Gå til innhold

Flytte Chassisnummer

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynte å borre ut vannbalja i dag, men plutselig kom jeg på chassisnummeret.

Dette må jeg få flytta til et lurt sted. Men, må jeg først få klarsignal av biltilsynet for å gjøre dette?

Må de gjøre det for meg? Isåfall må jo vannbalja stå på bilen, og jeg må frakte bilen til biltilsynet på henger for å få gjort det. :rolleyes:

Eller, hvis de må gjøre det, kan jeg komme med bilen i ene hånda og vannbalja i andre? For de har vel mulighet for å sjekke opp med reg.nr. osv. om det stemmer?

Og et par spm. helt til slutt;

1. MÅ det være i motorrommet?

2. HVOR er det fint å plassere det? Dempertårn er jo en mulighet, men det blir jo godt synlig og u-cleant :rolleyes:

Hva med en av bjelkene som går forover i motorrommet eller noe sånt?

På forhånd takk!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hatt det inni bilen hadde vært best men... litt slit om det faktisk er nødvendig å komme til, å dra ut tepper og seter og alt som er :P

Men jeg får høre med de... er bare å borre ut et par punkter til så er vannbalja av, men best å vente til jeg har fått klarsignal fra biltilsynet.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er som nevnt å ta kontakt med tilsynet før du fjerner den platen, og ikke som meg, ringe de etterpå. Da blir de sinna :D

På min golf står chassisnummeret på dempertårnet orginalt, da er det vel bare å fjerne vannbalja da regner jeg med... ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det, på min mente de jeg hadde fjernet bærende karroseri.......

Er ikke mye bærende den blekkplata der skulle jeg tro ;)

Da slenger man på et stabstag på dempertårna istedet...

Men jeg får vel kanskje snakke med biltilsynet før jeg fjerner den, de er vel litt greiere å ha med å gjøre hvis man har snakket med dem på forhånd.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider