SSK Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Jeg og en kamerat skal pusse ned bilen hans å gjørra den klar for lakkering, og skal derfor gå til innkjøp av rondell, tenkte vi bare sku handle no til ikke alt for ille pris. lurte litt på om denna var no særlig http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80545 18000 o/min, er det hastigheter som er vanlig å bruke på nedsliping av lakk? Syns det hørtes litt mye ut jeg. hvis noen har tips eller ting som er viktig å huske på ved nedsliping, så taes det i mot med stor takknemlighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Dere skal bare matte ned bilen sant?? Hvis dere bare skal matte ned kan dere få tak i 500 våt papir. Eller 1000 da. Det brukte jeg på bilen min nå i helgen.. Går fort å matte ned med henda.. Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Ja asså, bilen er rød, og det skal en litt annen type rød farge på, men han på lakk verkstedet sa at vi sku bruke en rondell med 400 papir på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 ville investert i en eksentersliper om jeg skulle slipe ned hele bilen for maskin. Men det er ganske fort gjort å slipe den ned for hånd om dere er to, bare pass på å ha god slipekloss. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 bestemt seg for å la lakk verkstedet gjørra hele jobben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Tenk deg hvor mye penger det koster å sette det bort.. Jeg sparte 7000 på det ;) Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 nå er den satt bort, folka på lakk verkstedet gjør meste jobben, blei ikke så ille pris alikevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saminus Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Dere skal bare matte ned bilen sant?? Hvis dere bare skal matte ned kan dere få tak i 500 våt papir. Eller 1000 da. Det brukte jeg på bilen min nå i helgen.. Går fort å matte ned med henda.. Hva mener du med "våt papir"? pusse den mens bilen er våt eller er det en type papir?:p (har ikke god peiling og trenger "desperat" tips til hvordan jeg skal gjør det med tanke på om-lakkering.... Siter Opel Omega 2.4 i 90' skal ombygges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Våtslipepapir du tenker på. Våtslip papir har en anderledes overflate og er tynnere enn vanlig papir. Dette er ment for å slipes i kombinasjon med vann. Man bruker det når man f.eks. våtsliper lakken på bilen etter lakkering på områder som kan utbedres, for å matte osv. I tillegg til det synes i allefall jeg at områder som er våtslipt blir mye glattere og penere enn områder som er pusset med vanlig sandpapir. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 funker fint å pusse ned med 240 før lakkering, jeg har brukt 120 og vibererende billig maskin ifra europris, og det har funka fint, og ikke noe slipe riper faktisk:) men har jo sjølsagt brukt filler da. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille Ole Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Har du lakkert rett på 120 korning?:drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Går bærre lækkert å legge fyller på 180 korning på eksentrisk rondel så lenge du legger godt med fyller, og topplakken ikke er sølv metalic :P hehe Bruker vanligvis å slipe med 320 før fyller, så sliper jeg fylleren med 320 så går jeg over med 500 vått til normale 2 sikst lakk. Har faktisk lakka en plast fanger til en jorde bil, slipa med 80 rondell å lakka på benga, ingen slipe riper :P hehehe Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juli 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2008 finns noen bra videoer om våtsliping på youtube... husker ikke hva de heter nå... Våtsliping er ikke bare bare... men er du hendig er det ikke så vanskelig å lære seg :). Men lakke på 120 korning? sorry - tror jeg ikke går :P Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Hva bruker dere til å slipe grunning med før lakkering da? :) Og altså 400våt for å matte ned gammel lakk? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 Det trengs jo ikke våtsliping for å matte gammel lakk. Men det er en fordel, for det støver ikke, og papiret varer 50 ganger så lenge hvis du bruker vann. Du kan bare gjøre det så enkelt som å bruke våtslipepapir, og vaske det i vann når det blir metta av lakkstøv, så bruke det videre... Våtsliping bruker jeg hovedsaklig til å matte ned klarlakk - da minst 800 korning, og rubber den opp igjen. Bruker jeg en hard pussekloss - hard gummi - så blir lakken helt slett. Og når den poleres opp igjen etterpå er den akkurat som et piano! Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg