Gå til innhold

MegaSquirt

Ranger emnet

docsist

Anbefalte innlegg

Megasquirt er gode greier:) har bygget en selv, å den fungerer som bare det:)

Men den stiller endel krav til deg, du bør kjenne motoren din veldig godt..

En ting som er sikkert er at du får utrulig mye for penga:)

Det finnst et veldig bra forum på http://www.msefi.com Der er det mye hjelp å få..

jeg vil anbefale deg å prøve megasquirt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den står i bmwen no, å bmwen står i garasjen i ca 1000 deler:)hehe..

Det jeg mener er at du må ha god forståelse på hvordan motoren din er bygget opp mtp. det elektriske anlegget og det mekaniske, fordi dette må mest sannsylig modifiserest for å få det til å virke orntlig.. Så bør du sette deg inn i hvordan megasquirten virker, det kan du lese om her http://www.megasquirt.info ..

Prisen er jeg litt usikker på men jeg tror det koster ca. 2500-3000kr, det er en ferdigbygget med 3bars mapsensor.. Du kan bestille et byggesett visst du er flink til å lodde, det settet er ca 1000kr billigere..

Jeg vil anbefale deg å lese endel før du begynner, det er en stor fordel..

Det hjelper og å ha en god kompis som er veldig flink til å sette seg inn i ting:)

jeg tror ikke jeg hadde fått det til så bra uten hjelp fra S3TR her på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte legge om noen slanger på tomgangsregulatoren eller noe sånt(husker ikke helt:mad: ) I tillegg til at jeg måtte sette på en gasspjeld sensor fra BMW E36 og en temp.føler på innsuget+++ Motoren min er en BMW M20B23 da..

Men det som er det fine med megasquirt er at den kan tilpasse seg til så å si alle type/merk sensorer og følerer..

Megasquirt mappes sånn som alle andre datasprut regner jeg med, har ikke vært bort i noen andre sprut så jeg kan ikke si noe sikkert.. Jeg har stillt inn alle parameter på min selv, så dette mappet jeg har nå er ganske grovt kan du si, men dette skal fin justeres når bilen kommer på veien igjen:) Det står forklart hvordan parameterene skal vær på de linkene jeg la inn igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et megasquirt liggende, ferdig lodda sammen. har ikke testa det ennå men han som satte det sammen skal vist ha kobla det opp mot pcen å sett at det funka... dette kan du få billib av meg

Er også interresert i dette..

Sender deg nr. mitt på pm, så kan du ringe meg hvis du vil selge det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider