Gå til innhold

Vurderer E28

Ranger emnet

Lid

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på og kjøpe meg en E28, Drømte mye om en slik en i yngre dager. Og drømmen ble oppfylt i en 520 85 modell for en del år siden. Men girkassa røyk og bilen var blitt bulkete og fæl. Så jeg kjørte hele dritten på dynga. Husker med gru den dagen jeg kjørte meg fast på vei ned fra låvebrua i 10cm snø.

Så noen vinterbil blir den nye ikke. Hva må man gi for et godt eksemplar i disse dager?. Skal ha en prosjekt bil/reserve bil. En jeg kan ha litt på lager og jobbe med når jeg har tid. Driver med luftkjølt VW ellers, så dette blir en når jeg har tid/trenger ekstra bil. Noen som har noen tips? eller spesielle ting jeg bør se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer på og kjøpe meg en E28, Drømte mye om en slik en i yngre dager. Og drømmen ble oppfylt i en 520 85 modell for en del år siden. Men girkassa røyk og bilen var blitt bulkete og fæl. Så jeg kjørte hele dritten på dynga. Husker med gru den dagen jeg kjørte meg fast på vei ned fra låvebrua i 10cm snø.

Så noen vinterbil blir den nye ikke. Hva må man gi for et godt eksemplar i disse dager?. Skal ha en prosjekt bil/reserve bil. En jeg kan ha litt på lager og jobbe med når jeg har tid. Driver med luftkjølt VW ellers, så dette blir en når jeg har tid/trenger ekstra bil. Noen som har noen tips? eller spesielle ting jeg bør se etter?

Får et relativt bra eksemplar til rundt 15000. Spørs jo selvsagt litt hvilken motor du skal ha. E28 ruster som regel fælt, så det bør jo sjekkes litt skikkelig.

Spesielt bagasjerom kanskje. Ellers er jo tikking et kjent problem på 518 og 520. Ikke så mye til hjelp kanskje. Men hvis du sjekker for eksempel autodb.no

får du en god pekepinn på pris.

Vinterbil? Nei er vel ikke akkurat god på glatta:)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min også skulle jeg så pent si..

14-15000 med dvd og alt.. 20xalu :)

får bare se på prosjekt-tråden min, men jeg sier ikke att jeg selger.. kan vurdere det..

har masse deler og da..

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min selger en MEGET bra E28 518i for 8000kr(trur jeg det var).

Beste jeg har sett til nå..(bortsett fra en M5). En god bulk i kanalen da. Eneste å si på den. Ellers skal det nevnes at den tikker. Men karosserimessig den beste jeg har sett.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider