Gå til innhold

Ombygging til G60T, Noen spørsmål.

Ranger emnet

Pilsen

Anbefalte innlegg

Heisann..

Blir ombygging til g60Turbo i sommer tror jeg, å da lurer jeg på noen små ting;

Hvor mange Hk tåler 16v girkassa?

Får jeg den godkjent, dersom jeg skrur ned ladetrykket og bremser den til 160hk? Burde vel gå få det godkjent med orginale g60 bremser da?

Vanskelig å legge opp g60 ledningsnettet? Hva annet må byttes enn spindler med bremser framme og bak, motor, girkasse og ledningsnett, bremsekraftforsterker?? bensinpumpene?

Motorfestene bør passe overrens?

Er hjertlig taknemmelig for alle svar, så dette går så knirkefritt som mulig..

Fått tilbud om en motor som er benka til 240.

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ombygging til g60Turbo i sommer tror jeg, å da lurer jeg på noen små ting;

Hvor mange Hk tåler 16v girkassa?

- Er umulig å anslå et tall, mne holder du deg under 200, kan du kjøre ganske bra med den, over det og opp mot 300, må du nok behandle den litt mer med kjærlighet.

Får jeg den godkjent, dersom jeg skrur ned ladetrykket og bremser den til 160hk? Burde vel gå få det godkjent med orginale g60 bremser da?

- Ikke noe problem.. kjempe enkelt å få igjennom.

Vanskelig å legge opp g60 ledningsnettet? Hva annet må byttes enn spindler med bremser framme og bak, motor, girkasse og ledningsnett, bremsekraftforsterker?? bensinpumpene? Ikke så mye mer enn det du nevner her.

- Får du med hele ledningsnettet til g60, så er det kjempe enkelt å legge opp hele i bilne din, tenger egentlig ikke kunne noe, de fleste plugger passer bare en plass... kan være smart å merke litt ledninger før du tar det av, men ikke noe problem.. å bytte el nett er lettere enn du tror.

Motorfestene bør passe overrens?

Er hjertlig taknemmelig for alle svar, så dette går så knirkefritt som mulig..

Fått tilbud om en motor som er benka til 240.

- Motorfestene er som sagt dønn like, men til det effektuttaket må du nesten ha hardere motorfester for ikke å fucke opp downpipen o.l med for mye vibrasjoner og bevegelse i motoren.

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...