Gå til innhold

escortmk1: Ford Escort MK1 - scort mk1

Ranger emnet


escortmk1

Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm håper ikke du går for turbomotor på 500hk i denne. Det er å ødelegge en fin bil, du får ikke kjørt den, og du får ikke feste. Om du bygger den om så ekstremt at du faktisk får feste, Kommer hele bilen til å bli rivd i filler, om ikke du går så ekstremt i verks at du sveiser opp alt som er av sveisepunkt og bytter ut med tjukkere plater de stedene det trengs, og det er noen.

Har sett en mk2 med litt over 300hk. Den dro seg rammeskeiv så sveisepunkta smalt.

 

Joda er kult å se gamle biler med kraftig turbomotor, men det jeg sier er at det er ikke "bare" å kaste oppi motor med 5-6 ganger originaleffekten uten å gjøre MYE.

 

Få deg en skikkelig rå bygd sugemotor på 160 - 200hk. Du kommer til å eie absolutt alle om du har et rått understell med det. Garantert.

Da vil jeg bare nevne mk2'ern til Lasse i lillestrøm.

Sist han bremset hadde han vel 602 hk.

Spør du meg er det ett rått bygge som sitter godt med ordentlige hjul.

Jeg har nå mest sansen for bda og motorene med den oppbygningen og lyden.

Hadde selv en mk1 på hånd i lengre tid. Men han solgte den plutselig til en kompis. (skikkelig stili lissom)

Så hvis noen vet om ett bra bygge til en grei pris hadde jeg vært taknemlig for tilbakemelding.

Helst ikke noe dyrere enn 60 000.

Helst ferdig breddet++++

Kan godt være en vanlig 2 liter med webere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 90-talls mustang det er snakk om, er det den samme som sitter i 2.8 granada og capri.... en jeg kjenner har en sånn... det er dratt litt mer hester ut av den 2.8 i mustangen da... mener det er 170 eller 180hk orginalt... correct me if i`m wrong :)

Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei mondeo motorn er fin den men den hålder ikke for målet mitt.. også skal det være turbo for meg hehe... akkurat nå sitter det m16 kalippere på bilen men planen er wilwood eller no annet... din bil på bildet rs2000???? den var tøff!!! specs??

 

Ja det er min bil på bilde. Det er en 1976. Bredda og senke, Motoren er en IS med portet og polert topp. Slipt og lettet ventiler m/3 graders prinsipp. Crane Cam med nye løftere. Videre sitter det en type 9 kasse med egen laget gireskift som er så tette at jeg må trene for å skifte gir ;). Hel mellomaksel gruppe 1. Diff sperr på 75%. Alu clucth hus, motorfester, antritramp foran og "egetutviklet"panhard kit bak. Standard RS bremser rundt hele.

 

Bilen har stått nå i over 6 år ferdig lakket. Har ikke hatt tid og plass til å gjøre den helt ferdig. Men i 2006, da skal den på veien som veteran.;) Gleder meg som en unge. Har ikke kjørt den på veeeeeldig lenge.

 

IS motoren en kun middlertidlig. Ønske er å sette inn en Zetec motor slik som er nevn. Ja, jeg har alt av brosjyrer fra Burton og Rally design. Hadde tenk meg et konverterinskit jeg oxo med nye kammer. Abonnere på Classic Ford, som er et helt synnsykt bra blad, synes jeg. Her kommer de med tips og de gir massevis av ideer. Kan sitte i timesvis å drømme og spekulere i hva jeg kan gjøre. ;)

- Ford Mondeo 2004 TDCI 130HK GHIA X med alt ;)

- Ford Mondeo 1994 2.0 GLX STV m/AC solgt

- Mazda 323 1983 1.5 ( sølvpilen ;) ) solgt

- "Den grønne porschen"( MK2 delebil) spiker

- Ford Escort RS2000 MK2 1976 med IS motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe sånt ja... er jo nesten ikke lagd noe deler til RWD konvertering på Duratech.... skal si i fra om jeg kommer over en! :D

 

Kan forresten nevne at en kompis har en "rally" OHC ca.170hk... han vet ikke om han skal selge den, men jeg kan si i fra hvis han skal....

 

Det er en i England som har spesialisert seg på den type konventering. Han lager alt fra nye termostathus, motorfester, hydrauliske clucth, svinghjul, bunnpanne, oljebumper osv til Zetec/duratec RWD. Han hadde en Mk 2 med Duratec ST 170. Denne var moda med nye injectorer fra en motorsykkel. Tror det var en Kawa Hayabusa. Tror firmaet heter Retroford. Skal sjekke med et av Classic Ford.

- Ford Mondeo 2004 TDCI 130HK GHIA X med alt ;)

- Ford Mondeo 1994 2.0 GLX STV m/AC solgt

- Mazda 323 1983 1.5 ( sølvpilen ;) ) solgt

- "Den grønne porschen"( MK2 delebil) spiker

- Ford Escort RS2000 MK2 1976 med IS motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er turtalloman he he og er det noe ford v6 ere ikke har så er det turtall

 

 

Har forresten skjedd en del på bilen fikk sveisa en god del av hjul husa i går bilder kommer..

 

Kjenner en som holder på med en vankelmotor og turbo. Skal vist bli helt verst. Antall hester ? Et sted mellom 400-500?. Den skal inn i en Capri ;( hehehe, men det er en MK 1 så da er de OK ;) Da for du turtall og turbo, to ønsker oppfylt på en gang;)

 

Han hadde i sin tid en Cossie motor i en, ja hold dere fast, FORD TRANSIT ;) Man kan si at den gikk som ei kule. hihihihi. Det var ikke alle transiteiere som kunne reklamere med å spinne blårøyk på 1, 2, 3 og litt på 4 gear med en FORS TRANSIT..

- Ford Mondeo 2004 TDCI 130HK GHIA X med alt ;)

- Ford Mondeo 1994 2.0 GLX STV m/AC solgt

- Mazda 323 1983 1.5 ( sølvpilen ;) ) solgt

- "Den grønne porschen"( MK2 delebil) spiker

- Ford Escort RS2000 MK2 1976 med IS motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår