Gå til innhold

kan politi\biltilsynet ta bil til bremsing??

Ranger emnet

sleeper

Anbefalte innlegg

Lurer på noen ting angående effekt bremsing på bil.

kan politi eller biltilsynet ta bilen din til bremsing hvis de har mistanke om trim?

kan de ta den der og da hvis den blir stoppet i teknisk? eller får jeg beskjed om og møte en viss dato for bremsing?

hvis bilen har 2 stegs boost kontroller kan de da justere opp trykket for og se hva bilen gir på høyt trykk?

hva skjer hvis bilen raser i benken?? hvem betaler?

hvis bilen er involvert i kolisjon? kan de bremse den hvis de har mistanke om trim?

noen som VET dette og kan gi meg noen SIKKRE svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noen ting angående effekt bremsing på bil.

kan politi eller biltilsynet ta bilen din til bremsing hvis de har mistanke om trim?

kan de ta den der og da hvis den blir stoppet i teknisk? eller får jeg beskjed om og møte en viss dato for bremsing?

hvis bilen har 2 stegs boost kontroller kan de da justere opp trykket for og se hva bilen gir på høyt trykk?

hva skjer hvis bilen raser i benken?? hvem betaler?

hvis bilen er involvert i kolisjon? kan de bremse den hvis de har mistanke om trim?

noen som VET dette og kan gi meg noen SIKKRE svar?

Ja de kan ta bilen til bremsing hvis det er mistanke om ulovelig trimming og undragelse av betaling av effektøkelse.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den historien der er syk!

Det viser at noen tror dem jobber som folkevalgt livsdiktator.

Hadde jeg eid bilen, hadde jeg forlangt dokumenter på alt hva denne ansatte hos bilsakyndige foretok seg. Samt papirer fra Subaru som motsatte seg landveistesten, fordi dette går på garanti.

Så hadde jeg satt advokat på saken, slik at full drivlinje og motor overhaling ble forlangt dekket fra staten.

Pluss om ansettelses grunnlaget til denne personen stod fortsatt, virker ikke som denne personen var særlig skolert i etikk og kunnskap om lover, samt teknisk innsikt på bil!

Så dekkning av utgifter til taxi hjem fra trafikkstasjonen, samt leiebil i perioden bilen var konfiskert.

Mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen... jaja, biltilsynet kan ikke røre en bil uten ordre fra en dommstol. så jaja, stakars eier. hadde nok saksøkt ja..

og det et han biltilsyns fyren tester bilen til en privat eier, uten samtykke, hvor står det at det er lov a?? :aug:

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer dette? :mad:

om så, så må dem fan meg gi seg! finnes det ikke et jævla sted det ikke går an å ha morro lengre?!?!?!?

du vet, så lenge bilen er "hvit skilta" så kan den kjøre på vei, og kan den kjøre på vei skal den være godkjent og føreren skal være forsikret.....

:hvaskjera

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen... jaja, biltilsynet kan ikke røre en bil uten ordre fra en dommstol. så jaja, stakars eier. hadde nok saksøkt ja..

QUOTE]

er dette noe du vet eller tror?

jeg skjønner jo at de må bremse hvis de trur den er trimmet.

men kan de øke turbotrykket hvis de trur bilen tåler mer og det er mont boostkontroller på den??

det blir jo som om biltilsynet chipper en bil før de bremser den for og sjekke hva den KUNNE ha hatt av hk det???

er det ikke noen som kan sjekke opp i dette og gi et utfyllende svar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider