Gå til innhold

Verdi av W124 Sportline?

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei,

Hva er en 90' E200 Sportline verdt?

Det er en original sportline, så den har recaro intr. (rutete stoff).

Som alle W124 av den årgang, har den tre-intr.

Soltaket er også vakuum-styrt eller hva enn det er.

vinduene er manuelle, samt ene speilet er manuellt.

Bilen er sånn champagne/gull-farget og har to sett alu felger.

Det er ellers bulk på passasjerdør fremme høyre, samt på skjermen fremme høyre. jeg tror ikke skjermen må byttes, da jeg tror man kan slå den litt ut og det vil skjules av list.. (den typen mercedes med store listen nederst).

har en ekstra dør, men den er ikke lakket i riktig farge.

Det er DAB bilstereo i bilen, som er relativt ny (under et år tror jeg).

Bilen er veldig fin å kjøre, da sportline er litt senket originalt tror jeg.

Drar faktisk greit også, for å ha såpass "liten" motor.

(automatkasse med kjøremodus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Hvor lang er en fisk?

Interiøret heter karo, dessverre misoppfattet som recaro.

Forskjeller på sportline og standard er:

-Litt skarpere utveksling på styring.

-Litt senket (32mm i 1990)

-Litt kraftigere krengningsdemping.

-Karo-interiør med bedre støtte enn vanlig (må ikke forveksles med karo-trekk på setene, kan kjennes igjen på at sportlinesetene kun har tversgående sømmer i trekket, mens vanlig karo-trekk har en tversgående og resten langsgående)

-Lurer på om det er skinnratt og skinngirkule som standard

-sportlinemerke på girkule.

-Sikkert litt til som jeg ikke husker.

Takluke er vaierdrevet, motor på venstre side i bagasjerommet.

Sentrallås er vakumdrevet.

Denne bilen har vel ikke ac?

Relativt dårlig utstyrt 200E, selv i sportlineutgave ligger vel på rundt regnet ca. 30-50 lapper avhengig av tilstand.

Spør/søk litt på forumene til MBE og Mercefreaken

Samt søke litt på diverse annonsesider

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, tror det er plast-girkule.

rattet er jeg ikke sikker på om er skinn.

interiøret er ganske bra, litt slitasje på førersetet.

motoren ble byttet for 4 år siden(?) pga gamle motoren ble det slått hull i bunnpannen på, når faren min kjørte ned fra et fortau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt på diverse bilsalg sider som autodb, motorbørsen, finn.no og lignende og se hva andre 200E ligger annonsert til, så kan man ta det som ett utgangspunkt i prissettingen.

For å finne ut om det er en original sportline så kan du se bakerst i serviceheftet..Der er datakort med utstyrskoder. Kodene for sportline er: 651,653,654 og 655

Er bilen original sportline står en av de 4 i oversikten. ;)

Vanskelig å anslå pris på en gammel bil, man kan få mye om man treffer riktig kjøper og bil er i riktig tilstand, og man kan være nødt til å "gi" den vekk om man er uheldig, selvom den er i god stand.

Gode tips ved konstruksjon av annonse om den skal selges:

-Ikke skriv mer informasjon enn nødvendig; Sett opp en kort liste over utstyr, km-stand, generell tilstand om det er plass. Farge på bil og interiørfarge pleier jeg å ta med i annonser på internett med god plass..

-Ikke skriv hva som er gjort av reparasjoner eller hva som må gjøres. Ta dette på telefon eller når noen ser på bilen.

-Bilder er fint! ;) Gjerne ett par fra forskjellige vinkler utvending og ett par interiørbilder.

edit: legg inn understellsnummer her

Da får dere opp komplett oversikt over alt originalt utstyr på bilen! ;)

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, det er sikkert en fordel med bilder.

Men, de fleste vet vel hvordan er slik w124 ser ut?

Fargen er jo ganske spesiell i Norge tror jeg.

Bilen er importert fra tyskland og jeg tror dne bare hadde en eier i tyskland.

Var eksen til søsteren min som eide bilen etter det, en seriøs MB fanatiker.

om han kjørte med vinduet åpent og det kom regndråpe inn i bilen, tørket han det vekk med en gang.

så har faren min hatt bilen siden 1999 tror jeg.

etter jeg så på bilen i går, trenger man egentlig bare å bytte passasjerdør fremme, "deksel" på dør og "deksel" på ene skjerm fremme.. (h.s.).

faren min har kjøpt en dør, som ble levert til lakkeringsfirma, men vet ikke hva som skjedde med den døren.

tror han kjøpte dekslene også.

ps. døren som henger på, går fint å bruke, men kosmetisk er den mindre idèell.

bilen trenger ellers polering, men ser egentlig grei ut.

førersete er litt slitt i stoffet, men ellers er interiøret fint.

såvidt jeg vet, er det en røykfri bil.

den har iallefall aldri blitt røykt i, siden 1997. askebegeret ser veldig rent ut og det lukter ikke røyk i bilen.

har heller ikke vært småunger i bilen..

den var eid av en gammel mann i tyskland tror jeg, som også var mercedes fanatiker.

bilen var 100% strøken når den ble importert.

ikke at den er skamkjørt nå, heller ikke gubbekjørt.

den har fått div oljeskift, o.l., men ikke blitt fanantisk behandlet, slik den var før faren min overtok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

heisann! eg veit att dette er ein litt gammel tråd men eg bare lurte på ein ting!

hvilken motor står i bilen din og hva er 0-100 på den! vi har ein 1993 Mercedes Benz E200 W124 med automatgir og den skal ha 136 hester! og vi har testet den på 0-100 med 1 person i bilen og ca halvfull bensintank og det gjør den på 7,2 sekunder! noe som ikkje skal stemme i forhold til det som står her: http://www.mercefreaken.com/modellene/124/e200.htm

så vi lurer på om vi kansje har ein sportline! den har skinn ratt, og hadde skinn kule men den har vi byttet til ein med treverk på! og setene er i stoff med ganske god sidestøtte og bilen er ganske lav i forhold til andre mercedeser eg har sett og den krenger ganske lite under høy fart!

takker for svar;)

Edit: bilen er ganske så lik den du har på det bildet der bare att våres er Svart Metallic

1996 Mercedes-Benz E320 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! eg veit att dette er ein litt gammel tråd men eg bare lurte på ein ting!

hvilken motor står i bilen din og hva er 0-100 på den! vi har ein 1993 Mercedes Benz E200 W124 med automatgir og den skal ha 136 hester! og vi har testet den på 0-100 med 1 person i bilen og ca halvfull bensintank og det gjør den på 7,2 sekunder! noe som ikkje skal stemme i forhold til det som står her: http://www.mercefreaken.com/modellene/124/e200.htm

så vi lurer på om vi kansje har ein sportline! den har skinn ratt, og hadde skinn kule men den har vi byttet til ein med treverk på! og setene er i stoff med ganske god sidestøtte og bilen er ganske lav i forhold til andre mercedeser eg har sett og den krenger ganske lite under høy fart!

takker for svar;)

Edit: bilen er ganske så lik den du har på det bildet der bare att våres er Svart Metallic

Bilen til trådstarter er en 200-8v motor på rundtomkring 126hk eller så?

7,1 s på 0-100 er litt raskere enn tekniske data fra fabrikk ja.

sline_bak.jpg

Dette bildet er fra interiøret i en bil med karo-trekk på setene. Forskjellen på denne og sportlinesetene er at sportline kun har sømmer som går sideveis..Ikke opp og ned som her.

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til trådstarter er en 200-8v motor på rundtomkring 126hk eller så?

7,1 s på 0-100 er litt raskere enn tekniske data fra fabrikk ja.

Dette bildet er fra interiøret i en bil med karo-trekk på setene. Forskjellen på denne og sportlinesetene er at sportline kun har sømmer som går sideveis..Ikke opp og ned som her.

har lest ein plass att mercedes W124 fekk 16v motor etter 1992. og bilen våres med automat gir skal ha ein 0-100 på ca 12 sekunder! noe som ikkje stemmer i heile tatt! setene er samme mønster i men det er litt anna farge

det vi har lurt litt på om bilen kan være trimmet! den er importert fra tyskland så vi er første norske eier! men det står ikkje noe om større motor i vognkortet! men det var ein ting eg la merke til, vi var inne og måtte bytte til nye sommerdekk(punktering) og da når dei heiste opp bilen så såg eg att det var doble 2,5" eksosanlegg fra motor til katalysator! men fra katalysator til bak er det heilt vanlig standard eksosanlegg!

1996 Mercedes-Benz E320 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modelloversikt

Rundt 92/93 kom 16v bensinmotorene ja.

12 sekunder på 0-100 skal det være på din, men det stemmer jo sjelden! ;)

Kjørt min 300TE på underkant av 8,5 sekund og den skal gå på 9,1.

Uansett så er det mye som spiller inn! Vær og føreforhold, dekk. Kan hende det er bytta motor til 220? eller konvensjonell trimming? misvisning på speedometer? feil på stoppeklokka?

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

den var vel kjørt ca. 220.000, men så røk triptelleren..

faren min har ikke kjørt så veldig langt med den.

gammel tråd ja :P

vel.. nå skal bilen snart selges!

vet ikke om han skal fikse døren og det før han selger den.

motoren ble byttet ca. i år hmm.. 2000, 2001? eller kasnkje 2002?

faren min skulle kjøre ut fra en bensinstasjon, så tok bunnpannen nedi bakken.

han stoppet med en gang, men verkstedet sa de kunne se den hadde gått varm og derfor byttet han motor på forsikringen.

motoren ble importert fra tyskland og bygget om til å passe automatgir.

jeg lurer på om jeg sier rett, når jeg sier den var oppgitt til 120.000km.. motoren altså.

kan være jeg tar feil nå altså, ang kjørelengden!

det er forøvrig ikke trekk som ligger over noe annet! da det er slitasjehull på førersetet og man kan se at det ikke er trekk under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider