Gå til innhold

Gule R-sportdempere

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

trodde ikke dem gikk an å overhale jeg..

men om det går.. så spør jeg HVEM gjør det.. og hvor mye koster det? er jo jævla gode dempere.

sto jo et sett på den gamle pensjonistbilen.. fatter ikke hvem som monterte det der, også uten å montere senkesett? :/

ALT annet kan jo overhales, så hvorfor ikke støtdempere...?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok pisspreik :p kom til poenget.. hvem kan gjøre det og hva koster det? regner ikke med at det bare er å skru den i biter, bytte de fleste smådelene og skru sammen og fylle den med motorolje :p

Hadde det vært oljedempere, så måtte du i så fall brukt ATF-olje ;) Aner ikke hva/hvem/hvor... men det er jo bare å begynne å lete...

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da olje.. mine var ihvertfall fylt med olje.. noe jeg fant ut "the hard way" da jeg skulle se hvordan dem var satt sammen :p

Hehe... da er du jo på god vei til overhaling da :D

Trodde det var gass jeg...??

Edit: Når vi er inne på det, bor aldri hull i en støtdemper ;)

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Når vi er inne på det, bor aldri hull i en støtdemper ;)

HAHA.. why not? :p

Edit: jaja.. jeg setter det settet som var best på bilen og så har jeg de oppbrukte liggende til jeg finner noen som kan overhale dem.. så skifter jeg og overhaler dem som skal på bilen nå.. lurer på hva det kan koste.. 500kr demper'n ellerno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: jaja.. jeg setter det settet som var best på bilen og så har jeg de oppbrukte liggende til jeg finner noen som kan overhale dem.. så skifter jeg og overhaler dem som skal på bilen nå.. lurer på hva det kan koste.. 500kr demper'n ellerno?

Jeg bytta gassdemperne bak på merca. Så stod det at man skulle bore hull for å slippe ut gassen før man kaster dem. Så jeg måtte jo prøve... fy f*** for et trykk :scared Og selvfølgelig fikk jeg det midt i trynet :D

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wild guess: 4-500kr pr demper ja... Men nye r-sport dempere er jo verdt mye mer enn det!

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta gassdemperne bak på merca. Så stod det at man skulle bore hull for å slippe ut gassen før man kaster dem. Så jeg måtte jo prøve... fy f*** for et trykk :scared Og selvfølgelig fikk jeg det midt i trynet :D

ble du veldig overasket over at det var gass under trykk inni der? :p

ja, altså NYE (nyoverhalte that is) er jo verdt langt over 500kr.. er jo umulig å få tak i også med mindre du snubler over noen i orginal innpakning i en eller annen garasje.. men sannsynligheten for det er vel rimelig fraværende ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble du veldig overasket over at det var gass under trykk inni der? :p

ja, altså NYE (nyoverhalte that is) er jo verdt langt over 500kr.. er jo umulig å få tak i også med mindre du snubler over noen i orginal innpakning i en eller annen garasje.. men sannsynligheten for det er vel rimelig fraværende ja..

Hehe... skvatt litt for det kom så voldsomt og så plutselig (akkurat som dama sier i senga... lol)

Tror det går leeeeeenge mellom hver gang noen snubler over nye r-sport dempere ja. Veeeeldig leeeeenge!

Du kan jo prøve å ringe disse: http://www.maxsport.no/ De overhaler i hvert fall LEDA støtdempere.

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider