Gå til innhold

Fremgangsmåte for fjerning av vindusvisker bak

Ranger emnet

Arcatus

Anbefalte innlegg

Dette er det jeg tenker å gjøre:

Fjerner vindusviskeren bak, og sitter da igjen med ett ca 4cm stort hull i bakluken. Rundt dette hullet er det lakert i bilens farge.

Så lager jeg en glassfiberplate som er en del større enn hullet og limer den på innsiden av luken. Hvilke lim børe jeg bruke her? Epoxy?

På utsiden av luken tetter jeg igjen hullet med en fin glassfiber sparkel, og sliper dette og området rundt hullet glatt og fint.

Så kjøper jeg grunning og lakk på boks og sprayer dette over.

Tenker da å kjøpe lakken hos billakkspesialisten i fyllingsdalen, siden jeg har sett at lakken hos biltema ikke er helt lik lakken som er på bilen.

Kan de som har greie på dette fortelle om dette høres ut som en plan? Og kom gjerne med forslag på ting som kan/burde gjøres annderledes...

-clio 1,4 R(øøøø)N

Franskmenn ER litt rar...

"Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g'dagen!

ka med å tape igjen fra innsiden og fylle på med metallsparkel, pusse og lakke og alt det der?

er mer bekymret med tanke på rust og sånt...

vav forresten ikke lakk fra biltema, men bilxtra...de hadde ikke min fargekode på biltema...hehe

husk å polere bilen før du drar opp til lakkspes og ser på nyansekart, sånn at du får frem den korrekte fargen i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gar gjort det samme som deg, bare stålplate istedenfor glassfiber.

Brukte to-komponents Stål epoxy for å lime igjen.

Lot det stå ubehandlet i garasjen da det er et prosjekt, men rusta har begynt å komme ser jeg så, må sandblåse over og gjøre det på nytt (Da epoxyen sansynligvis ikke tåler sandblåsing, og vil dette av) :)

Kanskje jeg prøver glassfiber da...

Er umulig å komme til å sveise så det er eneste løsning.

Ang, rust som han over her nevnte, så forsegler Epoxyen godt så det vil ikke ruste under.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider