dette, og du har stål mot stål.

da må du mest sansynlig bytte skiva, og da må du ta begge forran samtidig.

de fleste calippere idag har bare trykkstempel på innersiden av skiva.

det fører til at den innerste klossen slites bort mye fortere.

ofte kan du se at klossen på utsiden er nesten helt fin og ny, mens innersiden er helt slitt ned.

sjekk innersiden av skivene og de indre klossene du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg bremser kommer det kraftige skrapelyder fra bremsen foran på passasjersiden...den er også der når jeg kjører sakte etter å ha bremset.

har en venn som sa det kunne være slitte bremseklosser...kan dette stemme?

noen andre ideer? bilen er en mitsubishi Lancer 92"

Dani

vil tro det er klossene ja.. men det er kanske enkelt å sjekke dette da.. skru av hjulet å legg om ratte.. se om det er mere belegg på klossene..

peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bremseklossene sitter det en liten arm av messing, kobber eller lignende, som sier fra at nå ere lite belegg igjen, bytt :)

den kommer da borti skiva ved bremsing, og piper som et uvær.

en annen ting er at du ikke har hørt dette, og du har stål mot stål.

da må du mest sansynlig bytte skiva, og da må du ta begge forran samtidig.

de fleste calippere idag har bare trykkstempel på innersiden av skiva.

det fører til at den innerste klossen slites bort mye fortere.

ofte kan du se at klossen på utsiden er nesten helt fin og ny, mens innersiden er helt slitt ned.

sjekk innersiden av skivene og de indre klossene du :)

Da er det viktig at slidesystemet på kallipperen går lett og ikke er fastgrodd av rust o.l. Dette bør sjekkes hver gang hjulene er av. Går den tregt vil du få en meget ujevn slitasje på klossene. Da må slidesystemet rengjøres/smøres. Normalt så skal det ikke være veldig stor forskjell på slitasjen, men litt vil det nok være.

Mercedes 190E 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det viktig at slidesystemet på kallipperen går lett og ikke er fastgrodd av rust o.l. Dette bør sjekkes hver gang hjulene er av. Går den tregt vil du få en meget ujevn slitasje på klossene. Da må slidesystemet rengjøres/smøres. Normalt så skal det ikke være veldig stor forskjell på slitasjen, men litt vil det nok være.

hehe, takker, glemte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider