Gå til innhold

escortmk1: Ford Escort MK1 - scort mk1

Ranger emnet


escortmk1

Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har nok valgt FEIL bil om du skal begynne å trikse med v6`r med kompressor eller turbo motor i en gammel klassiker, etter jeg har lest denne tråden så vil jeg bare si at du ser ikke ut til å være en rett person til å eie en escort mk1 da du vil montere en vr6 motor, dette er ren idoti!

 

Jeg håper du tar deg til ren fornuft og får planta fotan dine på jorda og får krysset ut det du har skrivet under Motorplaner på prosjektet ditt, få deg et nytt blankt ark så skal jeg gi deg noen gode råd som du kan bearbeide deg på

 

* Zetec sugemotor

* Pinto sugemotor

* Ybb motor, sugemotor er jo et alternativ, men er jo noe dyrt

Nå vet jeg heller ikke hvor mye hk du er ute etter i bilen

Men når du har planer om vr6 motor med snurrer regner jeg med rundt 250-350hk? Hvorfor ikke ybb motor? billige deler, billige motorer, stort utvalg av deler,utstyr, etc..

 

Kjedelig med ford motor i ford da.. ford eller toyota motor i bmw.. vw eller bmw motor i ford.. alt annet enn opelmotor i opel :fuckme2:

 

En annen ting, har du planer om å ha skilt på bilen din? det er nok litt lettere med denne metoden isåfall Ford motor + Ford Karosseri = skilt

 

om du undersøker litt, om du ikke har det fra før så har biltilsynet godkjenningspapirer for escort med 2l motor, der står det hva som må gjøres for å kunne få det godkjent, jeg har disse papirene, men husker ikke i farta om det gjelder mk1 eller mk2 eller begge..

 

mvh

old escort fan

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HansenRS.. det er nettopp slike innlegg som du akkurat la inn som gjør at standarden på bilforumet synker, intolerante personer har en tendens til å ødelegge det hyggelig miljøet som ellers eksisterer her. Får jeg foreslå at du moderer språket ditt en liten smule? og kanskje heller kommer med litt ren konstruktiv kritikk? Eventuellt berømmer denne mannen for at han faktisk har guts til å tenke noe annerledes enn alle andre? jeg er selv en stor fan av gamle klassiske biler, inkludert Ford Escort Mark1, men jeg ser fremdeles ikke det store problemet i å lage noe morsomt ut av dem så lenge man ikke dynger dem med med karroserimodifikasjoner av typen Rieger GTO eller massevis med WingsWestplast. Håper du får en hyggelig dag :)

 

MVH Anders, ihuga bilentusiast og glad i alt som ikke er A4

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HansenRS.. det er nettopp slike innlegg som du akkurat la inn som gjør at standarden på bilforumet synker, intolerante personer har en tendens til å ødelegge det hyggelig miljøet som ellers eksisterer her. For jeg foreslå at du moderer språket ditt en liten smule? og kanskje heller kommer med litt ren konstruktiv kritikk? Eventuellt berømmer denne mannen for at han faktisk har guts til å tenke noe annerledes enn alle andre? jeg er selv en stor fan av gamle klassiske biler, inkludert Ford Escort Mark1, men jeg ser fremdeles ikke det store problemet i å lage noe morsomt ut av dem så lenge man ikke dynger dem med med karroserimodifikasjoner av typen Rieger GTO eller massevis med WingsWestplast. Håper du får en hyggelig dag :)

 

MVH Anders, ihuga bilentusiast og glad i alt som ikke er A4

 

Enig. Morro å skille seg litt ut, i stedet for motorer som alle andre har i escort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok valgt FEIL bil om du skal begynne å trikse med v6`r med kompressor eller turbo motor i en gammel klassiker, etter jeg har lest denne tråden så vil jeg bare si at du ser ikke ut til å være en rett person til å eie en escort mk1 da du vil montere en vr6 motor, dette er ren idoti!

 

Jeg håper du tar deg til ren fornuft og får planta fotan dine på jorda og får krysset ut det du har skrivet under Motorplaner på prosjektet ditt, få deg et nytt blankt ark så skal jeg gi deg noen gode råd som du kan bearbeide deg på

 

* Zetec sugemotor

* Pinto sugemotor

* Ybb motor, sugemotor er jo et alternativ, men er jo noe dyrt

Nå vet jeg heller ikke hvor mye hk du er ute etter i bilen

Men når du har planer om vr6 motor med snurrer regner jeg med rundt 250-350hk? Hvorfor ikke ybb motor? billige deler, billige motorer, stort utvalg av deler,utstyr, etc..

 

Kjedelig med ford motor i ford da.. ford eller toyota motor i bmw.. vw eller bmw motor i ford.. alt annet enn opelmotor i opel :fuckme2:

 

En annen ting, har du planer om å ha skilt på bilen din? det er nok litt lettere med denne metoden isåfall Ford motor + Ford Karosseri = skilt

 

om du undersøker litt, om du ikke har det fra før så har biltilsynet godkjenningspapirer for escort med 2l motor, der står det hva som må gjøres for å kunne få det godkjent, jeg har disse papirene, men husker ikke i farta om det gjelder mk1 eller mk2 eller begge..

 

mvh

old escort fan

 

 

gidder ikke å se seriæst på sånt som dette!!! jeg er en individaualist og gjor akkurat hva faen jeg vil!!! så det er sagt... så i fremtiden er ikke denne typen mlder no vits å poste!!!!!!!!!!!!!! :fuckme2:

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig at det viktigste er at han fikser opp en gammel klassiker og får den på veien igjen. Hvilken motor han putter oppi er vel mindre nøye, det kan jo alltids skiftes senere. Bedre at han fikser den opp nå enn at den står og forgår, og allting blir mye værre. Til slutt er den så rusta og jævlig at ingen gidder å begynne på den...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal folk alltid gis pes til andre, bare pga. de velger noe "utenom det vanlige"?

 

det er mye kulere å ha et spesiellt prosjekt, enn å kjøre rundt i en vanlig bil.

ellers, ang godkjenning, tror jeg ikke merke på motor har noe å si, men effekt og vekt-krav (belastning av akslinger, o.l.).

 

Det er iallefall slik til volvoer.

Samme f* om du hiver i lada, ferrari, porsche, etc. så lenge du ikke overstiger maksimal tillatt effekt/vekt.

 

stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som har det ;). Mens andre må slite på jobben og dagdrømme om alt som kunne ha blitt gjort ;)

- Ford Mondeo 2004 TDCI 130HK GHIA X med alt ;)

- Ford Mondeo 1994 2.0 GLX STV m/AC solgt

- Mazda 323 1983 1.5 ( sølvpilen ;) ) solgt

- "Den grønne porschen"( MK2 delebil) spiker

- Ford Escort RS2000 MK2 1976 med IS motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

escortmk1: Helt i orden, det haster ikke. God helg.

- Ford Mondeo 2004 TDCI 130HK GHIA X med alt ;)

- Ford Mondeo 1994 2.0 GLX STV m/AC solgt

- Mazda 323 1983 1.5 ( sølvpilen ;) ) solgt

- "Den grønne porschen"( MK2 delebil) spiker

- Ford Escort RS2000 MK2 1976 med IS motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår